عنوان نهم، هویت جنسیتی و پیامدهای برابری


در آ،ین روز وبلاگ نویسی مهمان، می‌خواهم با بازگشت به سؤال ،ن ترنس که در تیم‌های فقط ،نه شرکت می‌کنند و اینکه ،وان IX درباره آن چه می‌گوید، شروع کنم.

در 16 دسامبر 2022، مدار دوم یک پرونده را تصمیم گرفت، Soule v. Connecticut Ass’n of Sc،ols, Inc.، که در آن ورزشکاران دختر دبیرست، ادعا ،د که متهم با اجازه دادن به ،ن ترنس برای رقابت با آنها در دو و مید،، ،وان نهم را نقض کرده است. این پرونده عمدتاً به دلایل عدالت پذیری منتفی شد و حوزه دوم تأیید شد. با این حال، بخش جالب برای من، مواضع اتخاذ شده توسط ،ت فدرال در دادگاه منطقه بود.

در دوران ،ت ترامپ، ،ت فدرال طرف شاکیان را گرفت و به دادگاه اعلام کرد که تحقیقات دفتر حقوق مدنی و، آموزش به این نتیجه رسیده است که احتمالاً نقض ،وان IX وجود دارد. زم، که ،ت بایدن وارد عمل شد، این موضع را پس گرفت و به دادگاه اطلاع داد که نامه های اجرایی DOE غیرمجاز است زیرا توسط OMB تأیید نشده است. ،ت بایدن متعاقباً این موضع را اتخاذ کرد که ،وان IX مدارسی را که بودجه فدرال دریافت می‌کنند م،م می‌کند تا به ،ن ترنس اجازه دهند در تیم‌های فقط ،نه شرکت کنند.

بنابراین، هر دو ،ت (و هر دو طرف قضیه) فکر می کنند که ،وان نهم چیزی برای گفتن در مورد این سوال دارد، و ،وان نهم نیاز دارد (در مقابل صرفاً اجازه می دهد) موقعیتی که آنها طرفدار آن هستند. این با بسیاری از سؤالات تفسیری قانونی که در آنها یک طرف معمولاً ادعا می کند که برخی از اعمال – مثلاً اقدام تأییدی آگاهانه نژادی – ممنوع است متفاوت است و طرف دیگر صرفاً استدلال می کند که مجاز است.ی،ی، ممنوع نیست). شاید قیاسی در بحث های پیرامون بندهای دینی متمم اول وجود داشته باشد، اما حداقل دو ماده متفاوت در آنجا وجود دارد (بند تمرین آزاد و بند تأسیس). حداقل غیرعادی است.

ما در روز سه‌شنبه هنگامی که درباره مشکلات تشخیص موارد فردی تبعیض در زم، که تفکیک ،تی مجاز است، صحبت کردیم. با یک زن ترنس که مجبور به رقابت در یک تیم مردانه می شود، دقیقاً مانند افرادی با هویت ، مخالف رفتار می شود، بنابراین توصیف آن به ،وان تبعیض “،” دشوار است حتی اگر این اصطلاح شامل هویت ، باشد. اگر اینطور نیست و ،ت زن ترنس مذکر تلقی می شود، آن شخص است با آنها متفاوت از جنس مخالف رفتار می شود، اما به همان شیوه هر با ورزشکاری که مرد به نظر می رسد به گونه ای متفاوت رفتار می شود.

طرف مقابل چطور؟ این استدلال که اجازه دادن به زن ترنس برای رقابت در تیم‌های ،نه، ،وان نهم را نقض می‌کند، به تفاسیر اداری بستگی دارد که کاربرد ،وان IX در ورزش، تیم‌های باز را که در آنها مهارت معیار انتخاب است، منع می‌کند. در واقع، فراتر از این تفاسیر است، که فقط به تن، تقریبی در مشارکت نیاز دارند که احتمالاً تحت تأثیر مشارکت چند زن ترنس قرار نمی‌گیرد. من در مورد تفسیر اداری قانونی که متن آن فقط از تبعیض جلوگیری می کند، تردیدهایی را ابراز کرده ام. من متقاعد نشده‌ام که با بخش فرعی جداگانه‌ای از ،وان IX که از ا،امات ترجیحات به دلیل عدم تعادل بین جنس‌های مختلف جلوگیری می‌کند، مطابقت دارد. اگر ،وان IX صرفاً به تیم‌های باز اجازه می‌دهد – نه ا،امی، فقط مجوز می‌دهد – استدلال این که اجازه دادن به چند زن ترنس در یک تیم زن این قانون را نقض می‌کند، دشوار است. اما حتی اگر در این تفسیر اشتباه کرده باشم، حداقل خوب است ،، که استدلال می کنند که ،ن cis با اجبار به رقابت با ،ن ترنس از تبعیض رنج می برند، منشأ منحصر به فرد استدلال خود را بپذیرند که در ورزش (و فقط ورزش) “عدم تبعیض” به این م،ی است که ،ن مجبور به رقابت با مردان نیستند.

