وکیل کیست وکیل گذر صفحه 23 از 24 وکیل دادگستری موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان-آرنا وکیل

در صورت عدم تعیین وکیل یا عدم حضور وکیل بدون اعلام عذر موجه، در مرجع قضائی برای متهم وکیل تعیین می شود. در جرائم تعزیری درجه هفت و هشت، ولی یا سرپرست قانونی طفل یا نوجوان می تواند خود از وی دفاع و یا وکیل تعیین نماید. اشخاصی که قدرت پرداخت حق الوکاله ندارند می‌توانند از کانون وکلا تقاضای وکیل معاضدتی کنند به عبارت دیگر اگر اعسار او ثابت نشده باشد و برای معرفی وکیل معاضدتی مستقیماً به کانون وکلا مراجعه کند کانون وکلا بعد از احراز این شرکت که او توان پرداخت حق الوکاله را ندارد وکیل معاضدتی معرفی میکند. ماده ۵۱۳ از قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مقرر داشته است.

  • از جمله دیگر خدماتی که امروزه توسط وکلای ملکی به شما ارائه می‌شود خدماتی در راستای تنظیم قرارداد و اسناد ملکی است.
  • وکلای متداعیین باید دارای شرایطی باشند که به موجب قوانین راجع به وکالت دردادگاهها برای آنان مقرر گردیده است.
  • درگیری با پرونده‌های حقوقی ملکی همواره می‌تواند به یک مسئله چالش‌برانگیز برای شما تبدیل شود.
  • وکلایی که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند بدواً به‌صورت ۲ سال کار آموزی دوره را طی می‌کنند و می‌توانند ذیر نظر وکیل سپرست نسبت به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند و پس از طی 2 سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند.
  • در حالتی که قصد شکایت کردن دارید، اهمیت طرح درست دعوی بسیار زیاد است و در صورت داشتن یک وکیل کیفریِ خوب، از همان ابتدای شروع روند قضایی، امور مربوطه از جمله طرح دعوی، جمع‌آوری اسناد و مدارک و همچنین تنظیم شکوائیه به نحو بسیار مطلوبتری انجام خواهد شد.

اعتبار این وکالت‌نامه با اعتبار اسناد رسمی برابر است و مثنند دیگر اسناد رسمی امکان جعل شدن را نیز دارد. بسیاری از امور حساس همانند نقل و انتقال اموال غیر روایت شده تنها با داشتن وکالت‌نامه رسمی شدنی است و با وکالت‌نامه غیررسمی و عادی امکان‌پذیر نمی‌باشد. طبق ماده 683 قانون مدنی، هرگاه متعلق وکالت از بین برود یا موکل عملی را که مورد وکالت است خود انجام دهد یا به طور کلی عملی که منافی و مخالف با وکالت وکیل ‌باشد به جا آورده مثل اینکه مالی را که برای فروش آن وکالت داده بود خود بفروشد وکالت منفسخ می‌شود. طبق ماده 682 قانون مدنی، محجوریت (کودکی، دیوانگی، سفاهت) موکل موجب بطلان وکالت می‌شود مگر در اموری که حجر مانع از توکیل (وکالت دادن) در آنها نمی‌باشد و همچنین محجوریت ‌وکیل مگر در اموری که حجر مانع از اقدام در آن نباشد. در دعاوی مالی و دعاوی که موضوع آنها اموال است، مانند دعاوی چک، سفته و بیشتر دعاوی ملکی، حق‌الوکاله براساس ارزش مال مورد دعوا دریافت می‌شود و کاملاً براساس توافق بین وکیل و موکل، شرایط دعوا، سختی یا آسانی و نیز رفت و آمد وکیل تعیین می‌شود.

وکیل ملکی

برخی از وکلا در زمینه وکالت دعاوی شرکت دارای تجربه و تبحر بیشتری هستند که صاحبان شرکت ها با بهره گیری از آن ها می توانند از تضییع حق و ورود خسارت به شرکت خود جلوگیری نمایند. قدرت اقناع کردن از دیگر ویژگی‌ها و مهارت‌هایی است که وکلای ملکی حتما باید داشته باشند تا بتوانند از حقوق شما دفاع کنند. آنها باید با انواع اسناد و مدارک مربوط به ملک‌ها آشنایی داشته باشند و بتوانند از آنها در راستای پیروزی پرونده شما استفاده کنند. داشتن تجربه و تخصص در زمینه قوانین و حقوقی که در این حوزه وجود دارند نیز از دیگر ویژگی‌های مهم یک وکیل به شمار می‌آیند. پیش از هر چیز اجازه دهید تا درباره این موضوع صحبت کنیم که یک وکیل ملکی دقیقا کیست؟ چنین وکیلی معمولا دارای تخصص بسیار زیادی در زمینه پیگیری مسائل حقوقی ملکی دارد و با تمام روال عادی که در این زمینه وجود دارد کاملا آشناست.

