“پدر خود را به عنوان “پدر” نگه داشته است … اما پدر نیز از خود به عنوان “مادر” یاد کرده است.


پدر یک پرستار و پزشک پرستار ثبت شده است. مشخص نیست که پدر در حال حاضر در کجا زندگی می کند، اما پدر قبلاً در ویرجینیای غربی اقامت داشته است.

مادر در ویرجینیای غربی ،ن است. طرفین که هرگز ازدواج نکرده بودند، تقریباً 12 سال با یکدیگر رابطه داشتند، اگرچه ماهیت دقیق رابطه آنها نامشخص است.

طرفین دارای چهار فرزند با هم هستند که همه آنها به طور غیر سنتی حامله شده اند. پدر درباره ،ت خود صحبت نکرد، اما شهادت داد که پدر تخم‌هایش را برداشت و ذخیره کرد.

اولین فرزند طرفین، GU، در سال 2011 متولد شد و مشمول این رسیدگی نیست. این کودک از طریق تلقیح داخل رحمی مادر که توسط پدر انجام شد باردار شد. در حالی که مادر این را باور داشت [Father] اهداکننده اسپرم برای این روش بود، پدر اسپرم ارائه نکرد و از یک اهداکننده اسپرم ناشناس استفاده شد. فرزند دوم طرفین، LU[1]، از طریق IVF در مرکز باروری در نیویورک در سال 2014 تصور شد. دوقلوها، ZU و LU[2]متولد 2016، همچنین از طریق IVF باردار شدند.

مادر به ،وان مادر قانونی و پدر به ،وان پدر قانونی در هر سه شناسنامه فرزندان ذکر شده است.

در مورد درخواست فسخ پدر، پدر ادعا می کند که به دنبال خاتمه دادن به حقوق والدین یک “جانشین حاملگی” است.

جلسه دادرسی در مورد دادخواست فسخ پدر برای 18 اوت 2021 برنامه ریزی شده بود. مادر به نمایندگی از [by counsel]،در حالی که [Father] ظاهر شد برای خودت.

پدر اشاره کرد که ابتدا در سال 2020 در شهرستان آلگنی شکایت کرده بود. دادگاه دعاوی مش، آلگنی دریافت که پدر باید به مادر اطلاع دهد یا رضایت او را جلب کند. از آنجایی که پدر هیچکدام را انجام نداد، دادگاه عمومی کانتی آلگنی پرونده را بدون پیش داوری رد کرد و دادگاه عالی پنسیلو،ا تأیید کرد.

پدر در مورد حوادثی که منجر به صدور حکم حضانت از شهرستان میسون، ویرجینیای غربی شد، شهادت داد. زم، که LU[1] متولد شد، طرفین هیچ مشکلی در روابط خود نداشتند. در دوران بارداری مادر با دوقلوها، ZU و LU[2]، مشکلات پزشکی وجود داشت که باعث شد او را روی تخت بگذارند. در این مدت، LU[1] بیمار شد و مجبور شد هفته ها در بیمارستان بستری شود. پدر با LU ماند[1] در حالی که مادر در حال بهبودی بود.

به دلایل مختلف، در این مدت که مادر در بیمارستان بستری بود، روابط طرفین بدتر شد. مدت کوتاهی قبل از تولد دوقلوها، پدر درخواستی برای اعلام والدین و درخواست برای مهر و موم ، پرونده در دادگاه منطقه ای شهرستان کاناوها، ویرجینیای غربی ارائه کرد تا از قرار دادن نام مادر در شناسنامه دوقلوها جلوگیری کند.

پس از یک جلسه استماع دو روزه در اکتبر 2017، دادگاه خانواده شهرستان میسون، ویرجینیای غربی، در 6 فوریه 2018 حکم نهایی را صادر کرد که مسئولیت های حضانت طرفین را شرح می داد. مادر به ،وان والد اصلی اقامتی و حضانت فرزندان تعیین شد. در ابتدا به پدر دستور داده شد که هر آ، هفته حضانت را بر عهده بگیرد.

از زمان صدور حکم حضانت مبنی بر اعطای حق حضانت به مادر، پدر اقدامات و دادخواست های زیادی را ارائه کرده است. دادگاه خانواده شهرستان میسون حکمی را صادر کرد که پدر را از ادامه کار منع کرد برای خودت پرونده ها همانطور که دادگاه معتقد بود پدر به طور مداوم تلاش می کرد توانایی مادر در تربیت فرزندان را تضعیف کند.

