تبلیغات “کربن خنثی” ممکن است منجر به دعوی قضایی شود – تغییر آب و هوا


غذای کلیدی:

  • دعاوی تبلیغاتی دروغین و گمراه کننده “کربن خنثی” و “انتشار خالص صفر” همچنان در حال افزایش است. شرکت‌هایی که ادعاهای بازاریابی کم‌کربنی دارند باید «راهنماهای سبز» FTC را که در سال 2023 به‌روزرس، می‌شوند، مشورت کنند و اطمینان حاصل کنند که ادعاهایشان به اندازه کافی اثبات شده است.

با شروع سال جدید، سال 2023 این نوید را به همراه دارد که مصرف‌کنندگان، گروه‌های حمایتی و سازمان‌های ،تی بیشتر شکایتی را برای ادعاهای تبلیغاتی با انتشار گازهای گلخانه‌ای خنثی یا صفر خالص ارائه خواهند کرد. شکایت هایی که به ادعاهای بازاریابی زیست محیطی حمله می کنند، جدید نیستند، و به نظر می رسد که شرکت هایی که ادعاهای خود را افشا می کنند و می توانند به طور قابل اعتماد از آنها حمایت کنند، ممکن است موقعیت خوبی برای دفاع در برابر این دعاوی داشته باشند.

دادگاه‌های اروپایی و هیئت‌های اخلاقی سهم خود را از شکایات تبلیغاتی بدون کربن در سال 2022 دیدند. به ،وان مثال، شکایتی علیه شرکت سوخت فسیلی TotalEnergies به دلیل بازاریابی “صفر خالص” ارائه شد، شرکت هواپیمایی KLM به دلیل “قهرمان باش، پرواز کن” شکایت کرد. کمپین CO2 Zero» و یک شکایت ادعا کرد که محصولات مراقبت از صورت Nivea Naturally Good Beiersdorf و ژل دوش Nivea به دروغ این محصولات را به ،وان «100٪ آب و هوا با خنثی ، انتشار CO2 با پروژه های احیای جنگلی تایید شده خنثی شده است» تبلیغ ،د.1 فیفا در نوامبر و دسامبر 2022 به ترتیب در فرانسه و بلژیک در خصوص اینکه آیا تبلیغات جام جه، 2022 قطر به ،وان “کربن خنثی” دروغ و گمراه کننده بوده است، شکایت کرد.2

ادعاهای مشابهی در ایالات متحده مطرح شده است. شکایتی علیه Danone Waters از آمریکای شمالی به دلیل ادعای کربن خنثی آن بر روی بسته بندی و بر،ب های نام تجاری آب Evian آن تشکیل شد. دوریس در مقابل دانون واترز آم.، شماره 7:22-cv-08717 (SDNY). در آنجا، شاکی‌ها ادعا می‌کنند که مصرف‌کنندگان معقول که نمایش «کربن خنثی» Evian را مشاهده می‌کنند «بر این باورند که ساخت محصول پایدار است و ردپای کربنی به جا نمی‌گذارد»، اما فرآیند تولید «هنوز باعث می‌شود که دی‌ا،ید کربن (‘CO2’) ایجاد شود. در اتمسفر منتشر می شود، و بنابراین، ادعای کربن خنثی نادرست و گمراه کننده است.
دیدن Dkt شماره 8، ¶ 7.

در پرونده‌ای علیه Allbirds که کفش‌های پشمی «پایدار» می‌فروشد، یک مصرف‌کننده ادعا می‌کند که کفش‌های Allbirds به‌طور گمراه‌کننده‌ای به ،وان دارای ردپای کربن پایین بر،ب‌گذاری شده‌اند، زیرا تا حدی، ابزار ارزیابی چرخه زندگی است که Allbirds برای ،ن ردپای کربن محصولات خود استفاده می‌کند. تنها ردپای کربن هر محصول را اندازه گیری می کند، به این م،ی که هیچ گونه تاثیر زیست محیطی دیگر تولید پشم، از جمله بر روی آب، اتروفیکاسیون، یا اشغال زمین را ارزیابی نمی کند. دیدن Dwyer v. Allbirds, Inc.، شماره 7:21-cv-05238، 2022 WL 1136799، در *2 (SDNY 18 آوریل 2022). دادگاه به درخواست Allbirds مبنی بر رد کامل آن اجابت کرد و در میان موارد دیگر دریافت که Allbirds روش گواهینامه کم کربن خود را در وب سایت خود افشا کرده است و یک مصرف کننده معقول انتظار ندارد که ورودی های غیر جوی از تولید مواد خام گنجانده شود. ID را ببینید. ساعت 6.

