توقف کامیون داکوتای شمالی به کمک هزینه فدرال برای هزینه پردازش کارت نقدی مخالف است


درخواست های هفته

توسط کالویس گلد

در 13 مه 2023
ساعت 10:59 صبح

یک پیک بسته ای را به دیوان عالی تحویل می دهد

ستون درخواست های هفته برگزیده ای از آنها را برجسته می کند دادخواست های گواهی اخیرا در دیوان عالی کشور ثبت شده است. فهرستی از همه دادخواست‌هایی که در حال تماشای آن هستیم در دسترس است اینجا.

را قانون آیین دادرسی اداری یک قانون فدرال است که بر رویه هایی که آژانس های فدرال مقررات پیشنهاد و صادر می کنند، نظارت می کند. APA به هر ،ی که در اثر اقدام یک آژانس آسیب دیده است، این حق را می دهد که برای اعتراض به دعوی به دادگاه مراجعه کند، اما شاکیان باید اعتراضات خود را «در عرض شش سال پس از ایجاد حق دعوا» مطرح کنند. این هفته، دادخواست‌هایی را برجسته می‌کنیم که از دادگاه می‌خواهند، در میان چیزهای دیگر، م،ای “اول انباشته شدن” یک ادعای APA را در نظر بگیرد.[]”: آیا زم، اتفاق می افتد که آژانس حکم را صادر کند، حتی اگر شاکی در آن مرحله آسیب نبیند یا در عوض زم، که شاکی برای اولین بار مجروح شده است، این اتفاق می افتد؟

این سوال در پرونده ای مطرح شده توسط Corner Post، یک ایستگاه کامیون کوچک در داکوتای شمالی که به دنبال به چالش کشیدن سقف تقریباً 12 ساله فدرال رزرو در هزینه های کارت نقدی است.

ا،ر مصرف‌کنندگ، که می‌خواهند از کارت‌های اعتباری یا نقدی در فروشگاه‌های مام و پاپ استفاده کنند، با حداقل ا،امات ،ید که اغلب چنین فروشگاه‌هایی اعمال می‌کنند، آشنا هستند. این ا،امات به منظور کاهش ضربه مالی بر تجار کوچک است، که مانند همتایان بزرگتر خود، بخشی از هر تراکنش کارت بدهی یا اعتباری را به خاطر کارمزدهای پردازش، که میزان آن توسط فدرال رزرو تنظیم می شود، از دست می دهند.

کنگره اصلاحیه دوربین را به ،وان بخشی از قانون تصویب کرد اصلاحات داد-فرانک وال استریت و حمایت از مصرف کننده 2010 در پی رکود بزرگ این اصلاحیه به فدرال رزرو اجازه می دهد تا “کارمزدهای مبا، ای” را تنظیم کند تا به بانک های بزرگ – آنهایی که دارایی بیش از 10 میلیارد دلار دارند – برای هزینه های انتقال پول از حساب های مصرف کنندگان و به دست تاجران برای تکمیل تراکنش های کارت بدهی غرامت بدهد. شرکت‌هایی مانند ویزا و مس،ارت که این کارمزدها را تعیین می‌کنند، در صورت عدم نظارت، انگیزه‌ای دارند تا کارمزدها را تا جایی که ممکن است برای رقابت برای تجارت بانک‌ها تعیین کنند.

در سال 2011، فدرال رزرو قانونی را صادر کرد که کارمزدهای پردازش کارت نقدی را برای بانک های بزرگ به 21 سنت به ازای هر تراکنش به اضافه 0.05 درصد از ارزش ،ید محدود می کرد. در آوریل 2021، دو انجمن تجاری داکوتای شمالی به دادگاه رفتند تا سقف هزینه‌های پردازش را به چالش بکشند. هنگامی که فدرال رزرو درخواستی مبنی بر رد شکایت گروه ها ارائه کرد، با این استدلال که محدودیت ها به دلیل صدور این قانون 10 سال پیش اجرا شده است، گروه ها شکایت خود را اصلاح ،د تا Corner Post، ایستگاه کامیون در شهر واتفورد، شمال را اضافه کنند. داکوتا که برای اولین بار در سال 2018 افتتاح شد.

شاکیان ادعا ،د که ادعای Corner Post “اول اتفاق می افتد[d]برای اه، محدودیت‌های شش ساله APA، زم، که برای اولین بار توسط سقف فدرال رزرو در هزینه‌های پردازش کارت نقدی آسیب دید – به عبارت دیگر، زم، که ایستگاه کامیون اولین تراکنش کارت نقدی خود را در سال 2018 پردازش کرد.

