کشورهایی که به دنبال دسترسی بیشتر به قوانین سقط جنین خود هستند ممکن است به تصمیم دادگاه عالی در مورد رفاه خوک ها روی آورند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. کشورهایی که به دنبال دسترسی بیشتر برای سقط جنین خود هستند…

قانون اساسی

کشورهایی که به دنبال دسترسی بیشتر به قو،ن سقط جنین خود هستند ممکن است به تصمیم دادگاه عالی در مورد رفاه خوک ها روی آورند

نوشته دبرا کاسنس وایس

ساختمان دیوان عالی کشور

تصویر از Shutterstock.

تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده که قانون رفاه خوک ها را تأیید می کند، ممکن است توسط ایالت هایی که به دنبال گسترش دامنه مقررات سقط جنین هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

سیاسی گزارش می دهد تأثیر احتمالی تصمیم دادگاه عالی 11 می، که قانون کالیفرنیا را که فروش گوشت خوک در ایالت را ممنوع می‌کند، تایید کرد. دادگاه هیچ نقضی از بند بازرگ، خفته، که عموماً قو،ن ایالتی را که به نفع منافع اقتصادی داخلی از طریق تحمیل بار بر رقبای خارج از ایالت است، ممنوع می کند، پیدا نکرده بود.

تولیدکنندگان گوشت خوک استدلال کرده بودند که این قانون بند بازرگ، غیرفعال را نقض می‌کند، زیرا تجارت خارج از کالیفرنیا را کنترل می‌کند و بارهای بیش از حدی را نسبت به سود تحمیل می‌کند.

پولیتیکو می‌گوید، این تصمیم شامل توانایی ،ت‌ها برای انجام اقداماتی با تأثیرات فراتر از مرزهایشان است، که «همچنین در بحث حقوقی در مورد سقط جنین نقش اساسی دارد». به ،وان مثال، این تصمیم می‌تواند ،ت‌ها را برای مق، با ارسال قرص‌های سقط جنین تشویق کند. کشورهایی که دیدگاه‌های قوی در مورد سقط جنین دارند حتی می‌توانند به دنبال محدود ، فروش کالا از کشورهایی باشند که دیدگاه‌های مخالف دارند.»

قاضی برت کاوانا احتمال دیگری را در مخالفت با تصمیم دادگاه عالی شناسایی کرد. او گفت که یک ایالت می‌تواند از ،ده‌فروشی اقلام شرکت‌ها بر اساس پرداخت هزینه‌های جلوگیری از بارداری یا سقط جنین توسط کارکنان جلوگیری کند.

مری زیگ،، استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا در دیویس، به این احتمالات اشاره کرد و op-ed برای بوستون گلوب

زیگ، نوشت: «یک چیز پس از تصمیم دادگاه عالی در مورد گوشت خوک کالیفرنیا مشخص است. با تشدید درگیری های بین ایالتی پیرامون سقط جنین، حامیان حقوق سقط جنین ممکن است یک سلاح قانونی کمتر در زرادخانه خود داشته باشند.

با این حال، زیگ، به یکی از موانع احتمالی ایالت‌ها اشاره می‌کند که در تلاش برای ممنوع ، واردات قرص‌های سقط جنین در ایالت هستند. این دارو توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تنظیم می شود و قو،ن فدرال می تواند بر قو،ن ایالتی غلبه کند.

زیگ، می نویسد: «و اگر یک ایالت محافظه کار مانند میسوری سعی کند انجام سقط جنین برای یکی از ،نان میسوری را برای شخصی در ایلینویز جرم تلقی کند، دادگاه به احتمال زیاد قانون ایلینوی را اعمال می کند، نه قو،ن میسوری.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/states-seeking-greater-reach-for-their-abortion-laws-may-turn-to-supreme-courts-pig-welfare-decision/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds