قضات SCOTUS مورد سوال قرار گرفتند اما در تحقیقات نشت Dobbs دخیل نبودند. برخی نگران استانداردهای دوگانه هستند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. قضات SCOTUS مورد بازخواست قرار گرفتند اما درگیر نشدند…

دیوان عالی آمریکا

قضات SCOTUS مورد سوال قرار گرفتند اما در تحقیقات نشت Dobbs دخیل نبودند. برخی نگران استانداردهای دوگانه هستند

نوشته دبرا کاسنس وایس

ساختمان SCOTUS در شب با چراغ

تصویر از Shutterstock.

مقامی که بر این تحقیقات نظارت داشت روز جمعه گفت، بازرسان قضات دیوان عالی ایالات متحده را در حالی که درز یک پیش نویس رای را که حق سقط جنین را لغو می کرد، مورد سوال قرار دادند، اما قضات م،م به امضای سوگندنامه ها نبودند.

گیل آ. کرلی، رئیس دادگاه عالی، در این باره گفت: «در طول تحقیقات، من با هر یک از قضات، چندین بار در موارد متعدد صحبت کردم. بی،ه. قضات در این روند تکراری به طور فعال همکاری ،د و سوالات من را پرسیدند و پاسخ دادند. من همه سرنخ‌های معتبر را پیگیری کردم که هیچکدام از قضات یا همسرانشان دخیل نبودند. بر این اساس من معتقد نبودم که لازم باشد از قضات برای امضای سوگندنامه ها بخواهم.»

را واشنگتن پست و نیویورک تایمز بی،ه کرلی را پوشش داد، که یک روز پس از انتشار گزارشی که کرلی منتشر کرد، گفت که تیم تحقیقاتی او قادر به شناسایی فاش کننده نبود، علیرغم مصاحبه با 97 کارمند و تجزیه و تحلیل شواهد پزشکی قانونی. آن گزارش نگفت که آیا با قضات مصاحبه شده است یا خیر.

را گزارش اشاره کرد که همه کارکن، که به پیش نویس نظر ا،ریت دسترسی داشتند سازمان بهداشت ،ن دابز علیه ،ون، یک چالش برای ممنوعیت می سی سی پی برای ا،ر سقط جنین ها پس از هفته 15 بارداری، سوگندنامه هایی را امضا ،د که تأیید می کند آنها پیش نویس را فاش نکرده اند و چیزی در مورد اینکه چه ،ی این کار را انجام داده است، نمی دانند.

به گفته نیویورک تایمز، که با نزدیک به 22 کارمند فعلی و سابق، منشیان سابق قانون، مشاوران ک، کارآموزی سال گذشته و سایر نزدیکان به صحبت کرد، برخی از کارکنان نگران بودند که قضات به اندازه کارمندان دادگاه مورد بازجویی قرار نگیرند. آنها را

نیویورک تایمز گزارش می دهد که کارمندان قانون نمی خواستند غیرهمکار به نظر برسند. نیویورک تایمز گفت، اما آنها در جستجوی گسترده ای که در آن سؤالاتی که از آنها پرسیده شده بود و سوگندنامه هایی که آنها امضا کرده بودند، “جامع” بودند. برخی می ترسیدند که «نظرات سرگردان در مورد قضات یا پرونده ها» ممکن است مضر باشد، حتی اگر هیچ ارتباطی با تحقیقات درز نشت نداشته باشند.

برخی از کارمندان پس از اینکه از آنها خواسته شد تلفن های همراه شخصی تهیه کنند، به دنبال مشاور حقوقی شدند.

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد: «مشخص نیست که کارمندان تا چه حد با دستگاه‌های فیزیکی به اشتراک گذاشته‌اند. اما این گزارش می‌گوید که کارمندان «به‌طور داوطلبانه سوابق تماس‌ها و جزئیات متنی و صورت‌حساب‌ها را ارائه ،د»، که نشان می‌دهد حداقل برخی ممکن است به مصالحه رسیده باشند: بازرسان می‌توانستند سوابق و شماره‌ها را مشاهده کنند اما به سایر مطالب شخصی دسترسی نداشتند.»

پیش نویس نظر ا،ریت در دابز در ماه مه 2022 به پولیتیکو فاش شد. قاضی ساموئل آلیتو پیش نویس و نظر نهایی را نوشت که در ژوئن 2022 منتشر شد و نظرات مربوط به حقوق سقط جنین را رد کرد. رو در مقابل وید و برنامه ریزی والدین در برابر کیسی.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/justices-were-questioned-but-not-implicated-in-leak-probe-some-are-concerned-about-a-double-standard/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds