عنوان نهم و جداسازی جنسی


وقتی “تبعیض” را ممنوع می کنیم معمولاً به چه م،است؟ این است که معیارهای ممنوعه (نژاد، جنس، مذهب، سن) در نظر گرفته نشود. دو نفر متقاضی کار، یکی مرد و دیگری زن. تصمیم باید بدون در نظر گرفتن ،ت هر یک از افراد اتخاذ شود (با فرض اینکه ،ت یک صلاحیت شغلی با حسن نیت یا BFOQ نیست).

BFOQ مثالی از زم، است که ما یک استثنای خاص را از قاعده کلی ایجاد می کنیم که معیارهای ممنوعه نباید در نظر گرفته شوند. یکی دیگر از استثنائات (نوشته نشده) «تحقیق شدید» است که در مورد انواع خاصی از تبعیضات غیرقانونی توسط بازیگران ،تی تحت بند حفاظت برابر متمم چهاردهم قابل اعمال است. بنابراین، در صورتی که اولویت‌ها با ا،امات «بررسی دقیق» مطابقت داشته باشند، ،ت‌ها می‌توانند ترجیحات قراردادی را برای گروه‌های نژادی خاص ارائه کنند. این استثناها جایز هستند نه اجباری. یک آژانس ،تی می‌تواند اولویت‌های قراردادی را ارائه دهد، اما به طور کلی، این کار ا،امی نیست.

همانطور که دیروز اشاره کردم، ،وان IX دارای استثناهای صریح است (به ،وان مثال، برای رویدادهای پدر و پسر و مادر و دختر). این استثناها جایز هستند. این اساسنامه اجازه س،ت بر اساس ،ت را می دهد، اما نیازی به آن ندارد.

می توان استدلال کرد که بر اساس اصول بیان یکی، ما نباید به هیچ استثنای نانوشته ای اشاره کنیم. دیوان عالی در مورد این سوال نظری نداده است، اما اتفاق نظر بین دادگاه‌های پایین‌تر این است که ،وان IX نیز تصمیم‌گیری‌های آگاهانه ، را مجاز می‌داند که به نوعی “تحقیق دقیق” را برآورده می‌کنند. (عجیب این است که این اجماع از نظر دیوان عالی کشور ناشی می شود باک که ،وان ششم قانون حقوق مدنی 1964، که عموماً به ،وان الگوی ،وان نهم در نظر گرفته می‌شود، تنها تصمیم‌گیری آگاهانه نژادی را که بند حفاظتی برابر را نقض می‌کند، ممنوع می‌کند. درک من این است که حداقل یک قاضی در مورد صحت این تفسیر در پرونده های پذیرش کالج که در هالووین گذشته بحث شده بود، سؤالاتی پرسیده است.)

یک تفسیر احتمالی از ،وان IX این است که مدارسی که بودجه فدرال دریافت می کنند نمی توانند هیچ تیم ورزشی را به یک جنس محدود کنند. قطعاً ما ،وان ششم را اینگونه تفسیر می کنیم، که دریافت کنندگان وجوه فدرال را از تبعیض بر اساس نژاد منع می کند. مدارس نمی توانند تیم های ورزشی مجزا برای نژادهای مختلف داشته باشند. اما حتی پس از تصویب ،وان نهم، به نظر می رسید که مردم موافق بودند که مدارسی که بودجه فدرال دریافت می کنند باید بتوانند تیم های ورزشی را بر اساس ،ت تفکیک کنند.

دو نظریه در مورد اینکه چرا باید اینطور باشد وجود داشت که هر کدام پیامدهای متفاوتی داشت. یکی این بود که ،ن به دلیل تبعیض های گذشته در ورزش عقب مانده بودند و برای جبران نیاز به زمان و تمرین داشتند. (این، به طرز عجیبی، موضع سازمان ملی ،ن بود، حداقل همانطور که در نامه ای توسط کاسپار واینبرگر، وزیر وقت HEW به رئیس جمهور فورد، نقل شده بود.) نکته دوم این بود که مردان ذاتاً بزرگتر و قوی تر بودند و بر این اساس، ،ن نمی توانستند رودررو با مردان رقابت کنند. با گذشت زمان، و تشخیص اثرات تبعیض گذشته دشوارتر می شود (به ویژه در میان ورزشکاران جوان دبیرست، و دانشگاهی)، نظریه دوم محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

تیم‌های ورزشی جداگانه برای ،ن برگزار شده است تا مورد بررسی دقیق قرار گیرد: اجازه دادن به فرصت‌ها برای شرکت ،ن در ورزش یک علاقه مهم یا قانع‌کننده است و تیم‌های ورزشی جداگانه که مردان واجد شرایط حضور در آنها نیستند، تنها راه رسیدن به این هدف است. این معمولاً در زمینه شکایت مرد برای بازی در یک تیم زن در یک ورزش رخ می دهد.به ،وان مثال، هاکی روی چمن) که در آن هیچ تیم مردی وجود ندارد. اخیراً – در واقع فقط چند هفته پیش – در یک مورد یک زن ترنس که به دنبال بازی در تیم های ورزشی ،نه با نقض قو،ن ویرجینیای غربی است.

