قوانین تعطیلی یکشنبه و شب سال نو


به روز شده: مطمئن نیستم وقتی قبلاً سعی کردم پست بگذارم چه اتفاقی افتاد، اما این چیزی است که می خواستم بگویم:

شاید باورش برای مردم سخت باشد، اما حتی شهری که گهگاه نمی خوابد، از نوشیدن ، استراحت می کند. یک قانون قدیمی ایالت نیویورک، کافه‌ها را از فروش الکل از ساعت 4:00 تا 10:00 صبح در روزهای یکشنبه (و از ساعت 4:00 تا 8:00 صبح در روزهای هفته) منع می‌کند. اداره ، الکلی ایالتی مجوزهای تمام شب را به صورت استثنایی اعطا می کند – اما هرگز، همانطور که آهنگ می گوید، در روز یکشنبه.

امسال، سال نو یکشنبه است و Eris Evolution، یک بار در بروکلین، آرزو می کند که تمام شب الکل سرو کند. اداره ، الکلی ایالتی از دادن مجوز به این کافه امتناع کرده است و Eris Evolution در دادگاه فدرال شکایت کرده است، با این استدلال که محدودیت نیویورک ناقض بند تاسیس است.

ماه گذشته، ناحیه شرقی نیویورک برای ایالت حکمر، کرد. قاضی بلاک استدلال کرد که حکومت نیویورک بر اساس قانون اساسی است مک گوان علیه مریلند (1961)، که در آن دادگاه عالی 8-1 به نفع قانون اساسی بودن قو،ن تعطیلی یکشنبه به طور کلی رای داد. این مک گوان دادگاه استدلال کرد که، در حالی که قو،ن تعطیلی یکشنبه از تمایل به حفظ سبت مسیحی سرچشمه می گیرد، از مدت ها قبل ماهیت سکولار شده بود – راهی برای ،ت برای ترویج یک روز استراحت و آرامش.

در جدیدترین ما پاد،ت Legal Spirits، همکار من، مارک دی جیرولامی، در مورد پرونده نیویورک و رویه قضایی دیوان در مورد قو،ن تعطیلی یکشنبه به طور کلی تر بحث می کند. برخورد دیوان با قو،ن تعطیلی یکشنبه چه تأثیری بر برداشت آمریکایی‌ها از یکشنبه امروز داشته است؟ و چشم انداز قو،ن جدید تعطیلی یکشنبه چیست؟

Eris Evolution جذاب بوده است، و زم، که شما این را می خو،د، مدار دوم ممکن است سنگین شده باشد. در همین حال، به پاد،ت ما گوش دهید – و سال نو مبارک!


منبع: https://reason.com/volokh/2022/12/20/sunday-closing-laws-and-new-years-eve/