یک دادگاه منطقه ای فدرال در داکوتای شمالی این شکایت را رد کرد و دادگاه استیناف حوزه هشتم ایالات متحده این حکم را تایید کرد. دادگاه اعلام کرد که پنجره شکایت تحت APA برای Corner Post همزمان با گروه های تجاری آغاز شد: زم، که فدرال رزرو قانون نهایی خود را در سال 2011 صادر کرد. پس از نتیجه گیری توسط تعدادی دیگر از دادگاه های تجدید نظر فدرال. 8th Circuit حکم داد که ادعای شاکی علیه یک مقررات آژانس “ابتدا” زم، ایجاد می شود که آژانس مقررات را منتشر می کند، صرف نظر از اینکه شاکی در آن زمان وجود داشته است یا خیر.

که در Corner Post, Inc. در مقابل هیئت حکام سیستم فدرال رزرو، ایستگاه کامیون از قضات می خواهد که بررسی و تصمیم زیر را لغو کنند. ایستگاه کامیون از دادگاه می خواهد که موضع دادگاه استیناف ایالات متحده را برای مدار ششم اتخاذ کند، که برخلاف مدارهای 8 و خواهرش در سال 2015 حکومت کرد محدودیت شش ساله APA زم، شروع می شود که یک شاکی برای اولین بار تحت تأثیر مقررات آژانس قرار می گیرد، نه زم، که آژانس قانون نهایی را منتشر می کند. مدار ششم نوشت: «مقررات فدرال که آن را شش سال بدون اعتراض می‌سازد، به سرزمین موعود عاری از چالش قانونی وارد نمی‌شود».

فهرستی از دادخواست های برجسته این هفته در زیر آمده است:

رودیسیل علیه مک دونا
22-888
موضوع: اینکه سربازی که دو دوره مجزا و متمایز از خدمات واجد شرایط را تحت لایحه GI مونتگومری و لایحه GI پس از 11 سپتامبر گذرانده است، مجموعاً 48 ماه از مزایای تحصیلی را بین هر دو برنامه دریافت کرده است، بدون اینکه قبلاً تمام شده باشد. منفعت مونتگومری برای به دست آوردن مزایای سخاوتمندانه بعد از 11 سپتامبر.

انجمن ملی بانک ایالات متحده در مقابل Windstream Holdings, Inc.
22-926
مسائل: (1) اینکه آیا فقدان مبنای قانونی و قانون اساسی برای دکترین عادلانه قضاوت، همراه با پتانسیل اثبات شده آن برای سوء استفاده، مست،م لغو آن است. و (2) آیا حکم دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه دوم مبنی بر اینکه درخواست تجدیدنظر از یک طرح ورش،تگی به طور قابل توجهی به پایان رسیده است، به طور خودکار در صورتی که تجدیدنظرخواه تعلیق را تعقیب نکند، صرف نظر از در دسترس بودن اقامت یا هر عامل عادلانه دیگری، هر یک را تضعیف می کند. هدف احتیاطی برای دکترین

قبیله سرخپوستان Sauk-Suiattle v. City of Seattle, Wa،ngton
22-955
مسائل: (1) اینکه آیا دکترین «بیهودگی» ایجاد شده توسط دادگاه، که به دادگاه فدرال اجازه می‌دهد در مورد پرونده‌ای که از دادگاه ایالتی خارج شده است تصمیم بگیرد، حتی اگر فاقد صلاحیت باشد، با ماده سوم قانون اساسی منافات دارد یا خیر. و (2) آیا استفاده از دکترین بیهودگی با 28 USC § 1447 (c)، که زبان ساده آن مست،م ارجاع پرونده به دادگاه ایالتی است که از آن حذف شده است، مغایرت دارد.

تورنل در مقابل جونز
22-982
موضوع: آیا دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه نهم، سوابق این دادگاه را با استفاده از روشی معیوب برای ارزیابی پیش داوری تحت ،وان استریکلند علیه واشنگتن زم، که یافته‌های واقعی و اعتبار دادگاه منطقه را نادیده گرفت و شواهد را در تشدید و رد ایالت در هنگام لغو دادگاه منطقه و اعطای تسهیلات اعطا کرد.

Corner Post, Inc. در مقابل هیئت حکام سیستم فدرال رزرو
22-1008
موضوع: آیا ادعای قانون آیین دادرسی اداری شاکی «اول تعلق می گیرد» تحت 28 USC § 2401(a) زم، که یک آژانس یک قانون را صادر می کند – صرف نظر از اینکه آیا آن قانون در آن تاریخ به شاکی آسیب می رساند – یا زم، که این قانون برای اولین بار باعث می شود که شاکی به “مصائب برسد”.[] اشتباه قانونی» یا «تأثیر نامطلوب یا متضرر شده باشد».


منبع: https://www.scotusblog.com/2023/05/north-dakota-truck-stop-objects-to-federal-allowance-for-debit-card-processing-fees/