تجدید نظر: اصول مربوط به درخواست مرخصی برای رسیدگی به ورشکستگی – ورشکستگی/ورشکستگی


07 فوریه 2023

گیلکریست کانل


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به طور معمول، طلبکاری که دارای یک “بدهی قابل اثبات” علیه بدهکاری که از طریق فرآیند اثبات بدهی در دارایی ورش،ته ورش،ت شده است، اقدام خواهد کرد. با این حال، در شرایط خاص، ممکن است مرخصی به طلبکار داده شود تا بر اساس ماده 58 (3) قانون شکایت علیه بدهکار ورش،ته آغاز شود. را قانون ورش،تگی 1966 (Cth) (BA).

که در Mableson v Tarbotton، در مورد دارایی ورش،ته تاربوتن [2022] FCA 1433، تصفیه کننده ACN 050 019 960 Pty Ltd (در liq) (شرکت) با موفقیت درخواست مرخصی برای شروع دادرسی علیه مدیران شرکت، آقایان تاربوتن و ویسلی، که هر کدام ورش،ته شده بودند، به دلیل نقض قو،ن تجارت ورش،ته تحت بخش s588G از قانون، درخواست کرد. قانون شرکتها 2001 (Cth) (CA) و برای تسکین تحت بخش 588M(2) CA،1 در مقابل:

  1. آقای تاربوتن – در صورت موفقیت، طبق بخش 588M(2) CA، بدهی آقای تاربوتن به شرکت وجود خواهد داشت، و مدیر تصفیه می‌تواند مدرکی مبنی بر بدهی در دارایی ورش،ته ارائه کند. و

  2. امین اموال ورش،ته آقای ویسلی – اگرچه آقای ویسلی شخصاً از هرگونه مسئولیت در رابطه با بدهی قابل اثبات به دلیل خلاصی از ورش،تگی آزاد شده بود، با اجرای آزادی طبق ماده 153 قانون BA، دارایی ورش،ته وی باقی ماند. مسئول

به همین ترتیب، در این مورد، مدیر تصفیه استدلال کرد و دیوان پذیرفت که مسائل واقعی و حقوقی مسائلی نیستند که باید از طریق فرآیند اثبات بدهی در ورش،تگی مدیران مربوطه تعیین شوند. در عوض، دادگاه تشخیص داد که برای پاسخگویی به بیمه نامه تحت شرایط مربوطه بیمه نامه، حقوقی که طبق ماده 117 به متولیان ورش،تگی تعلق می گیرد، تشخیص مسئولیت از طریق حکمی علیه مدیران یا دارایی های ورش،ته آنها ضروری است. از BA.

عوامل مرتبطی که دادگاه عموماً در درخواست مرخصی طبق بخش 58 (3) BA در نظر می گیرد و قابلیت اعمال آن عوامل در پرونده فوق الذکر عبارتند از:

  1. سمت امین ورش،تگی. که در
    تاربوتن، امین در مورد درخواست مرخصی مخالفت نکرده و پیشنهادی برای استماع نداشته است.

  2. شرایط هر بیمه نامه که در
    تاربوتن، اخذ حکم علیه بیمه شده برای پاسخگویی به بیمه نامه ضروری تشخیص داده شد.

  3. ماهیت و شایستگی ادعا. مسائل درگیر در تاربوتن به جای اینکه از طریق فرآیند اثبات بدهی، پس از در نظر گرفتن شواهد مدیر تصفیه، از طریق دادرسی با آنها برخورد شود. این موضوعات شامل مسائل واقعی و حقوقی پیچیده در رابطه با:

    • ورش،تگی شرکت؛

    • آیا مدیران در طول دوره مربوطه مشکوک به ورش،تگی بودند یا خیر.

    • در دسترس بودن هر گونه دفاعی؛ و

    • ساخت و اجرای بیمه نامه

  1. سود برای طلبکاران. که در
    تاربوتن، مقرر شد که یک قضاوت موفقیت آمیز برای ادعای تجاری ورش،ته که به بیمه نامه جان می بخشد منجر به بازیابی 7 میلیون دلاری برای شرکت می شود که در نتیجه بازده بیشتری را برای طلبکاران بدون وثیقه فراهم می کند که مجموعاً 40 میلیون دلار بدهکار بودند.

  2. تعهد معمول ارائه شده است. تعهد معمول این است که متقاضی هیچ اقدامی برای اجرای حکم مالی که به نفع خود علیه خوانده در دادرسی صادر شده است، بدون اجازه قبلی از دادگاه انجام نخواهد داد. که در
    تاربوتن، اجرای حکم قرار بود به سقف سیاست محدود شود.

عوامل دیگری که ممکن است مرتبط باشند، اما در این مورد بوجود نیامده اند تاربوتن مورد، شامل:

  • مرحله ای که رسیدگی به آن پیش رفته است؛

  • خطر این که در صورتی که مطالبات موضوع اثبات بدهی باشد، همان موضوعات دوباره مورد رسیدگی قرار می گیرند.

  • آیا این ادعا در ماهیت یک مورد آزمایشی برای منافع یا طبقه بزرگ مدعیان بالقوه است.

  • آیا اعطای مرخصی منجر به دعوی قضایی بیشتر می شود یا خیر.

  • آیا هزینه دادرسی با اندازه دارایی ورش،ته نامتن، خواهد بود.

  • خطر تاخیر؛ و

  • آیا رویه های پیش از محاکمه مانند کشف و بازجویی احتمالاً مورد نیاز یا مفید هستند.2

تیم بازسازی و ورش،تگی در Gilchrist Connell به خوبی در مشاوره به مدیران تصفیه، متولیان ورش،تگی و بیمه‌گران در مورد درخواست‌های تحت بخش 58 (3) BA مسلط هستند.

پانویسها و منابع

1 ادعای نقض بخش 588G CA و غرامت تحت بخش 588M CA به ،وان ادعایی در رابطه با “بدهی قابل اثبات” همانطور که در بخش 82 BA تعریف شده است تلقی می شود: Taylor v Rudaks [2007] FCA 1962; (2007) 166 FCR 451 در [34]،
[36]; Markel Syndicate Management Limited در مقابل Taylor به ،وان انحلال دهنده Heading Contractors Pty Ltd (در liq) [2021]FCAFC 198 در [7(6)].

2 هیلیگ، در موضوع باتاگلیا [2019]FCA 2191 [8]; C،egrain v Gerard C،egrain & Co Pty Limited (در liq) [2012] NSWCA 435 در [33].

محتوای این مقاله به منظور ارائه یک راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: ورش،تگی / ورش،تگی / بازسازی ساختار از استرالیا

اداره داوطلبانه

Cathro & Partners

این ویدئو روند مدیریت داوطلبانه و فرآیندهای کلیدی و گزینه‌هایی را که می‌توان انجام داد، تشریح می‌کند.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1279958