ناتوانی قضایی و «مخالف بزرگ»


پست مهمان توسط پل آر. گوگلیوززا، استاد حقوق، دانشکده حقوق بیزلی دانشگاه تمپل

روند رسیدگی به ناتو، قضایی علیه قاضی فدرال، پائولین نیومن، اکنون به دعوی قضایی کشیده شده است. همانطور که دنیس دیروز گزارش داد، قاضی نیومن شکایتی را در دادگاه منطقه فدرال دی سی تنظیم کرد و از جمله به دنبال دستور دادن و خاتمه دادرسی بود.

شکایت قاضی نیومن حاوی جزئیاتی است که قبلاً گزارش نشده است درباره وقایعی که منجر به دادرسی از کار افتادگی علیه او شده است. به ،وان مثال، شکایت ادعایی را افشا می کند که قبلاً از یک قانون حذف شده است سفارش توسط رئیس قاضی مور در پرونده معلولیت نوشته شده است، که در تابستان 2021، قاضی نیومن دچار حمله قلبی شد و تحت عمل جراحی استنت کرونر قرار گرفت.

شکایت قاضی نیومن به این ادعا پاسخ می دهد که «[d]در دوره ای (ژوئن 2021 تا سپتامبر 2021) که قاضی ارشد مور ادعا می کند که قاضی نیومن دچار حمله قلبی شده است، قاضی نیومن در ده هیئت نشسته و حداقل هشت نظر (شامل ا،ریت، موافق و مخالف) صادر کرده است. دستور رئیس قاضی مور، به ،ه خود، خاطرنشان کرد که قاضی نیومن تعداد کمتری نوشته است ا،ریت نظرات نسبت به همکارانش در چند سال گذشته.

این مناقشه بر سر توانایی قاضی نیومن در انجام وظایف قضایی خود، لکه دار ، اعتبار قاضی نیومن و وجهه مدار فدرال است. و از آنجا که بسیاری از رویدادهای مرتبط پشت درهای بسته رخ داده است، ممکن است هرگز به طور قطع بد،م چه اتفاقی در حال وقوع است.

آیا قاضی نیومن در 95 سالگی سرعت خود را کاهش می دهد؟ کاملاً ممکن است. اما آیا او «نمی‌تواند تمام وظایف اداری را انجام دهد» – استاندارد قانون برای تشکیل دادرسی از کار افتادگی تعیین کرده است؟

برای آگاهی از حجم کاری قاضی نیومن در مقایسه با همکارانش، از جیسون رانتانن استفاده کردم. خلاصه تصمیمات مدار فدرال برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به تعداد نظرات نوشته‌شده توسط داوران حوزه فدرال از ژوئن 2021 (زمان حمله قلبی ادعایی قاضی نیومن) تا پایان سال 2022. این اعداد داستان پیچیده‌ای را روایت می‌کنند.

اولاً، ادعای قاضی نیومن در شکایت خود مبنی بر اینکه او هشت نظر از ژوئن 2021 تا سپتامبر 2021 نوشته است، تقریباً دقیق است. در آن دوره زم،، قاضی نیومن یک نظر ا،ریت (در یک پرونده کهنه سربازان) و شش نظر مخالف (چه جزئی یا کامل) نوشت. در مورد هشتم و آ،ی که توانستم پیدا کنم، قاضی نیومن با نتیجه موافق بود اما نظری ننوشت.

میزان نظرات قاضی نیومن در مقایسه با همکارانش چگونه است؟ ج، زیر تعداد نظرات (مقدماتی یا غیر) نوشته شده توسط هر قاضی منطقه فدرال را که در کل دوره زم، از 1 ژوئن 2021 تا 31 دسامبر 2022 در خدمت فعال بوده است را گزارش می دهد – در مجموع ده قاضی.

نظرات داوران حوزه فدرال (1 ژوئن 2021 تا 31 دسامبر 2022)

همانطور که ج، مشخص می کند، قاضی نیومن یک فرد پرت است و تنها 9 نظر ا،ریت را در این دوره 19 ماهه نوشته است. قاضی با کمترین تعداد نظر ا،ریت بعدی، قاضی چن، سه برابر بیشتر از قاضی نیومن نظر نوشت. در یک گروه ده نفری از قضات فعال دادگاه تجدیدنظر، انتظار داریم که به طور متوسط، هر قاضی تقریباً 10 درصد از نظرات ا،ریت را بنویسد. با این حال، قاضی نیومن به سختی 2٪ (9 از 387) را نوشت.

با این حال، نگاه به نظرات موافق و مخالف همه چیز را پیچیده می کند. از ژوئن 2021 تا پایان سال 2022، قاضی نیومن 23 مورد از آن نظرات جداگانه را نوشت. (و او در چهار مورد دیگر بدون نظر موافق یا مخالف بود.) دو قاضی با مجزاترین نظرات بعدی، قاضی‌های رینا و دایک، تقریباً نصف این تعداد را نوشتند (به ترتیب 13 و 11).

بنابراین، به طور کلی، قاضی نیومن 32 نظر از زمان حمله قلبی احتمالی خود تا پایان سال 2022 نوشت. این برای یک قاضی فعال در حوزه فدرال بسیار ضعیف است، اما شایان ذکر است که قاضی چن در واقع تعداد نظرات کمتری را نوشت (30) در همان دوره

آیا قاضی که به طور متوسط ​​بیش از یک مخالفت یا همفکری در ماه می نویسد، «نمی تواند» وظایف خود را انجام دهد؟ مسلما نه. اما باز هم سؤالات اساسی در مورد سلامت جسمی و رو، قاضی نیومن وجود دارد که احتمالاً در حال حاضر نمی تو،م پاسخ آنها را بد،م.

و هیچ چیز با چارچوب‌بندی اغلب مذبوحانه این رسیدگی‌های مربوط به معلولیت کمک نمی‌کند، زیرا اساساً، الف اختلاف شخصی بین یک قاضی سرسخت و زن مشهور که با یک قاضی زن دیگر که بدون توجه به اتفاقات اخیر، بدون شک یکی از بهترین قاضی ثبت اختراع است، دعوا می کند.

در عوض، قاضی مور در مقام رسمی خود به ،وان قاضی رئیس دادگاه تجدید نظر فدرال عمل می کند و طبق چارچوب تعیین شده توسط اساسنامه و توسط قو،ن حاکم بر رسیدگی های ناتو، قضایی قاضی نیومن، به ،ه خود، در حال اعتراض به روند و محاسن این دادرسی است، همانطور که او کاملاً حق دارد انجام دهد. این یک “دعوای گربه” قضایی نیست. این یک اختلاف حقوقی بین قضات – از جمله سایر قضات در حوزه فدرال – است که واقعاً در مورد بهترین چیز برای دادگاه و اصحاب دعوی که در مقابل آن ظاهر می شوند، اختلاف نظر دارند.

با بازگشت به اعداد نظرات، نکته اصلی درگیری ممکن است تمایل قاضی نیومن به مخالفت باشد. هر یک از 23 نظر جداگانه او که در ج، بالا گزارش شده اند، حداقل تا حدی مخالف بودند. از آنجایی که یک قاضی مخالف، بنا به تعریف، نمی تواند نظر ا،ریت را بنویسد، قاضی که زیاد مخالف است، کار بسیار بیشتری برای همکارانش ایجاد می کند. و قضات در نهایت فقط مردم هستند. قاضی که کمتر روی نظرات ا،ریت کار می کند و مرتباً از مصالحه امتناع می ورزد، بعید است دوستان زیادی را به دست آورد. همچنین قاضی که دائماً مخالفت می کند، احتمالاً به همکار، که به او پیشنهاد می کنند تا مقام ارشد یا بازنشسته شود، پاسخ خوبی بدهد. حتی اگر هیچ یک از قضات حوزه فدرال چنین نگویند، ناامیدی از قاضی نیومن به ،وان دادگاهمخالف بزرگ” احتمالاً حداقل بخشی از دلیل این حماسه غم انگیز است.


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/05/judicial-disability-dissenter.html