با پشتیبانی از کنترل اسلحه که بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است، صلاحیت مردم کجاست؟


ما ممکن است دقیقاً در گیل اسکات هرون زندگی نکنیم فیلم “ب”: به ،م دستور بده! اما ما مطمئناً در یک دیستوپیا آمریکایی زندگی می‌کنیم که در آن سیستم‌های دموکراسی، عدالت و صلح هنوز بسیار ش،ته هستند و این شرایط فقط بدتر می‌شود.

پنج مورد اخیر تیراندازی در کالیفرنیا، آیووا و واشنگتن که 24 کشته برجای گذاشت نمونه دیگری از استثناگرایی آمریکایی است: فرماندار کالیفرنیا گفت: «فقط در آمریکا شاهد این نوع قتل عام، این نوع هرج و مرج، این نوع اختلال در جوامع و زندگی، اعتماد به نفس و احساس امنیت و تعلق هستیم». ،ین نیوسون پس از اینکه ایالت خود در کمتر از 48 ساعت سه تیراندازی گسترده اخیر را در پارک مونتری، خلیج هاف مون و اوکلند تجربه کرد.

در دهه 1980، زم، که خواننده سول، شاعر جاز، موسیقی دان و نویسنده آفریقایی آمریکایی در صدر بازی خود قرار داشت، دو تا از برجسته ترین شعرهای اسکات هرون به نام های «انقلاب تلویزیونی پخش نخواهد شد» و «فیلم B» هیجان انگیز را به خود جلب کرد. دوران این آهنگ‌ها که پس از آن بر روی بیت‌های سول جاز ارائه می‌شوند، به‌خاطر تأثیرگذاری عمده بر موسیقی هیپ هاپ نیز شناخته می‌شوند.

فیلم “B” یک ریف بر رئیس جمهور ریگان بود که در آن اسکات هرون گفت که چگونه مردم آمریکا باید باور کنند که 26٪ از همه واجدین شرایط رای دادن یک حکم است.

امروز، زم، که دستورات واقعی «دو حزبی» وجود دارد که از اصلاحات قانونی قابل توجه «کنترل اسلحه» حمایت می کند، به دلیل مقاومت و احترام قانونگذاران جمهوری خواه نسبت به لابی های تولید اسلحه این اتفاق نمی افتد.

بر اساس داده های آرشیو خشونت با سلاح، از 1 ژانویه تا 23 ژانویه وجود داشته است حداقل 39 تیراندازی جمعی با چهار یا بیشتر زخمی یا کشته در ایالات متحده” این رکورد بالاترین ماه ژانویه گذشته ی،ی 34 را ش،ت. بین سال‌های 2014 تا 2022، این تیراندازی‌های دسته جمعی 33 درصد افزایش نسبت به میانگین 25 تیراندازی دسته جمعی در ماه ژانویه را نشان می‌دهد.

در ایالات متحده بین سال های 2017 تا 2022، 3048 نفر در تیراندازی های دسته جمعی جان خود را از دست دادند. این نشان دهنده 100 مرگ بیشتر از هر دوره شش ساله دیگری در 56 سال گذشته است. بر اساس پروژه خشونت که از سال 1966 خشونت های اسلحه را دنبال می کند.

و داده های CDC نشان می دهد که 19384 نفر در سال 2020 توسط اسلحه کشته شده اند. مقایسه بین المللی قتل های مرتبط با اسلحه به ،وان درصدی از همه قتل ها در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و بریت،ا به ترتیب نشان داد: 79 درصد، 37 درصد، 13 درصد و 4 درصد.

مالکیت سلاح گرم، مرگ و میر و فقدان قانون اسلحه از ویژگی های عقب ماندگی آمریکاست علیرغم نظرسنجی که نشان می دهد: 83 درصد از آمریکایی ها از نیاز به بررسی پیشینه برای فروش در نمایشگاه های خصوصی و اسلحه حمایت می کنند. 72 درصد از قانون «پرچم قرمز» ملی و صدور مجوز قبل از ،ید اسلحه حمایت می کنند. 61 درصد و 57 درصد به ترتیب از ممنوعیت فروش مجلات با ظرفیت بالا و سلاح های نیمه خودکار حمایت می کنند.

اکنون که ما با تیراندازی های دسته جمعی به ،وان کرایه روزانه زندگی می کنیم، مدت هاست که این اصلاحات اسلحه و موارد دیگر توسط قانونگذاران ما به اجرا گذاشته شده است، به ویژه تسهیل در تفنگ دعوای مسئولیت را تولید می کند که در حال حاضر آوردن آنها به دادگاه بسیار دشوار است.

این قو،ن بر کاهش تعداد حوادث و همچنین تعداد مرگ و میر ناشی از تیراندازی های دسته جمعی تأثیر می گذارد. با این حال، این کشتارهای دسته جمعی ناشی از خشونت با اسلحه با قدرت بالا نشان دهنده کمتر از 10 درصد از آن دسته از انسان هایی است که سالانه در آمریکا با اسلحه از بین می روند.

اساساً مشکل آمریکاست فرهنگ اسلحه و مشروعیت خشونت آن بسیار عمیق تر از چشم انداز کنترل اسلحه است زیرا همانطور که جمیل الامین (ه. رپ براون) زم، توضیح داد، “خشونت به اندازه پای گی، آمریکایی است.”

گرگ باراک استاد بازنشسته جرم شناسی و عدالت کیفری در دانشگاه میشیگان شرقی است. نویسنده کتاب های زیادی از جمله خشونت و عدم خشونت: راه هایی برای درک (2003) و اخیرا جرم شناسی درباره ترامپ (2022). باراک در حال حاضر مشغول نوشتن دنباله آن است، جرم انگاری رئیس جمهور سابق: مورد دونالد ترامپ و مبارزه گمشده برای دموکراسی جدید.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/01/26/with-support-for-gun-control-more-popular-than-ever-wheres-the-peoples-mandate/