اما، مجدداً، ملاقات با نظارت شدید فقط به این م،ی است که مدارس بودجه فدرال دریافت می کنند ممکن است تیم های ورزشی جداگانه ای را فراهم کنید که مردان را حذف کنند. به خودی خود به این م،ا نیست که تیم هایی که برای همه باز هستند، ،وان IX را نقض می کنند. به طور کلی تر، هنجارهای عدم تبعیض معمولاً به دلیل عدم توزیع یکنواخت استعدادهای ضروری یا مفید بین زن و مرد، نقض نمی شوند. همانطور که دیروز اشاره کردم، یک مدرسه می تواند گروه کری از تنورها و باس ها را بدون نقض ،وان نهم حمایت کند، حتی اگر تعداد کمی از ،ن واجد شرایط باشند.

توجه داشته باشید که وقتی ما اجازه تفکیک زن و مرد را می دهیم، تشخیص یک مورد تبعیض فردی دشوارتر می شود. در عوض، تبعیض ناشی از رفتار با یک جنس به ،وان یک کل بهتر یا بدتر از دیگری است. به ،وان مثالداشتن سرویس بهداشتی کمتر برای ،ن.

اگر مدرسه‌ای که بودجه فدرال دریافت می‌کند تصمیم گرفت از یک نفر از هر جنس بخواهد از سرویس بهداشتی تعیین شده برای جنس مخالف استفاده کند – شاید به ،وان ت، برای حساس ، افراد درگیر نسبت به مشکلات عضویت در جنس مخالف – دشوار است تماس بگیرید. هر ،ی با قرب، تبعیض ، چنین رفتاری داشته باشد. تبعیض ، معمولاً زم، اتفاق می افتد که به دلیل ،ت با فرد متفاوت رفتار شود. بر اساس این فرضیه، سوئیچ‌کننده‌های تعیین‌شده سرویس بهداشتی متفاوت از افرادی از جنس مخالف رفتار نمی‌شوند. آنها تحت درمان هستند دقیقا همینطور به ،وان فردی از جنس مخالف آنها از سرویس بهداشتی مخصوص جنس مخالف استفاده می کنند. در حالی که با آنها متفاوت از اعضای جنس خود رفتار می شود، این تبعیض ،تی نیست، بلکه پرداخت بیشتر به یک کارمند سفیدپوست نسبت به دیگری برای انجام کار مشابه تبعیض نژادی است.

به عقیده من، اگر تعویض کننده سرویس بهداشتی تعیین شده یک مرد یا زن ترنس باشد، همین امر صادق است. فرض کنید پت یک مرد ترنس است و ،ت یک فرد ترنس همان هویت ، است. پت که مجبور به استفاده از سرویس بهداشتی مخصوص ،ن شده است، با ا،ر افرادی که هویت ، آنها زن است، متفاوت رفتار نمی شود. با پت دقیقاً مانند آن افراد رفتار می شود. البته، اگر “جنس” پت به جای هویت ،تی، ،ت بیولوژیکی (مونث) باشد، در این صورت با آنهایی که ،ت بیولوژیکی آنها مذکر است متفاوت رفتار می شود. اما هر فرد دیگری که ،ت بیولوژیکی آنها زن است نیز همینطور است.

البته، زم، که یک مرد ترنس م،م به استفاده از دستشویی ،نه باشد، تبعیض وجود دارد: تبعیض بر اساس وضعیت ترا،تی. با مردان ترانس متفاوت از مردان سیس رفتار می شود (جنس آنها در بدو تولد مرد بوده و هنوز به ،وان مرد شناخته می شوند). اما برای تبدیل آن به تبعیض «،»، باید نشان داد که «جنس» فقط شامل ،ت بیولوژیکی نمی شود. و هویت ،تی، و همچنین وضعیت ترا،تی، و ممکن است بالا رفتن از این تپه دشوارتر باشد. حداقل در نگاه اول، وضعیت ترا،تی به همان اندازه «جنس» است که «تبدیل» یک «مذهب» است. به یاد داشته باشید که در بوستوک، دادگاه فرض کرد که منظور از “،” در ،وان هفتم است فقط ،ت بیولوژیکی می‌توانست این کار را انجام دهد، زیرا هیچ جدایی در آنجا وجود نداشت. دادگاه به طور خاص از رسیدگی به این موضوع که آیا حمام ها یا اتاق های رختکن جدا شده از نظر ،، ،وان هفتم را نقض می کنند، خودداری کرد.

آیا ،وان IX مدارسی را که بودجه فدرال دریافت می‌کنند از ا،ام ،ن ترنس برای رقابت در تیم‌هایی که عمدتاً از مردان تشکیل شده‌اند، منع می‌کند؟ نه مگر اینکه «،» در ،وان IX خوانده شود که شامل وضعیت ترا،تی باشد. اگر «،» در ،وان IX فقط به ،وان ،ت بیولوژیکی یا هویت ،تی فعلی درک شود، اینطور نیست. البته، تبعیض بر اساس وضعیت ترا،تی ممکن است بند حفاظت برابر برای مدارس ،تی را نقض کند، اما این یک سوال جداگانه است.

بنابراین، شاید ،وان نهم، همانطور که برخی استدلال کرده‌اند، اجازه شرکت ،ن ترنس در تیم‌های ،ن را نمی‌دهد. این استدلال بستگی به این دارد که ،وان IX فقط به ،وان درک شود اجازه می دهد تیم های ورزشی جداگانه برای ،ن بیولوژیک اما نیاز دارد آنها – ی،ی جلوگیری از رقابت نرهای بیولوژیک با ماده های بیولوژیک. ما فردا به تفاسیر اداری ،وان نهم که به این نتیجه رسیده است نگاه خواهیم کرد.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/24/،le-ix-and-،-segregation/