پدر شهادت داد که می‌خواست حقوق مادر برای اجازه دادن به همسر پدر (CU) (“نامادری”) برای به فرزندخواندگی فرزندان را لغو کند، زیرا پدر به طور مداوم مادر را چیزی بیش از یک جانشین حاملگی که فرزندان را به دنیا آورده معرفی می‌کند. پدر شهادت داد که دادخواست خاتمه دادن به حقوق مادر یک “حمله جانبی” به دستور ویرجینیای غربی است.

پدر جزئیات کمی در مورد محل اقامت خود ارائه کرد اما اظهار داشت که از سال 2020 در پنسیلو،ا ،ن بوده است. پدر اشاره کرد که یک اجاره نامه ماهانه امضا کرده است. به دادگاه رونوشتی از رسید Airbnb ارائه شد که نشان می‌داد پدر این واحد را از ژوئن تا اوت 2021 اجاره کرده است. پدر اخطاری از PennDOT به دادگاه ارائه کرد مبنی بر اینکه پدر آدرس خود را در 1 ژوئن 2021 تغییر داده است. دادگاه با یک رسید نشان داد که او در تابستان در پنسیلو،ا جلسات فیزیوتراپی برای شانه خود داشته است.

وکیل مادر ادعا می کند که پدر یک وکیل دادگستری مزاحم است که تلاش می کند در مقابل هر دادگاهی که اجازه دهد دادخواست ارائه کند.

وکیل مادر با مدیر پست اداره پست اسمیتتون، پنسیلو،ا صحبت کرد که نشان داد این اداره هر نامه ای را که به آدرس پدر ارسال شود رد می کند. مادر در مشروعیت اقامت پدر تردید داشت، زیرا آدرسی که پدر ارائه کرد بالای نواری قرار داشت که در Airbnb به ،وان واحد اجاره ای که می توان روزانه اجاره کرد، فهرست شده بود.

دادگاه یتیمان یک جلسه دادرسی اضافی را برای 8 اکتبر 2021 برای بحث در مورد مسائل باقی مانده تعیین کرد.

در زمان جلسه دوم، دادگاه از تشکیل پرونده پدر در اوهایو در مورد این پرونده مطلع شد. پدر اظهار داشت که از این پرونده بی‌اطلاع است، در حالی که مادر استدلال می‌کرد که این پرونده تلاش دیگری از سوی پدر برای شروع رسیدگی به فسخ یا حضانت در حوزه قضایی دیگری است.

در زمان جلسه دوم، پدر یک درخواست تجدید نظر در شهرستان پاتنم، ویرجینیای غربی، در مورد حکم حضانت داشت.

پدر در مورد محل س،ت خود شهادت معتبری ارائه نکرد. پدر ادعا کرد که به او اجازه داده شد که دو اقامتگاه در آن واحد داشته باشد و او تمام راه های درمان خود را در ویرجینیای غربی تمام کرد. پدر اذعان داشت که درخواست تجدیدنظر ویرجینیای غربی در حال بررسی همان مسائلی است که در دادخواست فسخ از آنها شکایت شده است.

پدر به طرز باورن،ی شهادت داد که حکم حضانت ویرجینیای غربی بدون رضایت پدر “از هوای رقیق” ایجاد شده است. پدر با تلاوت دستورات ویرجینیای غربی توسط مادر موافق نبود و پیوسته می گفت این دستورات باطل هستند زیرا خلاف قانون اساسی بودند.

پدر بارها در جلسه گفت که مادر بچه ها را از او ربوده است. مادر به طور موثق شهادت داد که با پدر رابطه داشت و این زوج دوازده سال را با هم گذراندند. در طول رابطه، این دو به ،وان یک زوج در رویدادها و گردهمایی های خانوادگی شرکت می ،د. دادگاه ویرجینیای غربی شهادت مادر در رابطه با این رابطه را معتبر دانست.

پدر استدلال کرد که ویرجینیای غربی به اشتباه مادر را معتبر تشخیص داده است و اینکه مادر چیزی جز یک “والد رو، ساخته شده توسط دادگاه” نیست. پدر اظهار داشت که دادگاه‌های ویرجینیای غربی به یک قانون غیرقانونی استناد می‌کنند که کل حکم حضانت را باطل می‌کند.

مادر شهادت داد که در ترس دائمی زندگی می کند که پدر دادگاهی را پیدا کند که حقوق والدین او را خاتمه دهد. او دائما نگران است که پلیس در خانه اش حاضر شود و بچه ها را از او بگیرد.

پدر اشاره کرد که او حداقل شش درخواست تجدید نظر در ویرجینیای غربی علاوه بر پرونده‌هایی در سایر ایالت‌ها دارد. نامادری همچنین در ویرجینیای غربی در مورد فرزندخواندگی کودکان درخواست تجدید نظر دارد.

پدر شهادت بیشتری در مورد شغل آنها ارائه نکرد اما اظهار داشت که پنسیلو،ا جایی است که شغل مورد نظر آنها واقع شده است. پدر اظهار نکرد که آیا واقعاً در پنسیلو،ا کار می کند یا خیر.

در نوامبر 2021، دادگاه مطلع شد که پدر دادخواستی برای فرزندخواندگی در دادگاه عالی ناحیه کلمبیا ارائه کرده است. دادگاه و دادگاه عالی ناحیه کلمبیا در رابطه با ماهیت پرونده مکاتباتی داشتند. دادگاه عالی دی سی نشان داد که پدر با فریبکاری ادعا کرد که فرزندان از بدو تولد با او زندگی کرده اند و “جانشین حاملگی” در زندگی کودکان دخیل نبوده است. پدر آدرسی در واشنگتن دی سی ارائه کرد که آدرس یک شرکت بسته بندی و حمل و نقل بود. دادگاه دی سی از روند بازداشت در ویرجینیای غربی و روند ختم در پنسیلو،ا بی اطلاع بود. دادگاه دی سی از اینکه حضانت جسمی اولیه به مادر اعطا شد و حقوق حضانت پدر به حالت تعلیق درآمده بود بی اطلاع بود.

جلسه کوتاهی در 11 فوریه 2022 برای بحث در مورد روندی که در دادگاه دی سی رخ داده بود برگزار شد.

پدر نشان داد که تقریباً یک ماه قبل از تسلیم دادخواست آنها در واشنگتن دی سی شروع به زندگی کرد. دادخواست پدر در 2 نوامبر 2021 ثبت شد. پدر اظهار داشت که در زمان جلسه دادرسی دیگر در شهرستان وست مورلند، پنسیلو،ا زندگی نمی کند و به طور موقت در ویرجینیای غربی زندگی می کند.

پدر بخش بزرگی از خلاصه خود را به این استدلال اختصاص می‌دهد که مادر طبق اصلاحیه چهاردهم حقوق والدینی ندارد، زیرا او یک والد بیولوژیکی نیست. پدر به مقدار قابل توجهی از رویه قضایی استناد می کند که عمدتاً با موضوع مورد بحث ناسازگار است. موضوعی که پیش روی ما قرار دارد به وضعیت مادر به ،وان والدین و پیامدهای قانونی آن مربوط نمی شود. این مسائل توسط دادگاه های ویرجینیای غربی حل و فصل شد. ما به آنها نخواهیم پرداخت. ما فقط به بخشی از استدلال پدر می پردازیم که شامل تصمیم دادگاه یتیم برای رد صلاحیت می شود….

[T]دادگاه‌های ویرجینیای غربی سال‌هاست درباره دعوای حضانت طرفین قضاوت کرده‌اند… پنسیلو،ا هرگز ایالت خانه کودکان نبود. و همچنین هیچ ایالت دیگری صلاحیت قضایی نداشت (ویرجینیای غربی آشکارا صلاحیت قضایی داشت). همچنین اینطور نبود که ویرجینیای غربی از اعمال صلاحیت قضایی خود به این دلیل که پنسیلو،ا یک انجمن راحت تر بود، امتناع کرد. [And] هیچ ، در این خانواده در پنسیلو،ا زندگی نمی کند….

به طور خلاصه، دادگاه یتیمان هنگامی که به این نتیجه رسید که تحت صلاحیت UCCJEA برای رسیدگی به دادخواست فسخ پدر فاقد صلاحیت است، اشتباه نکرده یا از اختیار خود سوء استفاده نکرده است.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/07/،her-has-held-himself-out-as-the-،her-but-،her-has-also-referred-to-himself-as-the-mother/