اکنون با اکثریت جمهوری‌خواه، دادگاه عالی ایالتی به بررسی 2 پرونده حقوق رای اخیراً تصمیم‌گیری شده رأی می‌دهد



  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. اکنون با ا،ریت جمهوری خواه، دادگاه عالی ایالتی…

قانون انتخابات

اکنون با ا،ریت جمهوری‌خواه، دادگاه عالی ایالتی به بررسی 2 پرونده حقوق رای اخیراً تصمیم‌گیری شده رأی می‌دهد

نوشته دبرا کاسنس وایس

دادگاه عالی کارولینای شمالی روز جمعه با رسیدگی مجدد به دو پرونده که ا،امات شناسه رای دهندگان را مسدود کرده بود و نقشه های حزبی نادرست مناطق کنگره فدرال و سنای ایالتی را حذف کرد، موافقت کرد.

هر دو تصمیم کمتر از دو ماه پیش، زم، که دادگاه عالی ایالت دارای چهار قاضی دموکرات و سه قاضی جمهوری خواه بود، صادر شد. نیویورک تایمز گزارش ها.

پس از انتخابات، دادگاه عالی ایالت دارای پنج قاضی جمهوری خواه و دو قاضی دموکرات است.

نقشه هایی که در دسامبر 2022 حذف شدند برای مطابقت با تصمیم فوریه 2022 دوباره ترسیم شدند. هارپر در مقابل هال، که نشان داد نقشه های رای گیری سال 2021 برای کرسی های قانونگذاری فدرال و کنگره فدرال بر اساس قانون اساسی ایالتی خلاف قانون اساسی حزبی است. تصمیم فوریه 2022 به ،وان شناخته شده است هارپر I، و تصمیم دسامبر 2022 به ،وان شناخته شده است هارپر دوم، بر اساس دادخواست برای بازخو، به دادگاه عالی کارولینای شمالی ارائه شد.

قانونگذاران ایالتی از دادگاه عالی کارولینای شمالی می‌خواهند که عقب نشینی کند هارپر دوم و رد کند هارپر I. آنها استدلال می کنند که دادگاه عالی ایالت باید حکم دهد که ادعاهای جنایتکارانه مسائل سیاسی را مطرح می کند که نمی تواند توسط دادگاه ها تصمیم گیری شود.

دو قاضی دموکرات در کارولینای شمالی مخالفت کرد از تصمیم برای بازخو، پرونده‌های شناسایی رای‌دهندگان و جریماندرینگ.

قاضی آنیتا ار، که قاضی مایکل آر، به آن ملحق شد، نوشت: «از مدت‌ها پیش این رویه این دادگاه احترام به سابقه و این اصل بوده است که پس از صدور حکم دادگاه، این حکم صرفاً به دلیل تغییر در ،یب دادگاه مختل نخواهد شد. مورگان.

مخالفان گفتند: «این دادگاه فقط یک ماه طول کشید تا یک سیگنال دود به مردم ارسال کند که تصمیمات ما زودگذر است و سابقه ما فقط به اندازه شرایط قضاتی که روی نیمکت می نشینند ماندگار است.

این هارپر I حکم در مورد حوزه های کنگره اکنون در دادگاه عالی ایالات متحده در حال بررسی است مور در مقابل هارپر، با توجه به دادخواست تجدید نظر.

قانونگذاران از دادگاه عالی می خواهند حکم دهد که قانونگذاران ایالتی در ترسیم نقشه های رای گیری فدرال حرف آ، را می زنند و دادگاه های عالی ایالتی نمی توانند در آن دخالت کنند. استدلال آنها به ،وان نظریه “مقننه ،ت مستقل” شناخته می شود.

به گفته دادگاه عالی کارولینای شمالی، حکمی برای قانونگذاران می تواند در دادگاه عالی مطرح شود. وبلاگ قانون انتخابات در پستی توسط ریک هاسن، استاد دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده حقوق لس آنجلس.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/now-with-a-gop-majority-top-state-court-votes-to-rehear-2-recently-decided-voting-rights-cases/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds