کار درست را انجام دهید: AG Garland باید رویکرد ضعیف «بازی منصفانه» را کنار بگذارد


در این دوران قطبی شدن سیاست و دوئل تحقیقات ریاست جمهوری، به نظر می رسد ارزش های ذخیره در بازرسان ویژه در حال افزایش است در حالی که ارزش های دادستان های کل به نظر می رسد در حال کاهش است.

سومین و آ،ین رئیس جمهور سابق دادستان کل، بیل بار، باید به دلیل مداخله سیاسی و فاسد خود استیضاح می شد به نمایندگی از متحدان جنایتکار ترامپ و علیه مخالفان سیاسی او.

فرسایش ایمان یا مشروعیت بالاترین مقامات مجری قانون در این کشور چیزی نیست که سیاست مضطرب ما در این لحظه از بحران دموکراتیک به آن نیاز دارد، زیرا این امر تنها تحزب سیاسی را تقویت می کند.

“بهترین” AG مانند رابرت کندی ترس از سیاست یا اپتیک ندارند، چه رسد به جنایتکاران قدرتمندی مانند دونالد ترامپ. این گروه های AG همچنین بالاتر از شرارت احزاب سیاسی دو حزبی قرار دارند.

این AGها بار مسئولیت پاسخگویی خود را به بازرسان ویژه به ،وان مماشات با سیاست یا اپتیک در مواردی که ممکن است جدایی واهی از تحقیقات جنایی و تعقیب کیفری و، دادگستری باشد، بر عهده نمی گیرند.

انتصابات اخیر دادستان های ویژه

از زم، که راد روزنشتاین معاون سابق دادستان کل در سال 2017 رابرت مو، را برای تحقیق در مورد روابط کمپین ترامپ در سال 2016 با روسیه منصوب کرد، سه دادستان ویژه دیگر منصوب شدند که دو نفر از جمله آنها بودند. در کمتر از دو ماه برای تحقیق از دو رئیس جمهور که در سال 2020 به مصاف یکدیگر رفتند و ممکن است یک سال بعد با یکدیگر رقابت کنند.

در هر صورت، در سه سال گذشته سه دادستان ویژه برای انجام چهار تحقیق منصوب شدند:

  • در سال 2020، بیل بار، دادستان کل ترامپ منصوب شد جان دورهام برای “بررسی تحقیقات” برای سوء استفاده های احتمالی در طول تحقیقات روسیه که ثابت شد “هیجان زیادی در مورد هیچ چیز” به جز برای تئوری های توطئه توخالی بود.
  • در سال 2022، مریک گارلند، دادستان کل بایدن منصوب شد جک اسمیت برای بررسی تلاش‌های سازمان‌یافته ترامپ برای براندازی انتخابات ۲۰۲۰ و همچنین قصد او برای نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده از آرشیو ملی در مار-آ-لاگو.
  • هفته گذشته، گارلند منصوب شد رابرت چگونه برای بررسی نحوه کار پرزیدنت بایدن با اسناد طبقه بندی شده که در مرکز پن بایدن در فیلادلفیا و در خانه اش در ویلمینگتون، دلاور پیدا شده است.

بازگشت از زم، که ترامپ و بار در سال 2020 در حال سیاسی ، تحقیقات روسیه در مورد نامزدی رئیس جمهور سابق در سال 2016 با بازپرس ویژه دورهام بودند، به هفته گذشته، اولین روز کامل کار مجلس نمایندگان تحت رهبری کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه جدید، در 10 ژانویه 2023.

آن روز به نمایندگی از رهبر قیام، مشغول سیاسی ، فعالیت‌های نظارتی مختلف و تصویب سه کمیته فرعی تحقیقی بسیار مورد مناقشه در راستای خطوط سخت حزبی بود. بحث برانگیزترین شکل گیری بود کمیته فرعی سلاح سازی ،ت فدرال را انتخاب کنید.

زندگی در دیستوپی آمریکایی سیاست قطبی شده

یک گسترش اورولی در حال رخ دادن است که در آن شورشیان و قانونگذاران ترامپی تحقیقاتی را برای دخالت در تحقیقات و، دادگستری در مورد رئیس جمهور سابقی که قبلاً و، دادگستری را در سطحی مسلح کرده بود رهبری می کنند که ایالات متحده از زمان رئیس جمهور ریچارد شاهد آن نبوده است. نی،ون تاثیرگذارتر از همه، سلاح‌سازی ترامپ از پایگاه MAGA راست‌گرا، مجمع آزادی مجلس نمایندگان و عضویت کامل در مجلس نمایندگان است.

اگر او امروز زنده بود، مال ترامپ مربی سیاسی، اولین وکیل شخصی و دوست قدیمی روی کوهن، شاید قدرتمندترین “تعیین کننده” آمریکای پس از جنگ، به موفقیت های متقلبانه تحت حمایت خود در تجارت و در طول 45 افتخار می کرد.هفتم ریاست جمهوری

رئیس جدید کمیته قضایی، نماینده کمیته قضایی، جیم جردن (R-OH)، متحد سرسخت ترامپ که احضاریه ای را برای شهادت در مورد نقش توطئه آمیز خود در کودتای نافرجام 6 ژانویه قبل از کمیته منتخب مجلس نمایندگان منفجر کرد، اکنون ریاست این کمیته را بر عهده خواهد داشت. کمیته فرعی سلاح سازی

در مورد دیگ صحبت کنید که کتری را سیاه می‌خواند یا روباهی که از مرغ‌خانه نگهب، می‌کند. اردن اغلب فاسد بودن تا حد امکان را به یک عادت تبدیل می کند.

لوک برادواتر و کیتی ادمونسون گفت: «اردن که عمیقاً در تلاش‌های آقای ترامپ برای براندازی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 شرکت داشت، ماه‌هاست که در حال بررسی چیزی است که او می‌گوید سوگیری در اجرای قانون فدرال علیه محافظه‌کاران است». نوشت برای بار.

قصد او این بوده است که «از اختیارات و احضاریه‌اش برای تشدید و گسترش تحقیقات» در مورد تئوری‌های توطئه استفاده کند تا شامل جستجوی شواهدی مبنی بر تبدیل شدن کارگران فدرال به ماموران سیاسی شده باشد.

اردن در حال حاضر است درخواست اسناد در مورد تحقیقات جنایی در حال انجام به طوری که از جمله می تواند به شواهد علیه خود و همدستانش دسترسی داشته باشد. البته، و، دادگستری هرگز این اسناد را منتشر نخواهد کرد، همانطور که اردن کاملا می داند. همه اینها تئاتر کابوکی و سیاست اجراست. هیچ چیز اساسی در اینجا وجود ندارد به جز آسیب تضعیف آن به دموکراسی آمریکایی.

در حالی که شواهد غیرمستقیم وجود دارد که برخی از اعضای سرویس مخفی و FBI ممکن است به خطر افتاده باشند بلافاصله قبل، در حین و بعد از حمله به ساختمان کنگره، ممکن است نوعی رابطه کاری هماهنگ با ترامپیست ها و شورشیان وجود داشته باشد یا نداشته باشد.

تحقیقات پیشنهادی کمیته فرعی درباره تحقیقات جاری و، دادگستری نقض آشکار بند «تفکیک قوا» در قانون اساسی است. با این حال، دو روز بعد، زم، که مریک گارلند یک بازرس ویژه را برای تحقیق در مورد اسناد محرمانه بایدن منصوب کرد، به نظر می‌رسید که او در حال به تعویق انداختن یا تسلیم شدن در برابر تسلیح قانون توسط نمایندگان مجلس نمایندگان و برخی از بخش‌های سابق و، دادگستری ترامپ است.

بر اساس آنچه که ما می د،م، انتصاب رابرت هور، بازپرس ویژه توسط AG برای تحقیق در مورد نحوه رسیدگی بایدن به اسناد طبقه بندی شده، زودرس بود، حتی اگر انجام این کار در درازمدت من، بود.

همانطور که گارلند در اطلاعیه عمومی خود اظهار داشت: “من قویاً معتقدم که فرآیندهای عادی این بخش می تواند تمام تحقیقات را با صداقت انجام دهد” با این حال، ارجاعات AG به «شرایط فوق‌العاده» که ممکن است به این نتیجه رسیده باشد که یک وکیل ویژه فراخوانده شده است توضیح داده نشد و سؤالی مطرح نشد.

دوئل اسناد طبقه بندی شده و تحقیقات 6 ژانویه

بدون دانستن همه حقایق، فرض می‌کنم که آن شرایط خارق‌العاده هیچ ربطی به حقایق مربوط به در اختیار داشتن سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده توسط بایدن، و همه چیز به سیاست و اپتیک تحقیقات در حال انجام ندارد.

دادستان کل “ترس” و نه “جسور” بدون شک امیدوار بود که انتصاب هور، دادستان سابق ترامپ، به ،وان دادستان ویژه بعدی، او را منصف، صادق و متعادل جلوه دهد. و ظاهراً برای همه ،، که توجه دارند نشان می دهد که گارلند با پرونده های اسناد طبقه بندی شده ریاست جمهوری به گونه ای برخورد می کند که گویی آنها ی،ان هستند.

بر اساس آنچه تاکنون در مورد آن می د،م در ابتدا شواهد، برخورد ی،ان با این پرونده های اسناد طبقه بندی شده بسیار متفاوت در واقع سیاسی ، اجرای عدالت کیفری است.

با توجه به تحقیقات 6 ژانویه، به نظر می رسد گارلند و و، دادگستری در حال انجام تحقیقات خود هستند. مطمئناً آنها بر اساس کمیته منتخب مجلس بسیار عقب بودند ده ها احضاریه صادر شده توسط جک اسمیت زم، که برای اولین بار در دسامبر 2022 وارد کشتی شد.

اگر و، دادگستری تحقیقات لازم را انجام می داد، این احضاریه ها مدت ها قبل از پاییز 2021 صادر می شد. در مرحله بعد، اگر قرار بود کیفرخواست صادر شود در ابتدای سال 2022 و پیگرد قانونی قبل از تابستان اتفاق می افتاد. محاکمه ها می توانست تا روز کارگر 2022، دو ماه کامل قبل از انتخابات میان دوره ای، به پایان برسد.

از سوی دیگر، این مورد در مورد تحقیقات آن در مورد رئیس جمهور بایدن صادق نبود جایی که AG ناگهان تبدیل به ج، در محل شد. پس از یک دوره بسیار کوتاه‌تر از چند ماهه همکاری کامل تیم بایدن با و، دادگستری، برخلاف تقریباً دو سال تیمی که ترامپ تمام تلاش خود را برای مقاومت یا ممانعت از عدالت انجام می‌داد، گارلند خم شد و به نظر می‌رسید که با آن دو رفتار می‌کند. موارد به طور مساوی

زم، که گارلند تا بهار 2021 متوجه شد که رئیس جمهور سابق دو بار استیضاح شده و شورشیان ش،ت خورده یک بار دیگر قانون را نقض کرده و اسناد طبقه بندی شده را به مارآلاگو برده است، و، دادگستری حدود هشت ماه را به بازی با ترامپ در احترام به رئیس جمهور سابق تلف کرد. قانون‌گرایی همیشگی رئیس‌جمهور به‌جای اقدام برای پیگرد قانونی هنجارهای همیشگی، تسخیر ترامپ به دلیل انبوهی از شواهد مربوط به ممانعت از اجرای عدالت که قبلاً در اختیار آنهاست.

به هر حال، بیش از یک سال طول می‌کشد تا ترامپ و وکلای او در دروغ‌های مکرر درباره اسناد طبقه‌بندی شده در اختیارشان گیر بیفتند تا اینکه اف‌بی‌آی احضاریه‌ای برای بازرسی اموال مار-آلاگو او صادر شود. در مرحله بعد، این انحرافات اولیه با طرح های حقوقی بیهوده توسط تیم ترامپ و اقدامات متقابل محکم توسط و، دادگستری دنبال شد.

