ایالت ها از دیوان عالی درخواست می کنند که سیاست مرزی عنوان 42 را به قوت خود حفظ کند


داکت اضطراری

توسط امی هاو

در 19 دسامبر 2022
در ساعت 5:17 بعد از ظهر

دو مرد با یونیفورم مرزب، در کنار جاده خاکی ایستاده اند و پشت به دوربین دارند.  یک نقطه به فاصله

دو مامور در مرز ج،ی تگزاس در سال 2021 گشت زنی می کنند. (ویک هینترلانگ از طریق شاتر استاک)

19 ایالت روز دوشنبه به دادگاه عالی آمدند و از قضات خواستند تا سیاست دوران ترامپ را حفظ کنند که به مقامات مهاجرت اجازه می دهد تا به سرعت مهاجر، را که به دنبال پناهندگی در مرز ایالات متحده هستند ا،اج کنند. ایالت‌ها به رهبری آریزونا به قضات هشدار می‌دهند که اگر دادگاه دستور قاضی فدرال را که به این سیاست در روز چهارشنبه پایان می‌دهد، مسدود نکند، «بحر، با ابعاد بی‌سابقه در مرز ایجاد می‌شود».

قانون فدرال در مرکز این پرونده به ،وان ،وان 42 قانون خدمات بهداشت عمومی شناخته می شود. این به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها این قدرت را می دهد که از ورود افراد به ایالات متحده برای محافظت از مردم در برابر بیماری های واگیر جلوگیری کند. در مارس 2020، با استناد به همه‌گیری کووید-19، ،ت ترامپ برای تعلیق ورود مهاجران به مرزهای مکزیک و کانادا بر ،وان 42 تکیه کرد. این سیاست به مقامات آمریکایی این امکان را می‌دهد که به سرعت مهاجران را برگردانند، بدون اینکه به آنها فرصتی برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده بدهند.

،ت بایدن دستورات ،ت ترامپ را در آگوست 2021 تمدید کرد، اما در آوریل سال جاری ،ت اعلام کرد که به این سیاست پایان خواهد داد و گفت که دیگر برای حفظ سلامت عمومی ضروری نیست.

اما اندکی قبل از پایان این سیاست در ماه مه، یک قاضی فدرال در لوئیزیانا به ،ت بایدن دستور داد تا محدودیت ها را ادامه دهد. رابرت سامرهایز، قاضی منطقه ای ایالات متحده، به این نتیجه رسید که ،ت بایدن اخطار من،ی در مورد تصمیم خود مبنی بر پایان دادن به این سیاست و فرصتی برای اظهار نظر مردم ارائه نکرده است، همانطور که توسط قانون فدرال حاکم بر سازمان های اداری لازم است. ،ت بایدن از این تصمیم به دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه پنجم درخواست تجدید نظر کرد.

اختلافی که اکنون در دیوان عالی کشور مطرح است، یک پرونده جداگانه است. این به ،وان یک چالش علیه سیاست در دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی توسط شش خانواده آغاز شد که بدون مجوز از مرز ایالات متحده و مکزیک عبور ،د و اکنون از طرف خود و همچنین به ،وان یک دعوای دسته جمعی از طرف خانواده های دیگر در این کشور درخواست پناهندگی می کنند. همان موقعیت در ماه نوامبر، قاضی منطقه ای ایالات متحده، امت سالیوان، برای خانواده ها حکم داد و به ،ت دستور داد تا این سیاست را تا 21 دسامبر پایان دهد.

ایالت ها خواستار مداخله در پرونده واشنگتن دی سی برای دفاع از این سیاست شدند. آنها استدلال ،د که اگر حکم سالیوان به قوت خود باقی بماند، عملاً حکم سامر، را باطل خواهد کرد. اما روز جمعه دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا درخواست ایالت ها برای پیوستن به پرونده در دادگاه تجدید نظر را رد کرد. دادگاه توضیح داد که درخواست ایالت ها خیلی دیر ارائه شد. دادگاه استدلال کرد که ایالت‌ها باید «از مدت‌ها قبل» می‌دانستند که مانند ،ت بایدن علاقه‌ای به ادامه سیاست ندارند، به‌ویژه زم، که ،ت بایدن چندین ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد به این سیاست پایان دهد.

