فدرال رزرو 21 نفر را به دلیل نقش در پولشویی رمزنگاری متهم می کند


دفتر دادست، ایالات متحده در منطقه شرقی تگزاس اعلام کرد 21 نفر به دلیل نقش آنها در شبکه های پولشویی فراملی در روز چهارشنبه متهم شدند.

بریت فیترستون، دادستان ایالات متحده در ناحیه شرقی تگزاس و دیگر مقامات مجری قانون، «عملیات کریپتو رانر» را اعلام ،د، یک تحقیق گروه های ویژه مبارزه با جرایم مواد مخدر سازمان یافته (OCDETF) در مورد شبکه های پول شویی ارزهای دیجیتال فراملیتی که درآمدهای حاصل از کلاهبرداری از قرب،ان در ایالات متحده را به سازمان های جنایی خارجی

Featherston در بی،ه‌ای گفت: «این متهمان طرح‌های بسیار سازمان‌یافته و پیچیده‌ای را برای پول‌شویی درآمدهای کلاه‌برداری از طریق ارزهای رمزپایه سازماندهی ،د. اعلامیه امروز پیام روشنی را ارسال می‌کند که شبکه‌های پولشویی که به طرح‌های تقلبی که قرب،ان آمریکایی به‌ویژه افراد مسن را هدف قرار می‌دهند، خدمات رس، می‌کنند، تحمل نخواهند شد.»

به گفته مقامات مجری قانون، بیش از 300 میلیون دلار در تراکنش‌های پولشویی سالانه مختل شد که منجر به ضبط و ضبط میلیون‌ها پول نقد و ارزهای دیجیتال شد.

دادستان ناحیه شرقی تگزاس در ایالات متحده موارد افرادی را که به اتهامات خود اعتراف ،د به اشتراک گذاشت.

ز،یا واکر، 65 ساله، به توطئه برای اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز اعتراف کرد و به 18 ماه محکوم شد. در کمتر از یک سال، واکر بیش از 300000 دلار برای ارزهای دیجیتال از طرف همدستان خارجی خود معامله کرد.

تو،یداس ،دا، 57 ساله، و دیپندرا بوسال، 46 ساله، به توطئه برای ارتکاب پولشویی اعتراف ،د. ،دا در یک کمپین توطئه چند ساله، بیش از 4 میلیون دلار از عواید مجرمانه پولشویی کرد. بوسال بیش از 1.4 میلیون دلار عواید مجرمانه پولشویی کرد.

دادستان ایالات متحده در ناحیه شرقی تگزاس نیز خلاصه ای از پرونده های برخی از افراد ذکر شده در کیفرخواست ها را به اشتراک گذاشت.

جان خو، 27 ساله، متهم به توطئه پولشویی شد. بر اساس کیفرخواست، Khuu ظاهراً با دیگران توطئه کرده است تا درآمدهای سازمان قاچاق مواد مخدر خود را از طریق ارز دیجیتال پولشویی کند. در طول توطئه ادعایی، Khuu و همدستانش ظاهراً بیش از 5 میلیون دلار پولشویی ،د.

Randall V. Rule 71 ساله و Gregory C. Nysewander 64 ساله متهم به پولشویی، پولشویی و توطئه برای نقض قانون رازداری بانکی شدند. این دو و همدستانشان بیش از 2.4 میلیون دلار پولشویی ،د.

ویلیام اسمر، مأمور ویژه مسئول دفتر صحرایی دا، سرویس مخفی ایالات متحده، گفت: «اعلام امروز توانایی‌های تحقیقاتی سرویس مخفی را نشان می‌دهد و موفقیت تلاش‌های مش، ما را از طریق عملیات رمزارز برای از بین بردن و مختل ، شبکه‌های پولشویی فراملی نشان می‌دهد. در یک بی،ه.

«این دستگیری‌ها تازه شروع است. ما متعهد هستیم که هر یک از مجرمان باقی مانده را به دست عدالت بسپاریم.»


منبع: https://thecrimereport.org/2022/12/02/feds-charge-21-people-for-roles-in-crypto-money-laundering/