به استناد بند (ه) ماده ی ۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب ۷۳ برای صدور پروانه ی وکالت اتفاقی در هر مورد باید مبلغ ده هزار ریال تمبر الصاق و ابطال گردد. وکالت اتفاقی به این معنا می باشد که شخص بدون دارا بودن پروانه ی وکالت به صورت استثنائی و محدود از حق خویشاوندان خود به شرط داشتن میزانی دانش حقوقی در دادگاه ها دفاع کند. به طور کلی وکیل می‌تواند تمام جنبه‌های حقوقی و کیفری جرم ارتکابی را بررسی کرده و راحل مناسب را ارائه کند؛ اما مشاور حقوقی قبل از رخ دادن مشکل یا جرم راهنمایی‌های لازم را به شخص مورد نظر ارائه می‌کند. مشاوران حقوقی با انعقاد قرارداد مشاوره با شرکت‌های خصوصی و دولتی فعالیت خودشان را در آن سازمان شروع می‌کنند؛ و معمولاً به عنوان نیروی استخدامی شرکت محسوب نمی‌شود. مبلغی که برای حق مشاوره این افراد تعیین می‌شود ساعتی و توافقی است و در پایان مهلت مقرر شده پرداخت می‌شود.

در این شرایط است که کمک‌گرفتن از وکلای ملکی می‌تواند یکی از بهترین راهکارهایی باشد که پیش روی شما قرار دارد. می دانیم که پس از قانونمند شدن کشور و تصویب قانون مدنی و قانون ثبت اسناد و املاک و قانون سردفتران و دفتر یاران و دیگر قوانین و پیرو آن و در راستای اجرای این قوانین نخستین گروهی که دفتر اسناد رسمی تأسیس کردند روحانیان بودند. در حال حاضر به دلیل پیچیدگی‌های امور حقوقی، ضرورت و الزام داشتن وکیل و همراهی او در فرآیند دادرسی بیش از گذشته احساس می شود. حضور اشخاصی که آگاهی درست و کاملی از قوانین جاری کشور، رویه قضایی محاکم دادگستری، نظریات دکترین حقوقی و غیره دارند، در کنار طرفین دعوا تا حد بسیار زیادی می تواند از تنش‌های روانی اصحاب دعوا بکاهد. این نوع از وکالت در مواردی به کار می‌رود که شخصی، وکیل خود را انتخاب و با انعقاد قرارداد وکالت از او می‌خواهد وکالت او را برای دفاع از حقش در مراجع قضایی بر عهده بگیرد.

وکلایی که در جایگاه متهم می‌نشینند

سپس به این سوالات که یک وکیل خوب چه خصوصیاتی دارد و وظایف وکیل کدامند پاسخ می دهیم . مستروکیل در راستای افزایش دانش حقوقی و قضایی مردم ایران زمین راه اندازی شده است و همچنین دسترسی به وکیل را ساده تر میکند. در حالتی که قصد شکایت مجله خبری وکیل کردن دارید، اهمیت طرح درست دعوی بسیار زیاد است و در صورت داشتن یک وکیل کیفریِ خوب، از همان ابتدای شروع روند قضایی، امور مربوطه از جمله طرح دعوی، جمع‌آوری اسناد و مدارک و همچنین تنظیم شکوائیه به نحو بسیار مطلوبتری انجام خواهد شد.

دریافت هزینه مناسب در ازای خدمات حقوقی باکیفیت از دیگر ویژگی‌های یک وکیل خوب در زمینه پرونده‌های حقوقی ملکی به شمار می‌آید که در ادامه بیشتر دراین‌خصوص صحبت خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات چنین وکیلی این است که شما می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کرده و پیگیری پرونده‌های ملکی خود را به این وکلا بسپارید. فراموش نکنید که این وکلا دارای تجربه بالایی در پیگیری این پرونده‌های حقوقی هستند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا آنها بتوانند در مدت‌زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر وکلا پرونده شما را به نتیجه برسانند. درگیری با پرونده‌های حقوقی ملکی همواره می‌تواند به یک مسئله چالش‌برانگیز برای شما تبدیل شود. قوانین ملکی ارتباط نزدیکی با اسناد و مدارکی که در دست شما وجود دارد دارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا درک‌کردن آنها یک مسئله سخت و دشوار باشد. هر وکیلی برای این‌که بتواند به‌خوبی از این قوانین در راستای پیروزی در یک پرونده حقوقی استفاده کند حتما باید دانش کافی برای درک و تفسیر این قوانین را داشته باشد و بتواند از اسناد موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کند.