پایان دادن به طلاق بدون عیب راه حلی برای ازدواج های ناموفق نیست


طلاق در آمریکا با بسیاری از دعاوی دیگر تفاوت دارد زیرا در ا،ر ایالت ها همسران سابق مجبور نیستند یکدیگر را برای انحلال ازدواج متهم یا سرزنش کنند. ا،ر ایالت‌های امروزی، که تنها می‌سی‌سی‌پی و داکوتای ج،ی تنها استثنا هستند، طلاق «بدون تقصیر» را پیشنهاد می‌کنند که به موجب آن، همسران نیازی به ارائه دلیلی برای انحلال ازدواج خود ندارند.

در مقابل، طلاق تقصیر مست،م آن است که زوج ثابت کند که همسر دیگر دلیل ش،ت طلاق بوده است. دلایل مش، شامل ،، سوء استفاده، جنون و سوء مصرف مواد، در میان دلایل دیگر بود. همسری که به ،وان مسئول ش،ت ازدواج تعیین شده بود، در ت،یم دارایی های ،شویی از اموال یا حمایت همسر کمتری برخوردار می شد. در حالی که “طلاق بدون تقصیر” اغلب بسیار استرس زا و عاطفی است، اگر همسران از نظر قانونی م،م شوند ثابت کنند که طرف مقابل در اشتباه بوده است، بسیار بدتر خواهد بود.

کالیفرنیا اولین ایالتی بود که مجوز داد طلاق بدون تقصیر زم، که فرماندار وقت، رونالد ریگان، آن را در سال 1969 امضا کرد. اما امروز، حزب خود پرزیدنت ریگان به دنبال لغو رژیم طلاق بدون تقصیر است که او بیش از نیم قرن پیش وضع کرده بود.

تگزاس تنها یکی از چندین ایالت تحت کنترل جمهوری خواهان است که با ایده لغو طلاق بدون تقصیر بازی می کند. لوئیزیانا و نبراسکا در حال بررسی ساختار طلاق خود هستند. نمایندگان حزب در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در سال 2016 همچنین در نظر داشتند زب، را به پلتفرم خود اضافه کنند که خواستار جایگزینی طلاق بدون تقصیر بود.

حتی در صورت عدم لغو قو،ن طلاق بدون تقصیر، قانونگذاران ایالتی پیشنهاد کرده اند طلاق را دشوارتر کنند. چنین موانعی شامل مشاوره ازدواج اجباری و/یا دوره انتظار برای طلاق است.

زن و شوهر در حال بحث درباره طلاق در خانهحذف طلاق بدون تقصیر ضرر برای همه است

اصلاح ازدواج صرفاً به م،ای افزایش تعداد ازدواج های ناخوشایند در ایالات متحده نیست. در حالی که طلاق بدون تقصیر ممکن است منجر به طلاق های بیشتری در آمریکا شده باشد، بسیاری از این ازدواج ها باید ش،ت می خوردند. طلاق بدون تقصیر منجر به کاهش چشمگیر خودکشی ،ن، خشونت خانگی و همسرکشی ،ن شده است. ترجیح داده می شود که هر دو زوج بدون خشونت به ازدواج خود پایان دهند تا اینکه یکی از زوجین در سردخانه و دیگری در زندان باشد.

پایان دادن به طلاق بدون تقصیر به طلاق در کل پایان نمی دهد. زوج ها هنوز هم می توانند درخواست طلاق مبتنی بر تقصیر بدهند. طلاق بدون تقصیر می تواند به خودی خود یک فرآیند تخلیه عاطفی باشد زیرا همسران سابق باید گره های مالی، دارایی ها و در نهایت زندگی خود را از یکدیگر جدا کنند. با این حال، طلاق مبتنی بر تقصیر حتی بدتر خواهد بود، زیرا همسران در نهایت با یک قاضی یا حتی هیئت منصفه بحث می کنند که چه ،ی مسئول فروپاشی ازدواج آنها است. طلاق بدون تقصیر از این نوع مخارج و دعواهای حقوقی آسیب رسان جلوگیری کرد. بازگرداندن طلاق های مبتنی بر تقصیر به محبوبیت، نه به زوج های طلاق گرفته کمک نمی کند و نه به سیستم حقوقی که باید بر چنین محاکمه های عاطفی نظارت کند.

علاوه بر این، طلاق بدون تقصیر از هر فرزندی در ازدواج محافظت می کند. طلاق به اندازه کافی برای کودکان استرس زا استبه خصوص کودکان ،دسال، با دعوای والدینشان و جابجایی احتمالی کودکان بین خانواده ها. با این حال، طلاق مبتنی بر تقصیر حتی بدتر خواهد بود. یکی از والدین از نظر قانونی مسئول پایان دادن به ازدواج خواهد بود و فرزندان در نهایت از این موضوع مطلع خواهند شد. اگر آن فرزند والدین را به دلیل طلاق ناگوار مقصر بداند، رابطه فرزند با والدین آسیب می بیند، به ویژه اگر این سرزنش دارای اعتبار و اثر قانونی باشد. والدین و مشاور آنها حتی ممکن است وسوسه شوند که کودکی را به ،وان شاهد در چنین محاکمه ای فرا بخوانند و به کودک و رابطه والدین آسیب بیشتری وارد کنند. بسیاری از والدین و مشاوران خانواده سخت تلاش می‌کنند تا تأکید کنند که تقصیر کودک نیست که طلاق رخ داده است – اگر کودک مجبور باشد برای اثبات تقصیر، شهادت واقعی علیه والدینش را ثابت کند، این امر بسیار سخت‌تر خواهد بود.

در حالی که می‌توان قو،نی را پیش‌نویس کرد که مشارکت کودک در دادگاه طلاق را محدود یا حتی حذف کند، این امر طرفین را با خش،الی شاهدان مواجه می‌کند. قانون خانواده شدید و استرس زا است زیرا شامل زندگی خصوصی خانواده می شود. تنها شاهد اغلب سایر اعضای خانواده از جمله فرزندان خواهند بود. علاوه بر این، ایالت هایی که در حال بررسی پایان دادن به طلاق بدون تقصیر هستند، ظاهراً هیچ فکری به این موضوع نکرده اند که چه اتفاقی برای فرزندان می افتد.

طلاق بدون تقصیر ثبت درخواست طلاق را آسان‌تر می‌کند، اما پایان دادن به آن یک اشتباه پرهزینه است که هیچ کمکی به بهبود وضعیت ازدواج در این کشور نمی‌کند. طلاق بدون تقصیر یک “شیطان” ضروری برای حفظ امنیت ،ن و کودکان، و کاهش استرس و فشار بر سیستم حقوقی برای همه افراد درگیر است.

آیا برای طلاق خود به وکیل خانواده نیاز دارم؟

گرفتن طلاق ممکن است پیچیده، چالش برانگیز و از نظر احساسی باشد، حتی با وجود طلاق های بدون تقصیر. مشورت با یک وکیل طلاق که بتواند حقوق شما را توضیح دهد و از منافع شما محافظت کند، ممکن است مفید باشد. یک ماهر وکیل طلاق می داند که چگونه فرآیند پیچیده حقوقی را به شیوه ای کارآمد طی کند و در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگر، در کنار شما خواهد بود.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/05/12/ending-no-fault-divorce-is-not-the-solution-to-failed-marriages/