و بسیار عجیب به نظر می رسد که ،ت ترامپ منتظر آن بوده است روح موردی برای اتخاذ این موضع در ماساچوست، اصلاحیه حقوق برابر ایالتی در سال 1978 تفسیر شد که به مردان اجازه می‌دهد تحت شرایط خاصی در تیم‌های ،نه رقابت کنند (در درجه اول در جایی که هیچ تیم مردی در یک ورزش خاص وجود ندارد). و آنها انجام می دهند. و اغلب برنده می شوند. (مثلاً مردان رکوردهایی را در مسابقات شنای ،ن به ثبت رسانده‌اند.) اگر اجازه دادن به ،ن ترنس برای رقابت در تیم‌های ،ن نقض ،وان نهم است، آیا نباید به مردان سیس نیز اجازه رقابت داده شود؟ اگر چنین است، چرا ،ت فدرال اقداماتی برای اصلاح این وضعیت انجام نداده است؟

سوال دیگری که از چشم انداز عدالت ،وان نهم در ورزش ناشی می شود این است که چرا این دیدگاه برای سایر قو،ن و ورزش های ضد تبعیض قابل اجرا نیست. یا حتی خارج از ورزش.

قانون تبعیض سنی، به زب، کاملاً مشابه با ،وان VI و ،وان IX (اما بدون محدودیت دومی به برنامه های آموزشی)، از تبعیض سنی توسط افرادی که کمک مالی فدرال دریافت می کنند، جلوگیری می کند. بیشتر و بیشتر آمریکایی های مسن تر در حال تحصیل در کالج هستند. (12 درصد از دانشجویان موسسات کارشناسی خصوصی 40 سال یا بیشتر هستند.) و از نظر علمی کاملاً ثابت شده است که با افزایش سن، توده عضل،، ظرفیت قلب و مجموعه ای از ویژگی های مهم دیگر برای موفقیت ورزشی را از دست می دهیم. آیا باید برای افراد مسن آمریکایی که در کالج‌ها تحصیل می‌کنند، مکان‌های ورزشی و بورسیه‌های دانشگاهی متن، با نسبت جمعیت لیسانس در مؤسساتشان ارائه شود؟

و معلولین چطور؟ بخش 504 قانون توانبخشی و قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت هر دو تبعیض علیه معلولان را منع می‌کند و مطمئناً افراد ناتوان زیادی وجود دارند که قادر به رقابت با افراد توانمند، حتی با داشتن امکانات رفاهی، نیستند. اگر معلولان 2 تا 3 درصد از جمعیت مقطع کارشناسی را تشکیل می دهند، آیا نباید این درصد از نقاط دانشگاهی و بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی را برای معلولان رزرو کنیم؟ به ،وان مثال، می توان تنیس با ویلچر را که قبلاً یک ورزش محبوب است، بخشی از مسابقات تنیس بین دانشگاهی کرد.

بله، البته، تفاوت هایی وجود دارد. سن در یک زنجیره است و ،ت، حداقل زم، که ،وان IX تصویب شد، تصور می شد که دوتایی است. انواع مختلفی از معلولیت وجود دارد، و تعیین نحوه توزیع مزایا بین آنها بسیار دشوار است. حرف من این است که هیچ ، حتی این احتمال را در نظر نمی گیرد که این قو،ن ممکن است نوعی اولویت را در ورزش های سطح دانشگاه برای افراد مسن و/یا معلولان ایجاد کند. چشم انداز برابری ،وان IX در ورزش به قو،ن دیگر نفوذ نکرده است، شاید به این دلیل که ما همچنان به ،وان IX به ،وان یک قانون استاندارد بدون تبعیض فکر می کنیم و صحبت می کنیم.

آیا مفهوم برابری از عدم تبعیض به ورزش محدود می شود؟ اگر دانشگاهی بورسیه های شایستگی داشته باشد که بر اساس معیارهایی باشد که افراد دارای ناتو، های یادگیری را در معرض آسیب قرار می دهد، آیا باید درصد مشخصی از این بورسیه ها را برای افراد معلول رزرو کند؟

[* * *]

خوانندگان زیرک VC ممکن است متوجه شده باشند که من در این هفته چیزی در مورد مسدود کننده های هورمونی، عادلانه بودن در رقابت، ویژگی های ارثی یا سایر مزایای فیزیولوژیکی (مثلاً قد) که به طور قابل توجهی در جنس متفاوت است و در ورزش یا هر یک از آنها کمک می کند، نگفته ام. موارد بی‌شماری که ممکن است در تعیین اینکه آیا اجازه دادن به ،ن ترنس برای شرکت در تیم‌های فقط ،نه سیاست خوبی است در نظر گرفته شود. کاملاً عمداً همینطور است. اینها سوالات پیچیده ای هستند. تنها پیشنهاد من این است که شاید ،وان IX ابزار من،ی برای حل آنها نباشد.

باز هم از یوجین و توطئه گران که به من اجازه دادند تا در وبلاگ مهمان اینجا باشم، تشکر می کنم.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/27/،le-ix-gender-iden،y-and-the-consequences-of-equity/