آیا می توانید با استفاده از ChatGPT دچار مشکل قانونی شوید؟


چندی پیش، پوچ به نظر می رسید که ماشین ها بتوانند جایگزین نویسندگان و ویراستاران شوند.

بیشتر نه.

در 20 نوامبر 2022، یک برنامه کامپیوتری به نام ChatGPT اولین کار خود را انجام داد و به سرعت مورد بررسی قرار گرفت و آن را به ،وان یک تغییر دهنده بازی برای هوش مصنوعی (AI) معرفی کرد. ChatGPT یک “chatbot” است که برنامه ای است که مکالمه انسان را با استفاده از هوش مصنوعی بر روی متن یا دستورات صوتی شبیه سازی می کند.

چت‌بات‌ها سال‌هاست که وجود داشته‌اند، و ا،ر مردم زم، که از یک شرکت با تماس با آن یا بازدید از وب‌سایت آن به دنبال کمک خدمات مشتری هستند، آن‌ها را تجربه می‌کنند. هزاران شرکت از چت ربات‌های هوش مصنوعی برای تشخیص کلمات خاص و پاسخ به سؤالات استفاده می‌کنند. همچنین میلیون ها نفر با چت بات سیری، دستیار صوتی آیفون ها، آشنایی دارند.

در چند سال گذشته چت ربات های کاملاً توسعه یافته تری برای نوشتن متن ظاهر شدند، اما توانایی های آنها محدود بود. به ،وان مثال، برخی می‌توانند کپی بازاریابی قابل قبولی تولید کنند، اما وقتی از آنها خواسته شد که انواع دیگر متن را انجام دهند، ش،ت خوردند.

ChatGPT که توسط آزمایشگاه تحقیقاتی Open AI سانفرانسیسکو ساخته شده است، چنین محدودیتی ندارد. دسترسی آن بی حد و حصر به نظر می رسد. می تواند مقالات محکم و با تحقیق خوبی تولید کند. می تواند داستان کوتاه بنویسد. حتی شعر. اما آیا می تواند محتوایی ایجاد کند که ممکن است شما را با مشکلات قانونی نیز مواجه کند؟

دنیای جدید شجاع؟

وقتی هوش مصنوعی را باز کنید ChatGPT را برای آزمایش عمومی منتشر کرد در 20 نوامبر، یک میلیون نفر ظرف چند روز ثبت نام ،د.

همه، یا به نظر می رسید، از مهارت ChatGPT در تولید حداقل متن معتبر از همه نوع شگفت زده شدند. توانایی‌های آن چنان متقاعدکننده بود که پیش‌بینی‌هایی درباره تأثیر آن آغاز شد:

البته هیچ ، واقعا نمی داند. اما بسیاری از مردم و صنایع به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند از ChatGPT – و چت‌بات‌های جذاب و گران‌قیمت‌تری که ظاهراً در گوشه و کنار هستند – استفاده کنند.

وکلا در حال اندازه گیری آن هستند

وکلا، برای نام بردن از یک گروه، به تولید متن با هوش مصنوعی توجه دارند. از این گذشته، آنها متن زیادی تولید می کنند – و بیشتر آن ماهیتی مک،کی دارد. به ،وان مثال، آیا یک ماشین می‌تواند کار آماده‌سازی اسناد را به همان اندازه مؤثر انجام دهد؟

وکلا در حال آزمایش ChatGPT هستند و متوجه می شوند که حداقل می تواند یک دستیار عالی باشد. وکیل عمر تنه از ChatGPT درخواست کرد پیش نویس خط مشی برای یک برنامه ،ید مواد غذایی. او گزارش داد که «یکی واقعاً خوب است».

در 5 دسامبر، اندرو پرلمن، استاد حقوق دانشگاه سافولک منتشر کرد خلاصه ای از دادگاه عالی ایالات متحده در 14 صفحه که ChatGPT در یک ساعت بر اساس درخواست های او ایجاد کرد. پرلمن گفت که تحت تأثیر قرار گرفته است، اگرچه او خاطرنشان کرد که پاسخ های آن “ناقص و گاهی مشکل ساز” است.

او گفت که نکته مهم، پتانسیل این فناوری برای ایجاد “تصویر مجدد قریب الوقوع از نحوه دسترسی و ایجاد اطلاعات، به دست آوردن خدمات قانونی و سایر خدمات، و آماده سازی افراد برای حرفه خود است.”

برای غیر وکلا که علاقه مند به استفاده از ChatGPT هستند، یک سوال طول، این است: آیا ایجاد یک ماشین اسنادی با ظاهر قانونی برای شما خطرات قانونی دارد؟

پاسخ بله است.

خطراتی وجود دارد ربات‌های چت هوش مصنوعی می‌توانند حقوق مالکیت م،وی را نقض کنند، محتوای افتراآمیز ایجاد کنند و قو،ن حفاظت از داده‌ها را نقض کنند.

ChatGPT با توجه به ارزشش، توصیه های خاص خود را در مورد خطرات قانونی استفاده از آن دارد.

ما این سوال را پرسیدیم: “خطرات قانونی استفاده از ChatGPT چیست؟” در کمتر از 30 ث،ه، یک پاسخ 229 کلمه ای دریافت کردیم که همان سه موضوعی را که در بالا به آن اشاره کردیم شناسایی کرد: حقوق IP، افترا و حریم خصوصی داده ها. همچنین توصیه هایی در مورد چگونگی اجتناب از خطرات ارائه کرد.

  • نقض قو،ن حق ت،یر: “برای جلوگیری از این خطر، مهم است که اطمینان حاصل شود که متن به طور قابل ملاحظه ای مشابه آثار موجود دارای حق چاپ نیست.”
  • افترا: “برای جلوگیری از این خطر، مهم است که اطمینان حاصل شود که مدل محتوای توهین‌آمیز تولید نمی‌کند و هر محتوایی که توسط مدل تولید می‌شود، قبل از انتشار یا توزیع، بررسی واقعیت می‌شود.”
  • حفاظت اطلاعات: برای جلوگیری از این خطر، تأیید اینکه مدل بر روی مجموعه‌های داده‌ای که حاوی اطلاعات شخصی نیستند آموزش داده می‌شود و همچنین اطمینان حاصل شود که هر ،وجی تولید شده توسط مدل حاوی اطلاعات شخصی نیست، مهم است.»

به طور خلاصه، در حالی که ChatGPT ممکن است در حال نوشتن باشد، هنوز به یک انسان برای ویرایش هر محتوایی که ایجاد می کند نیاز دارد.

علاوه بر این، ChatGPT خاطرنشان کرد، کاربران باید از قو،ن و مقرراتی که ممکن است بر نوع خاصی از برنامه کاربردی که کاربران در ذهن دارند تأثیر بگذارند، آگاه باشند. به ،وان مثال، ممکن است قو،ن یا مقررات خاصی برای صنعت شما وجود داشته باشد، مانند قو،ن مربوط به خدمات مالی یا مراقبت های بهداشتی، که باید هنگام استفاده از این مدل، از آنها پیروی کنید.

به نظر می رسد توصیه خوبی است. سپس دوباره، از یک دستگاه می آید.

آیا باید به آن اعتماد کنیم؟

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/could-you-get-in-legal-trouble-using-chatgpt/