زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده از تزریق کشنده عبور کند


اعدام های مورد تایید ،ت یک تجارت ،یف است.

در حکومتی که یک انسان را به قتل می‌رساند، هیچ ارزش کیفری اخلاقی یا مشروعی وجود ندارد.

مجازات اعدام هیچ دلیل دیگری جز ایجاد احساس خوب در افراد انتقام جو وجود ندارد – که ا،ر آنها در ایالت های کنفدراسیون سابق زندگی می کنند که در آن ارزش زندگی بشر از نظر تاریخی کمتر مورد احترام است، به خصوص وقتی صحبت از رنگین پوستان می شود.

مرکز اطلاع رس، مجازات اعدام (DPIC) گزارش ها 1270 مورد از 1557 اعدام در ایالات متحده بین ژانویه 1977 تا نوامبر 2022 در ج، انجام شد. 1117 مورد از این اعدام ها فقط در 8 ایالت کنفدراسیون انجام شد.

تعداد نامتن،ی از این اعدام ها شامل مردان سیاه پوستی بود که به کشتن یک قرب، سفیدپوست محکوم شده بودند.

اعدام های نافرجام

1377 از 1557 اعدام در آمریکا انجام شد از زمان اعدام گری گیلمور توسط جوخه تیراندازی در یوتا در 17 ژانویه 1977، با تزریق کشنده بوده است. دو مرد دیگر به غیر از گیلمور توسط جوخه تیراندازی اعدام شدند، سه نفر به دار آویخته شدند، 11 نفر در اتاق های گاز به قتل رسیدند و 163 نفر دچار برق گرفتگی شدند.

حداقل 75 نفر از تزریقات کشنده اعدام شده بودند به طرز وحشتناکی ،اب– به ویژه در اوکلاهما و آلاباما.

در سال 2014، اوکلاهاما تلاش ناموفق 20 دقیقه برای کشتن کلایتون لاکت با تزریق کشنده در حالی که او قبل از مرگ بر اثر حمله قلبی در اتاق مرگ حدود 43 دقیقه پس از اجرای پروتکل اعدام، با درد دست و پنجه نرم می کرد.

در ماه اوت گذشته، مقامات زندان آلاباما از ابتدا تا انتها طول کشید. سه ساعت وحشتناک و دردناک برای اعدام جو ناتان جیمز

این اعدام به طرز وحشتناکی با تاریخچه اعدام های نادرست آلاباما مطابقت داشت.

در سال 1983، با اولین پس ازفورمن اعدام، مسئولان زندان جان لوئیس ایوانز را به م،ای واقعی کلمه آتش زد بر روی صندلی برقی خود در یک مراسم 20 دقیقه ای اعدام.

بر اساس فایل Espy و DPICاز سال 1608 تاکنون بیش از 16000 نفر در آمریکای استعماری و پسااستعماری طی یک روند قانونی اعدام شده اند.

آنها از طریق شش روش به قتل رسیدند که پنج مورد از آنها را می توان اولیه در نظر گرفت: سوزاندن، حلق آویز ،، صندلی برقی، جوخه تیراندازی، اتاق گاز و تزریق کشنده.

در مارس 2018، NBC News مدت زمان لازم برای انجام هر روش اعدام را ذکر کرد: تزریق کشنده، 6 دقیقه تا 2 ساعت. اتاق گاز، 10-18 دقیقه؛ آویزان، 4-11 دقیقه؛ صندلی برقی، 2 دقیقه تا 15 دقیقه. و جوخه تیراندازی، کمتر از یک دقیقه.

جوخه تیر – سریعترین، کارآمدترین و مسلماً انس، ترین راه برای اعدام یک انسان.

DPIC گزارش ها تنها چهار ایالت – می سی سی پی، یوتا، کارولینای ج،ی و اوکلاهاما – اجازه اعدام با جوخه شلیک را به ،وان روش جایگزین اعدام می دهند.

این عجیب به نظر می رسد زیرا فقط هزینه دارد تقریبا 55000 دلار برای تبدیل اتاق مرگ موجود به اتاق جوخه تیراندازی.

ظاهراً قانون‌گذاران ایالتی مجازات اعدام یا نمی‌خواهند چنین پولی را صرف روشی انس،‌تر برای اعدام کنند یا صرفاً ترجیح می‌دهند که زند،ان محکوم به اعدام را با تزریق کشنده شکنجه کنند.

ژوئن گذشته دادگاه عالی ایالات متحده حکومت کرد زند، که روش اعدام موجود را بر اساس اصلاحیه هشتم به چالش می کشد، باید روش جایگزین من،ی را پیشنهاد کند.

به عبارت دیگر، اصلاحیه هشتم قانون اساسی هیچ مشکلی با مجازات اعدام ندارد همانطور که در صرف نظر از نحوه تجویز یا مدت زمان مصرف آن.

به طور خلاصه، یک زند، محکوم که از تزریق کشنده به ،وان روش اعدام خود راضی نیست، باید برای فرار از شکنجه تزریق کشنده به یک روش جایگزین موجود، مانند جوخه تیراندازی اشاره کند.

این بدان م،است که زند،ان محکوم در ایالت هایی که تنها روش اعدام در آنها تزریق کشنده است، مانند تگزاس (پایتخت اعدام در ایالات متحده)، از شانس بی بهره هستند. آنها باید تحت شکنجه سوزنی قرار گیرند

مجازات اعدام کاملا غیرانس، است. هیچ کاری نمی توان در مورد آن انجام داد، به ویژه در ج، قدیمی، جایی که قتل توسط ،ت آنقدر قابل قبول است که اغلب در مراسم مذهبی صبح یکشنبه از آن حمایت می شود.

اما اعدام جو ناتان جیمز بدون شک نشان می دهد که زمان آن فراتر از شکنجه تزریق کشنده به ،وان روش اصلی اعدام در این کشور فرا رسیده است.

تزریق کشنده خود را به ،وان وحشیانه ترین راه برای انجام قتل های مورد تایید ،ت ثابت کرده است، همانطور که اعدام های لاکت/جیمز نشان می دهد.

محفظه گاز، آویزان و صندلی برقی، به ترتیب، در مجموع به ،وان بدترین راه برای سرکوب ، به اصطلاح “بدترین بدترین” انسان ها، در رتبه دوم قرار دارند.

که ما را با جوخه تیراندازی قدیمی باقی می گذارد.

بازگشت به جوخه آتش

این روش اعدام طی 142 سال گذشته حتی یک “اجرای نادرست” را تجربه نکرده است.

DPIC به یک اشاره می کند 1879 اعدام جوخه تیراندازی در منطقه ایالت یوتا انجام شد که طی آن تیراندازان قلب مرد محکوم را از دست دادند و یک چرخه مرگ 27 دقیقه ای ایجاد کرد.

جوخه تیراندازی سنتی شامل پنج تیرانداز است که هر کدام به یک تفنگ کالیبر 30 وین،تر مسلح هستند. تیراندازان پشت دیواری می ایستند و تفنگ ها را از سوراخ های آن نشانه رفته اند. چهار تفنگ مسلح هستند. پنجمی نیست.

این تمرین به گونه ای انجام می شود که هیچ ، در جوخه تیراندازی با قطعیت متوجه نشود که چه ،ی تیر مرگبار را شلیک کرده است.

فرد محکوم را روی یک صندلی جلوی یک صفحه چوبی در فاصله 25 فوتی دیوار نگه می دارند. هدفی بر روی قلب آنها قرار می گیرد. چهار گلوله به طور همزمان در قلب فرد می شکافد و باعث مرگ تقریباً آنی می شود.

به عبارت دیگر، گری گیلمور پس از اینکه در سال 1977 به جوخه شلیک گفت «بیا این کار را بکنیم»، هرگز صدای انفجار هیچ یک از چهار گلوله‌ای را که در قلبش ش،ته بود، نشنید.

عملاً غیرممکن است که اعدام یک جوخه تیراندازی را ناکام بگذاریم – حتی با سه تیرانداز کور.

تفنگ وین،تر با کالیبر 30 تا سال 1895 ساخته نشد – حدود 16 سال پس از آن اعدام ناموفق در سال 1879 در قلمرو یوتا. بنابراین، وین،تر هرگز ش،ت نخورده است.

اگر کشورهای مجازات اعدام حاضر نیستند جوخه تیراندازی را به ،وان تنها روش اعدام قرار دهند، حداقل باید آن را به ،وان یک جایگزین پیشنهاد کنند.

مجازات اعدام، صرف نظر از نحوه اجرای آن، مجازاتی ظالمانه و غیرعادی است، اما اینکه حداقل به یک محکوم در روش اعدام خود حق انتخاب داده شود، نه ظالمانه و نه غیرعادی است.

این یک عمل ساده از لطف انس، است.

همانطور که گیلمور گفت، “بیایید آن را انجام دهیم”.

بیلی سینک، 40 سال را در سیستم زندان لوئیزیانا گذراند که شش سال از آن محکوم به اعدام بودند. او یک نویسنده منتشر شده، یک رو،مه‌نگار برنده جایزه (برنده جایزه جورج پولک)، و همراه همسرش جودی، مجری پاد،ت عدالت جنایی است. «عدالت به تأخیر افتاد»


منبع: https://thecrimereport.org/2022/12/16/its-time-for-u-s-to-move-beyond-lethal-injection/