تمام خواص چای کوهی؛ فوایدی برای مردان و زنان+ عوارض | OkChay

تمام خواص چای کوهی؛ فوایدی برای مردان و زنان+ عوارض | OkChay

گلهاي چاي كوهي برنگ سفيد يا زرد مي باشند كه در بالاي ساقه بصورت مجتمع بچشم مي خورد . چاي كوهي اشتها را باز مي كند بنابراين مي توان آنرا به بچه ها و افراد مسن كه اشتها ندارند داد. اگر برگ آنرا بصورت پودر داروريد و روي زخم هاي عميق و متعفن بپاشيد اين نوع زخم ها را خوب مي كند. از آن جایی که ادرار آور است، در شستشوی کلیه و مجاری ادراری بسیار مفید می باشد. به عنوان پادزهر برای درمان نیش حشرات کاربرد دارد، هم چنین در درمان تب بسیار مفید می باشد.

  • در یک لیوان آب جوش یک قاشق مربا خوری پر از چای کوهی ریخته و با قاشق خوب به هم بزنید سپس یک نعلبکی را به مدت 20 دقیقه روی آن قرار دهید تا دم بکشد و بعد آن را صاف کرده و با کمی استند چای عسل میل کنید.
  • سالمندان با مصرف این چای می‌توانند از آلزایمر پیشگیری کنند و جلوی تشکیل آمیلوئید در سرشان را بگیرند.
  • در بررسی‌های علمی مشخص شده، چای کوهی می‌تواند از میتوکندری‌های بدن در برابر صدمات اکسایشی محافظت کند.
  • به افرادی که دارای حساسیت هستند، توصیه می شود که از این گیاه استفاده نکنند و در صورتی که قصد مصرف آن را داشته باشند، باید با یک پزشک در این مورد مشورت کنند.
  • نکته قابل ذکر در مورد این گیاه و فراورده های آن تداخلات زیاد آن میباشد که مصرف آن را محدود نموده است و دلیلش هم مهار آنزیمی است.

این گیاه که طبیعتی گرم و خشک دارد، دارای ماده شیمیایی به نام هاپیرین، ماده قرمز رنگی بنام هایپریسین، تانن و اسید نیکوتین است. چای کوهی فواید و خواصی برای بدن است که در ادامه با چند مورد از خواص چای کوهی برای بدن آشنا می شویم. اما چای کوهی چیست؟ چای کوهی گیاهی از تیره نعناعیان بوده که به علت وجود ترکیبات با ارزش در آن، بسیار مفید برای بدن و سلامتی می باشد. از جمله فواید آن می توان به کاهش استرس،افزایش اشتهااشاره نمود. چای کوهی یکی از بهترین دمنوش‌هایی است که در طول روز می‌توان به عنوان جایگزینی برای چای سیاه نوشید. این دمنوش نه تنها طعم خوبی داشته، بلکه از خواص خوبی نیز برای سلامتی برخوردار است.

افشای بیماری جدید پوتین/ ماجرای سفرهای مخفیانه او با قطار چیست؟

مصرف چای کوهی سبب رفع خستگی و کوفتگی، درد گردن، پشت می شود و برای کارمندان و دانشجویان مفید است. چای کوهی برای افرادی که داروهای آسم مصرف می کنند هم چنین افرادی که از قرص های ضد بارداری و نیز ضد سرماخوردگی و آلرژی استفاده می نمایند مضر بوده و نباید آن را مصرف نمایند. در بررسی روی جوندگان، مقدار مصرف چای کوهی حتی در اندازه‌های ۲۰۰۰ میلی‌گرم در هر کیلو وزن بدن، که ۱۴ روز پیاپی به موش‌ها داده شد، در آنها هیچ نوع سمیتی به وجود نیاورد. در نتیجه، هیچ نوع سمیت و جهش ژنتیکی در استفاده از این چای مشاهده نشده است. محققان مجارستان در سال ۲۰۱۷، چای کوهی را در سه خط سلولی سرطان دهانه رحم انسان بررسی کردند. مقدار ۳۰ میکرومتر (۰,۰۳ میلی‌متر) از عصارهٔ چای کوهی، می‌تواند جلوی رشد این سلول‌های سرطانی را تا ۵۰ درصد بگیرد.

آموزش ساخت اسپری تقویت کننده موی سر رزماری

از چای کوهی برای درمان قولنج و به‌ عنوان مدر (ادرارآور)، قاعده آور و رافع خلط‌های بدن در شش‌ها، روده‌ها و رحم استفاده می‌شده است. هم‌چنین استفاده از آن همراه با عسل برای تقویت قوای جنسی توصیه شده است. در اروپا از چند صدسال قبل، از ساقه و برگ چای کوهی برای درمان زخم‌های مختلف استفاده شده است.