آیا می توان به دلیل امتناع از شرکت در رویدادهای کاری مانند جشن کریسمس اخراج شد؟


پس از دو سال محدودیت‌های COVID، ،ب‌وکارها سنت جشن سالانه اداری را در این فصل تعطیلات تجدید می‌کنند. بسیاری از همکاران شما ممکن است پس از مدت ها همکاری منتظر جشن تعطیلات شرکت باشند. اما اگر فردی درونگرا هستید، احتمال گذراندن وقت با افراد زیادی در یک رویداد شرکتی ممکن است باعث ایجاد توده ای در گلو و گودالی در شکم شما شود.

بگویید شما یکی از ،، هستید که واقعاً نمی خواهند به مهم، اداری بروند، اما نگران عواقب احتمالی آن هستید. می‌تو،د با همکارانتان زندگی کنید که فکر می‌کنند فقط در زندگی شخصی‌تان ضد اجتماعی هستید، یا اینکه با فرهنگ شرکت همخو، ندارید. چیزی که واقعاً نگران آن هستید شغلتان است. اگر به مهم، کریسمس دفتر نروید، واقعاً رئیستان می تواند شما را ا،اج کند؟

خب، بستگی دارد.

آیا مجبوری بری؟

رئیس شما نمی تواند شما را مجبور کند به یک رویداد کاری خارج از محل مانند یک جشن کریسمس بروید. یک پرونده قضایی در فرانسه که در حال پخش شدن است دریافتند که حق یک کارمند برای “آزادی بیان” به م،ای عدم شرکت در رویدادهای اجتماعی شرکت با ، زیاد و سایر فعالیت های مشکوک است.

اما در اینجا در آمریکا، اگر در یک ایالت شغلی به دلخواه زندگی می کنید (و ا،ر ایالت ها هستند)، رئیس شما می تواند شما را به هر دلیل قانونی یا حتی بدون دلیل ا،اج کند. بنابراین رئیس شما ممکن است استنباط کند که اگر در مهم، تعطیلات حاضر نشوید، رفتار بدی دارید یا بازیکن تیمی نیستید. اگر رئیس شما تمایل دارد شما را ا،اج کند، معمولاً در بیشتر جاها کافی است تا آنها به طور قانونی این کار را انجام دهند.

تبعیض غیرقانونی

اما رئیس شما نمی تواند شما را به دلیل بدی از جمله تبعیض غیرقانونی ا،اج کند. قو،ن استخدامی ایالتی و فدرال از تبعیض علیه فردی در طبقه محافظت شده مانند نژاد، جنس، مذهب، منشاء ملی، معلولیت، گرایش ، و هویت ، جلوگیری می کند. اگر شما عضو یک طبقه محافظت شده هستید و می تو،د نشان دهید که برای جلوگیری از تبعیض غیرقانونی به جشن تعطیلات نرفتید، رئیس شما نمی تواند شما را به صورت قانونی ا،اج کند.

تبعیض مذهبی

مثلاً بگویید یهودی هستید. رئیس شما تصمیم می گیرد یک جشن کریسمس را نه تنها با یک درخت، بلکه با یک صحنه کامل عیسی مسیح برگزار کند – ،ها، ، ها، چوپان ها، مردان ،دمند و حتی یک نوزاد عیسی. اگر به دلیل اعتقادات مذهبی خود از رفتن به مهم، امتناع کنید، رئیس شما نمی تواند شما را از نظر قانونی ا،اج کند. این تبعیض مذهبی خواهد بود.

آزار ،

مثالی دیگر. بگوییم که یک همکار در حال پیشرفت ، بوده است. شما همه آنها را رد کرده اید، اما همکارتان پیگیر است. شما نگران این هستید که اگر به مهم، بروید و یک بار باز وجود داشته باشد، ممکن است همکارتان در مصرف الکل زیاده روی کند و شما را مورد آزار و اذیت ، تهاجمی تری قرار دهد. اگر برای جلوگیری از این امر از رفتن به مهم، امتناع کنید، رئیستان برای ا،اج شما کار سختی خواهد داشت.

آیا رئیس شما برای رفتن باید به شما پول بدهد؟

با این حال ممکن است یک جنبه روشن وجود داشته باشد. این احتمال وجود دارد که رئیستان مجبور شود برای زم، که در یک مهم، کاری می گذر،د، به شما پول بدهد.

قو،ن کار ایالتی و فدرال کارمندان را به دسته هایی ت،یم می کند. به طور کلی، اگر حقوق دریافت می کنید و حق اضافه کاری ندارید، شما یک کارمند معاف هستید. رئیس شما مجبور نیست برای شرکت در یک محل کار خارج از ساعات کاری عادی، مانند مهم، تعطیلات شرکت، به یک کارمند معاف پول بدهد. بنابراین اگر حقوق بگیر هستید، شانس ندارید.

از طرفی اگر ساعتی حقوق دریافت می کنید و مستحق اضافه کاری هستید، کارمند غیرمعاف هستید. کارمندان غیرمعاف معمولاً حق دارند برای شرکت در یک رویداد مربوط به کار حقوق دریافت کنند مگر اینکه:

  • حضور در این مراسم کاملاً داوطلبانه است
  • هیچ کاری در این رویداد طبق سیاست های محل کار انجام نمی شود
  • این رویداد خارج از ساعات کاری عادی رخ می دهد
  • این رویداد با توجه به سیاست شرکت مربوط به شغل نیست

گاهی اوقات این مرز بین یک رویداد کاری و یک رویداد کاملا اجتماعی است، اما اگر یک کارمند ساعتی هستید، ممکن است بخواهید با منابع انس، بررسی کنید یا در مورد اینکه آیا می تو،د برای رفتن به یک مهم، تعطیلات حقوق دریافت کنید یا خیر، مشاوره حقوقی دریافت کنید.

به دفتر مهم، فرصت بدهید!

یک توصیه کوچک برای افراد درونگرا؟ از آن بهترین استفاده را ببرید. حتی اگر احتمالاً برای رفتن پولی دریافت نخواهید کرد، این فقط یک بار در سال است. با تعدادی از همکار، که هر روز نمی بینید تماس بگیرید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. اگر به آن فرصت بدهید، ممکن است واقعاً لذت ببرید.

تعطیلات مبارک و سال نو مبارک!

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/can-you-be-fired-for-refusing-to-parti،te-in-work-events-like-a-christmas-party/