در مواجهه با خاتمه این سیاست در روز چهارشنبه به دستور سالیوان، ایالت ها از قضات خواستند تا به صورت اضطراری وارد عمل شوند و از اجرای این دستور جلوگیری کنند، که عملاً سیاست ،وان 42 را تا زم، که دعوا ادامه دارد حفظ می کند. آنها استدلال ،د که اگر دستور سالیوان اجازه داده شود، “اقدامات اضطراری CDC را برای جلوگیری از ورود بیگانگان مبتلا به بیماری های واگیر به ایالات متحده در آینده متوقف می کند.”

به طور گسترده تر، ایالت ها ،ت بایدن را به استفاده از «تب، و پنهان کاری» متهم ،د دعوی قضایی تاکتیک ها» برای دستیابی به هدف خود برای لغو این سیاست بدون رعایت قو،ن رویه ای فدرال. آنها توضیح دادند که پس از اینکه سالیوان دستور خود را وارد کرد، ،ت دفاع از خط مشی ،وان 42 را متوقف کرد و از او فقط خواست تا تاریخ لازم الاجرا شدن دستور خود را به تأخیر بیندازد تا به ،ت زمان بدهد تا برای انتقال آماده شود.

ایالت ها هشدار دادند که اگر سیاست ،وان 42 در این هفته به پایان برسد، تعداد گذرگاه های مرزی روزانه ممکن است سه برابر شود. آنها خاطرنشان ،د که و، امنیت داخلی خواستار میلیاردها دلار بودجه اضطراری برای مق، با افزایش مورد انتظار در عبور از مرزها شده است. آنها نوشتند که ایالت ها نیز باید هزینه های افزایش یافته ای را برای اجرای قانون، مراقبت های بهداشتی و آموزش برای هجوم مهاجران متحمل شوند.

اندکی پس از اینکه ایالت ها درخواست اضطراری خود را در روز دوشنبه ارائه ،د، جان رابرتز، رئیس دادگستری به ،ت دستور داد تا روز سه شنبه ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا، پاسخی را ارسال کند. رابرتز همچنین وارد یک به اصطلاح “اقامت اداری” شد، یک حرکت رویه ای که دستور سالیوان را در حالی که قضات درخواست ایالت ها را بررسی می کنند، متوقف می کند. توقف اداری به این م،ی است که اگر قضات برای حکمر، به زمان بیشتری نیاز داشته باشند، این سیاست به طور خودکار در روز چهارشنبه خاتمه نمی یابد.

قاضی‌ها تاکنون دو بار در سال جاری با سیاست‌های مهاجرتی بحث‌برانگیز دست و پنجه نرم کرده‌اند. در اوا، ژوئن، یک دادگاه ت،یم شده حکم داد که ،ت بایدن این اختیار را دارد که به یکی از برنامه‌های امضاکننده ،ت ترامپ پایان دهد: سیاست «در مکزیک بم،م»، که افرادی را که در مرز آمریکا و مکزیک پناهنده بودند به مکزیک بازگرداند تا منتظر بمانند. جلسه دادرسی در دادگاه مهاجرت ایالات متحده در سال 2018 اعلام شد و در سال بعد اجرا شد، تقریباً 70000 مهاجر متقاضی پناهندگی تحت این سیاست به مکزیک بازگردانده شدند. اما دادگاه آن پرونده را به دادگاه بدوی فرستاد تا مشخص کند آیا ،ت بایدن از ا،امات رویه‌ای برای لغو این سیاست پیروی کرده است یا خیر. در 15 دسامبر، قاضی منطقه ای ایالات متحده، متیو کاچماریک، دوباره تلاش های ،ت برای پایان دادن به این سیاست را متوقف کرد.

و در 29 نوامبر، قضات در اعتراض به سیاست 2021 که گروه‌های خاصی از مهاجران غیرمجاز را برای دستگیری و ا،اج در اولویت قرار می‌دهد، استدلال شنیدند. انتظار می رود در این مورد در سال آینده تصمیم گیری شود.

این مقاله بود ابتدا در Howe on the Court منتشر شد.


منبع: https://www.scotusblog.com/2022/12/states-ask-supreme-court-to-keep-،le-42-border-policy-in-effect/