پرونده امتیاز وکیل و موکل توسط دیوان عالی کشور رد شد


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. پرونده وکالت و موکل منتفی شد…

دیوان عالی آمریکا

پرونده امتیاز وکیل و موکل توسط دیوان عالی کشور رد شد

نوشته دبرا کاسنس وایس

اخطار ا،اج روی کاغذ

تصویر از Shutterstock.

دادگاه عالی ایالات متحده دو هفته پس از استماع استدلال های شفاهی، پرونده امتیاز وکیل-موکل را رد کرده است.

دادگاه عالی رد در هیئت منصفه بزرگ همانطور که دوشنبه اعطا شد، وبلاگ SCOTUS گزارش ها.

موضوع این بود که دادگاه‌ها برای بررسی اینکه آیا از اسناد «دو منظوره» که حاوی توصیه‌های حقوقی و غیرقانونی هستند حمایت می‌کنند، چه آزمایشی باید اعمال کنند. یک شرکت حقوقی که نامش فاش نشده و متخصص در حقوق بین‌الملل مالیاتی است، با افشای اسناد دو منظوره که ،ت در تحقیقات از یک مشتری به دنبال آن بود، مبارزه می‌کرد.

یک قاضی شرکت حقوقی را به دلیل عدم ارائه اسناد مورد مناقشه تحقیر کرد و دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ایالات متحده در سانفرانسیسکو در سال 2021 تأیید کرد.

حوزه نهم حکم داد که دادگاه ها باید به “هدف اصلی” یک ارتباط زم، که شامل تجزیه و تحلیل حقوقی و غیرقانونی است، توجه کنند. زم، که هدف اصلی دریافت مشاوره حقوقی بوده است، ممکن است اسناد دارای امتیاز باشند.

مدار نهم آزمایش گسترده‌تری را که توسط این شرکت ارائه شده بود که از اسناد محافظت می‌کرد، در صورتی که دریافت مشاوره حقوقی یکی از “اه، مهم” ارتباط بود، رد کرد.

ABA در یک گزارش کوتاه از شرکت حمایت کرده بود. ،ت فدرال از آزمون “هدف اولیه” حمایت کرد.

در جریان مباحثات شفاهی در 9 ژانویه، قاضی نیل گورسوش گفت که آزمون مورد حمایت ،ت بسیار شبیه آزمون شرکت است.

“اختلاف چیست؟” گورسوچ پرسیده بود.

مطابق با وبلاگ SCOTUS، پرونده ها معمولاً در سه شرایط به دلیل عدم امکان اعطا رد می شوند. آن ها هستند:

    • دیوان عالی کشور پس از صدور گواهی متوجه می شود که پرونده ابزار ضعیفی برای حل موضوع در دادگاه است. SCOTUSblog گفت: «برای مثال، ممکن است حقایق واقعاً سؤال را ارائه نکنند، ممکن است یک مشکل قضایی وجود داشته باشد یا ممکن است آشکار شود که یک استدلال به درستی حفظ نشده است. این رایج‌ترین دلیل برای رد یک پرونده به‌،وان اعطای بداهه است که به «DIG» معروف است.

    • دیوان عالی یک «طعمه و تغییر» را درک می‌کند، که زم، اتفاق می‌افتد که خواهان‌ها در ارائه گزارش بر استدلال متفاوتی نسبت به دادخواست گواهی تکیه کنند.

    • دادگاه قادر به دستیابی به اجماع نیست و ظاهراً فکر می کند که یک DIG بر آرای متفرقه و بدون دلیل کنترلی ارجحیت دارد.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/attorney-client-privilege-case-is-dismissed-by-supreme-court/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds