مجمع عمومی الزامات مجوز برای نوجوانان را کاهش می دهد – قانون کیفری کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


بیست و پنج سال پیش، کارولینای شمالی گواهینامه فارغ التحصیلی را برای رانندگان جوان پذیرفت، سیستمی که بر این اصل بنا شده است:[s]رانندگی برای رانندگی نیاز به آموزش رانندگی و تجربه دارد. GS 20-11(آ). طرح قانونی اجرای این برنامه امتیازات رانندگی را به صورت محدود اعطا می کند و این امتیازات را در طول زمان و با ارضای نیازهای اضافی گسترش می دهد. شناسه. بر این اساس، برای دریافت اولین سطح گواهینامه رانندگی – که گواهینامه موقت محدود نامیده می شود – یک راننده باید حداقل 12 ماه دارای مجوز یادگیری محدود باشد. دارنده گواهینامه موقت محدود معمولاً نمی تواند بدون نظارت بعد از ساعت 9 شب رانندگی کند و نمی تواند بیش از یک مسافر زیر 21 سال در وسیله نقلیه داشته باشد. ماه گذشته، مجمع عمومی قانونی را تصویب کرد که این ا،امات را کاهش می دهد.

عقب ماندگی COVID. بسیاری از نوجوان، که در طول همه‌گیری COVID-19 به سن رانندگی رسیده‌اند، تا ماه‌ها پس از تولد پانزده سالگی‌شان قادر به دریافت مجوز محدود یادگیری (که مست،م تکمیل ک، درس و آموزش رانندگی و گذراندن آزمون کتبی DMV است) نبودند. از آنجایی که GS 20-11 همانطور که در سال 2021 وجود داشت، آن نوجوانان را م،م به داشتن مجوز یادگیرنده محدود به مدت 12 ماه می کرد، آنها تا چند ماه پس از تولد شانزده سالگی خود واجد شرایط دریافت مجوز موقت محدود نبودند. در سال 2021، قانونگذار مدت زم، را که یک راننده جدید باید قبل از واجد شرایط شدن برای دریافت گواهینامه موقت محدود، دارای مجوز محدود یادگیرنده باشد، به شش ماه کاهش داد. دیدن SL 2021-24، همانطور که توسط بخش 12 اصلاح شده است SL 2021-134. این تغییرات در پایان سال گذشته منقضی شد. شناسه.

تغییرات 2023 قانونی وضع شده در سال جاری تغییرات دوران کووید را احیا می کند و محدودیت های حرکت رو به جلو را کاهش می دهد. SL 2023-13.

ابتدا، بخش 1 SL 2023-13 این را ارائه می دهد تا 31 دسامبر 2023، یک راننده ،دسال جدید باید حداقل شش ماه (به جای 12) مجوز یادگیری محدود داشته باشد تا واجد شرایط صدور گواهینامه موقت محدود باشد. این ماده در 25 آوریل 2023 لازم الاجرا شد.

دوم، بخش 2 SL 2023-13 آن را ارائه می کند لازم الاجرا از 1 ژانویه 2024، یک راننده ،دسال جدید باید حداقل نه ماه (به جای 12) مجوز یادگیرنده محدود داشته باشد تا واجد شرایط صدور گواهینامه موقت محدود باشد.

در نهایت، بخش 3 SL 2023-13 محدودیت‌های مربوط به تعداد مسافران زیر 21 سال را در وسیله نقلیه‌ای که توسط دارنده گواهینامه موقت محدود هدایت می‌شود، اصلاح می‌کند. طبق قانون فعلی، ممکن است بیش از یک مسافر زیر 21 سال در وسیله نقلیه نباشد. GS 20-11(e)(4). این محدودیت برای مسافر، که اعضای خانواده نزدیک دارنده گواهینامه هستند یا با راننده در یک خانواده زندگی می کنند اعمال نمی شود. شناسه. با این حال، اگر یکی از اعضای خانواده زیر 21 سال در وسیله نقلیه باشد، هیچ مسافر غیر اعضای خانواده که زیر 21 سال نیز هستند نباید در وسیله نقلیه باشند. شناسه.

SL 2023-13 GS 20-11(e)(4) را اصلاح می کند تا زم، که یکی از اعضای خانواده زیر 21 سال در وسیله نقلیه باشد، یکی زم، که آن مسافر دانش آموزی است که مستقیماً به مدرسه می رود یا از آن خارج می شود، سایر مسافران غیر اعضای خانواده که زیر 21 سال هستند نیز ممکن است در وسیله نقلیه باشند. این تغییر است لازم الاجرا از 1 اوت 2023.

بدون بحث نیست. حامی لایحه گفت: قانون به درخواست‌های نوجوانان و والدین آنها پاسخ می‌داد و قانون کارولینای شمالی را بیشتر با ایالت‌های همسایه مطابقت می‌داد. دیدن SC Code Ann. بند 56-1-180 (اجازه صدور گواهینامه رانندگی با محدودیت خاص برای شخصی که شانزده سال سن داشته باشد و حداقل 180 روز گواهینامه مبتدی داشته باشد). VA. کد آن. § 46.2-335.2 (که راننده ،دسال را م،م می کند حداقل برای 9 ماه مجوز یادگیرنده داشته باشد). طرفداران ایمنی، از سوی دیگر، از تغییرات انتقاد کرد به ،وان تضعیف کننده به ،وان طرحی که با کاهش خطر تصادف برای رانندگان نوجوان همراه بوده است. روی کوپر فرماندار روی کوپر با استناد به این نگر،‌های ایمنی از امضای این لایحه خودداری کرد که بدون امضای او در 6 می به قانون تبدیل شد.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/general-،embly-loosens-requirements-for-teen-licensure/