اینها منوط به تأخیرهایی بود که توسط یک ترامپ نالایق و/یا فاسد منصوب شد قاضی فلوریدا با صلاحیت مشکوک در وهله اول و با صدور احکام جعلی از طرف رئیس جمهور سابق که به سرعت صادر شد. توسط دادگاه های تجدید نظر لغو شد، بدون اینکه باعث انتصابات بعدی مشاوران ویژه اسمیت و هور شده باشد.

تنها پس از ش،ت ترامپ در انتخابات میان‌دوره‌ای در سال 2022، زم، که او در نوامبر اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 نامزد خواهد شد، سرانجام گارلند بازرس ویژه جک اسمیت را برای تحقیق در مورد قیام 6 ژانویه و اسناد دزدیده شده مار-آلاگو منصوب کرد.

با این حال، در این مقطع زم،، تحقیقات شدید و، دادگستری باید از قبل دارای شواهد کافی برای پیگرد کیفرخواست‌های معوقه در هر دو پرونده جنایی بوده باشد. بار دیگر در هیچ یک از این موارد نیازی به تعیین دادستان ویژه نبود.

از نظر این جرم شناس، بر اساس حقایقی که از قبل در مورد دو پرونده اسناد طبقه بندی شده شناخته شده بود، برخورد ی،ان با رئیس جمهور سابق و رئیس جمهور فعلی در ظاهر شواهد، غیرصادقانه بود.

بدتر از آن، ریاکاری گارلند در استفاده از قو،ن رویه ای اختیاری نه تنها حاکمیت قانون را تضعیف می کند، بلکه مستقیماً به نفع ترامپ، مک کارتی و اردن است. این انتصابات غیرضروری دادستان های ویژه در خدمت تقویت سلاح های قانون است.

دژاوو؟

تا اینجا به نظر می رسد دژاوو زم، است که ترامپ و تعمیرکارش ای.گ. بار نقش مو، و مردم آمریکا را برای ، ها بازی ،د. در همین حال، ترامپ از عدالت فرار کرد و با چرخش یک روایت نادرست دیگر که واقعاً ماندگار شد، فرار کرد: «بدون تب،، بدون مانع».

این بیشتر باعث ایجاد طنین‌های حقوقی و سیاسی شد که همه ما با آن زندگی می‌کردیم. ما تا زم، که «رئیس ترامپ» و کله‌بازی‌های سیاسی او دیگر آزاد نباشند و از چنگال عدالت کیفری در امان باشند و در نهایت مسئول اعمال شنیع و رفتارهای شنیع خود شناخته شوند، به تحمل این ،ی ادامه خواهیم داد.

متأسفانه، همانطور که دیوید فون درهل مقاله نویس پست پیشنهاد کرده است، اکنون که اسناد طبقه بندی شده در اختیار بایدن پیدا شده است، کمتر احتمال دارد که اتهامات جنایی علیه ترامپ به دلیل “مجموعه دزدی” مارآ لاگو مطرح خواهد شد. که عملاً نمونه ای از تمام پرونده های جنایی احتمالی علیه ترامپ بود.

امیدواریم که روح “بازی جوانمردانه” به نحوی به عدم کیفرخواست ترامپ برای شورش او در 6 ژانویه که هرگز برای دادستان کل گارلند اولویتی به نظر نمی رسید، سرایت نکند.

خوشبختانه، کمیته منتخب مجلس چنان کار درخش، انجام داد که ممکن است به خوبی AG را مجبور به انجام کار درست چه بخواهد چه نکند.

گرگ باراک استاد بازنشسته جرم شناسی و عدالت کیفری در دانشگاه میشیگان شرقی، یکی از بنیانگذاران مجله یقه سفید و جرایم شرکتی، و نویسنده جرم شناسی درباره ترامپ (2022) که در حال حاضر مشغول نوشتن دنباله است، جرم انگاری رئیس جمهور سابق: مورد دونالد ترامپ و مبارزه گمشده برای دموکراسی جدید، به زودی پس از تصمیمات تحقیقات جنایی و/یا تعقیب رئیس جمهور سابق منتشر می شود.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/01/17/do-the-right-thing-ag-garland-needs-to-throw-out-weak-fair-play-approach/