اگر شرکتی در حال بررسی ادعاهای زیست محیطی است، بهتر است از راهنماهای سبز کمیسیون تجارت فدرال (“FTC”) برای استفاده از ادعاهای زیست محیطی که برای کمک به شرکت ها برای جلوگیری از گمراه ، مصرف کنندگان طراحی شده اند، مشورت کند. راهنمای سبز آ،ین بار در سال 2012 به روز شد، اما در سال 2022، FTC اعلام کرد که تا 21 فوریه 2023 به دنبال نظرات عمومی برای به روز رس، و تغییرات در راهنمای سبز است.[3] با توجه به ادعاهای جبران کربن، FTC در حال حاضر توصیه می کند:

  • بازاریابان باید شواهد علمی معتبر و قابل اعتمادی برای حمایت از ادعاهای جبران کربن داشته باشند. آنها باید از روش های حسابداری من، استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که کاهش انتشار را به درستی اندازه گیری می کنند و بیش از یک بار آنها را نمی فروشند.

  • بازاریابان باید افشا کنند که آیا ،ید جبر، هزینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را که حداقل برای دو سال اتفاق نمی افتد، پرداخت می کند یا خیر.

  • اگر قانون از قبل فعالیتی را که مبنای جبران است، ا،امی می کند، بازاریابان نباید یک افست کربن را تبلیغ کنند.

اگرچه ،ب‌وکارها با فشار فزاینده‌ای برای نشان دادن مسئولیت شرکتی با پرداختن به تغییرات آب‌وهوایی مواجه هستند، کمپین‌های تبلیغاتی «خنثی از کربن» باید به اندازه کافی مستدل یا واجد شرایط باشند و نباید حاکی از سود بیشتر از آنچه ،ب‌وکار به دست آورده است، باشد تا از مسئولیت‌های احتمالی جلوگیری شود. وینستون این روند را در سال 2023 ادامه خواهد داد.

پانویسها و منابع

1 ساتن، ایزابل، ادعاهای آب و هوای شرکت در دادگاه: پرونده های معلق آینده تعهدات “صفر خالص” را شکل خواهند دادسیم انرژی پاک،
https://www.cleanenergywire.org/factsheets/company-climate-claims-court-pending-cases-will-shape-future-net-zero-pledges(آ،ین بازدید 17 ژانویه 2023) (بحث صلح سبز فرانسه و همکاران v. TotalEnergies; NL بدون فسیل در مقابل KLM;
Env’t Action Germany (DUH) v. TotalEnergies).

2
دیدن http://climatecasechart.com/non-us-case/notre-affaire-a-tous-v-fifa/(آ،ین بازدید 17 ژانویه 2023) (بحث ما به همه v. فیفاو ضمیمه شکایت ثبت شده در 2 نوامبر 2022 با خود تنظیمی اخلاق تبلیغاتی فرانسه)؛ http://climatecasechart.com/non-us-case/carbon-market-watch-v-fifa/(آ،ین بازدید 17 ژانویه 2023) (بحث Carbon Market Watch v. FIFAو ضمیمه شکایت ثبت شده در 1 دسامبر 2022 با پانل اخلاق تبلیغات بلژیک).

3 FTC به دنبال نظر عمومی درباره به‌روزرس،‌های بالقوه «راهنماهای سبز» خود برای استفاده از ادعاهای بازاریابی محیطی است.، کمیسیون تجارت فدرال، 14 دسامبر 2022، https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases/2022/12/ftc-seeks-public-comment-،ential-updates-its-green-guides-use-environmental-marketing-claims(آ،ین بازدید 17 ژانویه 2023)؛ فیر، ،لی، راهنمای بازاریابی محیطی FTC: آیا زمان تغییر فضای سبز فرا رسیده است؟، وبلاگ تجاری FTC، 28 دسامبر 2022، https://www.ftc.gov/business-guidance/blog/2022/12/ftc-environmental-marketing-guides-it-time-change-green-ery(آ،ین بازدید 17 ژانویه 2023).

محتوای این مقاله به منظور ارائه یک راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1277612