وکیل کیست-آرنا وکیل

و در صورتی که موکل امضاء، مهر یا اثر انگشت خود را انکار نماید، دادگاه به این موضوع نیز رسیدگی خواهد نمود. هر فرد و یا افراد حقوق می توانند که به طور آزادانه از میان وکلای دادگستری، وکیل دادگستری خود را انتخاب نمایند و رابطه بین وکیل و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه و مشخص کردن حق الزحمه وکیل شروع می گردد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که وکلای ملکی در زمینه پیگیری پرونده‌های حقوقی پیرامون ملک نیز فعالیت داشته و خدمات بسیار خوبی را در این حوزه به شما ارائه می‌دهند.

مثلاً شخصی در یکی از امور بین المللی یا امور خانواده، قراردادها، حقوق اداری، ثبتی، مالیاتی ، جزایی ( قتل، چک، سرقت و…) تجربه زیادی داشته لذا بهتر است در این گونه موارد با پرس و جو از مطلعین به نزد وکیلی برویم که در موضوع کار ما تبحر ویژه ای دارد یا به آن مشهور شده است. مدت زمان دوره کارآموزی 18 ماه است و پس از آن آزمونی تحت عنوان اختبار به‌ صورت کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می‌شود و شخصی که موفق به قبولی در مجموع 2 آزمون کتبی و شفاهی فوق شود، مجاز به حضور در مراسم تحلیف می‌شود که در مراسم مذکور پس از طی تشریفات و اتیان سوگند توسط ایشان، وی به عنوان وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری نائل می‌شود. به تمامی افرادی که در رابطه با اجرای قانون پنج ساله سوم توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور از مرکز امور کارشناسان قوه قضائیه و مشاورین حقوقی پروانه وکالت اخذ کرده اند وکیل قوه قضائیه می گویند. مطابق ماده 5 ایین نامه صدور جواز وکالت اتفاقی ،تشکیل پرونده جهت بررسی درخواست متقاضی اخذ وکالت اتفاقی ، منوط به واریز مبلغی است که توسط کانون وکلا در هر سال تعیین و اعلام خواهد شد.

وکلای ملکی از جمله وکلایی هستند که خدمات مشاوره آنها بسیار لازم و ضروری است؛ چراکه گاهی اوقات شما تنها برای خریدوفروش یک ملک ساده نیز مجبور خواهید بود که اطلاعات تخصصی را در زمینه مسائل حقوقی به دست بیاورید. این وکلا وظایف مختلفی در قبال موکل خود دارند که از جمله آنها می‌توان به ارائه مشاوره تخصصی حقوقی، بررسی وضعیت ملکی که موکل قصد خرید یا فروش آن را دارد، پیگیری پرونده‌های حقوقی که در این زمینه وجود دارند و … اشاره کرد. اگر شما هم قصد خریدوفروش ملک یا اجاره ملک را دارید احتمالا سوالات زیادی در این زمینه برایتان به وجود آمده و به دنبال پیداکردن پاسخ مناسبی برای آنها هستید. در چنین شرایطی معمولا مشورت گرفتن از یک فرد باتجربه و با سطح دانش بالا در این زمینه و به‌خصوص در زمینه مسائل حقوقی ملکی پیرامون خریدوفروش ملک می‌تواند به میزان زیادی به شما کمک کند. وکیل ملکی شخصی است که دارای تجربه و دانش حقوقی بالایی در این زمینه است و می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد. موسسه حقوقی دیاکو توسط وکلای کار آمدو متخصص با وکیل در کرج میتواند به مشکلات حقوقی شما کمک کند.

  • دادخواست شخصی که وکیل رسمی دادگستری نیست و پروانه ی وکالت اتفاقی را هم راجع به تقدیم دادخواست فرجامی از طرف موکل، پیوست دادخواست مزبور نکرده است، قابل قبول نخواهد بود.
  • دیگر اینکه خود فرد موکل بتواند آن را انجام دهد، به عنوان مثال فردی که ورشکسته شده است از دخالت در اموال ممنوع بوده و نمی تواند در خصوص آن به فرد دیگری وکالت دهد.
  • هر گونه سندی درباره املاک و زمین و ساختمان که در اداره ثبت یا دفتر اسناد رسمی تنظیم نشده باشد سند عادی است.
  • تبصره ۱- هرگاه وکیل بدون عذر موجه از حضور در دادرسی امتناع کند، دادگاه مراتب را به مرجع صالح به منظور تعقیب وکیل متخلف اعلام می دارد.

معني لغوی وكالت ، تفويض و واگذار نمودن است و در اصطلاح حقوقي، وكالت عقدی است كه به موجب آن يكي از طرفين،طرف ديگر را برای انجام امری (وکیل) خود مي نمايد. جرایم رایانه‌ای، جرایمی است که از طریق کامپیوتر صورت میگیرد و از این طریق به اطلاعات افراد و حریم خصوصیِ آنها به صورت غیرقانونی دسترسی پیدا میشود. واقعیت این است وکلا با توجه به طبایع بشری ممکن است در حالات و پرونده های مختلف در نقش های متنوعی ظاهر شوند و یا حسب مورد در هر یک از پرونده ها یکی از جنبه های پیش گفته پررنگ تر باشد.

حق‌الوکاله تابع هر مرحله از دادرسی می‌باشد، یعنی در مرحله بدوی (نخستین) حق‌الوکاله آن جداگانه محاسبه و دریافت می‌شود و در مراحل دیگر مانند تجدیدنظر، فرجام‌خواهی، اعاده دادرسی اعمال ماده 477 و اجرای حکم، به صورت جداگانه مشخص و دریافت می‌گردد. همچنین حضور کارآموز، ماهانه در دو جلسه دادرسی مدنی و کیفری دادگاه‌ها، حداقل تکلیف است. مثلا موکل مکلف است هزینه های قانونی را،با اعلام وکیل،درمهلت مقررپرداخت نماید.درغیراینصورت مسئولیت پیامدهای آن به عهده ی وکیل نمی باشد. هر زمان از جرم وکیل خساراتی به موکل وارد گردد که مسبب آن وکیل باشد، موظف خواهد بود، وکیل باید در تصرفات و کارهای خود مصلحت موکل را رعایت کند و از اختیارات واگذار شده تجاور نکند. وکیل باید چیزی را که به جای موکل خود دریافت می کند به وی بدهد، اگر برای اعمال مسئله ای دو و یا چند وکیل مشخص شده باشد هیچ نمی تواند بدون دیگری و یا دیگران در مسئله ای دخالت کند و در صورتی که وکیل وکالت در توکیل نداشته باشد نمی تواند اعمال مسئله ای را به فرد دیگری بدهد. در این مقاله از مستروکیل به بررسی اینکه وکیل کیفری کیست؟ و چه وظایفی دارد پرداختیم و همچنین ویژگی های یک وکیل کیفری خوب را نیز تشریح کردیم.

انواع وکالت[ویرایش]

این وکلا به علت دقت و تخصص بسیار زیادی که دارند معمولا می‌توانند از قوانین مختلف ملکی به نفع شما استفاده کرده و پیروز پرونده شوند. البته این به شرطی است که شما از یک وکیل با دانش بالا در زمینه حقوق ملکی برای حل پرونده‌های حقوقی خود کمک بگیرید. به همین علت است که امروزه اکثر افرادی که قصد خریدوفروش ملک‌های بزرگ را دارند یا این‌که علاقه‌مند به تغییر سند هستند حتما از یک وکیل ملکی در این زمینه کمک می‌گیرند.

پرداخت مالیات بر مبنای حق‌الوکاله وکیل

می‌توان به منظور اطمینان شخص در برخی موارد و پرونده‌های حساس، برای وکیل انتخابی حد و مرز مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد. پس اگر شما هم با چنین پرونده‌های حقوقی درگیر شده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم دراسرع‌وقت به یک وکیل باتجربه ملکی مراجعه کرده و از خدمات او استفاده کنید. توجه به نکات یادشده، ضرورت انتخاب یک وکیل کیفریِ با کفایت، باتجربه و متخصص در امور کیفری را بیش از پیش از آشکار می‌کند. در دنیای امروز، هر کسی ممکن است در برهه‌ای از زمان، به هر دلیلی درگیر مسائل و مشکلات کیفری شود و با توجه به اینکه این مشکلات به صورت مستقیم با جان و مال و آبرو و حیثیت افراد در ارتباط است، لازم است بدانیم که در صورت درگیر شدن با چنین مشکلاتی بهتر است به وکیل کیفری مراجعه کنیم.

وکیل دادگستری شخصی است که به‌غیر از داشتن تحصیلات حقوقی باید پروانه‌ی وکالت کردن را از قوه قضاییه یا از کانون وکلا در پی قبولی در امتحان، اخذ کرده باشد . وکیل پایه یک دادگستری بعد از قبولی در آزمون کارآموزی کانون وکلا دادگستری و آزمون اختبار کانون وکلا پروانه وکالت را دریافت می‌کند؛ اما وکیل قوه قضاییه باید در آزمون و کارآموزی که مجله خبری وکیل تحت نظر این مرکز برگزار می‌شود شرکت کند. در حال حاضر تعداد زیادی از قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسری که سابقه زیادی در ذمه وکالت دارند با تهران وکیل همکاری می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.