در کنوانسیون زوم، دانشمندان حقوقی از ایدئولوژی های مختلف از این 5 اصلاحیه قانون اساسی حمایت کردند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. در کنوانسیون زوم، دانشمندان حقوقی مختلف…

قانون اساسی

در کنوانسیون زوم، دانشمندان حقوقی از ایدئولوژی های مختلف از این 5 اصلاحیه قانون اساسی حمایت ،د

نوشته دبرا کاسنس وایس

پرچم، ، و قانون اساسی

تصویر از Shutterstock.

آیا باید به آرنولد شوارتزنگر اجازه داد برای ریاست جمهوری نامزد شود؟ آیا قضات دیوان عالی ایالات متحده باید دوره 18 ساله داشته باشند؟

اینها از جمله مسائل قانون اساسی بود که در یک کنوانسیون زوم از دانشمندان حقوقی از پیشینه‌های محافظه‌کار، مترقی و آزادی‌خواه در نظر گرفته شد. واشنگتن پست گزارش ها.

توافق ،د پنج اصلاحیه پیشنهادی قانون اساسی که:

    1. حذف این ا،ام که رؤسای جمهور شهروند طبیعی باشند. اگر این اصلاحیه تصویب شود، آرنولد شوارتزنگر می تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود.

    2. به کنگره اجازه دهید با ا،ریت آرای هر دو مجلس، اقدامات اجرایی را وتو کند. عدم اقدام کنگره بر هیچ تصمیم قضایی در مورد معتبر یا قابل اجرا بودن یک اقدام اجرایی تأثیر نمی گذارد.

    3. مجوز استیضاح رئیس جمهور را برای «اعمال جنایتکارانه جدی یا سوء استفاده جدی از اعتماد عمومی» به جای «خیانت، ارتشا یا سایر جرایم و جنایات بزرگ». برای استیضاح مجلس نمایندگان ایالات متحده (بر خلاف آستانه ا،ریت فعلی) و برای محکومیت توسط سنای ایالات متحده (در مقابل آستانه دو سوم) به سه پنجم آرا نیاز است.

    4. برای قضات دیوان عالی مدت 18 سال تعیین کنید، به طوری که هر دو سال یک بار خالی باشد. رای سنا برای همه نامزدها لازم است تا از موضوعی که مریک گارلند، نامزد آن زمان و دادستان کل کنونی ایالات متحده را از مسیر خارج کرد اجتناب شود.

    5. با کاهش آرای مورد نیاز کنگره برای پیشنهاد اصلاحیه به سه پنجم مجالس هر دو مجلس و رای لازم برای تصویب به دو سوم ایالت ها، اصلاح قانون اساسی را آسان تر کنید. ایالت ها همچنین می توانند با تایید ایالت هایی که دو سوم جمعیت ایالات متحده را نمایندگی می کنند، اصلاحاتی را پیشنهاد کنند. و ایالت هایی که سه چهارم جمعیت را نمایندگی می کنند می توانند یک کنوانسیون قانون اساسی بخوانند. اصلاحات پیشنهادی ایالت ها نیاز به تصویب توسط ایالت هایی دارد که سه چهارم جمعیت را نمایندگی می کنند.

به گفته نویسندگان مقاله واشنگتن پست، جفری روزن، رئیس و مدیر عامل مرکز ملی قانون اساسی، و سال خان، مدیر عامل آکادمی خان، این کنوانسیون توسط مرکز ملی قانون اساسی سازماندهی شد.

این مقاله می‌گوید: «آنچه هر پنج اصلاحیه را متحد می‌کند، تمرکز بر ساختارهای ،ت است تا حقوق فردی. با جلوگیری از تمرکز تمام قدرت در یک مکان، همه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر یک از سه قوه می‌توانند بقیه را بررسی کنند یا اینکه هر سه قوه در نهایت در برابر مردم مسئول هستند.»

دانشمند، که از این اصلاحات حمایت ،د، قصد دارند آنها را به کنگره ارائه کنند.

نوک کلاه به چقدر جذاب.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/in-zoom-cons،utional-convention-legal-sc،lars-of-varied-ideologies-backed-these-5-amendments/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds