آریزونا یک ایالت جدید برای مجازات اعدام است | آستین صراط | حکم


آریزونا اخیرا به یکی از میدان های اصلی نبرد در سیاست آمریکا تبدیل شده است. هم انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و هم انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر گذشته به شدت مورد مناقشه قرار گرفتند و با اختلاف کمی تصمیم گرفتند. در هر دو مورد، دموکرات ها با اندکی پیروز شدند.

یکی از این دموکرات ها، دادستان کل کریس مایس بود. میز برنده شد رقابت او با اختلاف 280 رای از دو و نیم میلیون رای داده شده.

میز در زم، که آریزونا از مجازات اعدام استفاده می‌کرد، کار خود را آغاز کرد در کانون توجه ملی قرار دارد. او این شانس را دارد که در انتظار بررسی و تحقیق کامل در مورد روند و رویه های مجازات اعدام در ایالت، اعدام ها را ترمز کند. چنین بررسی اخیرا در تنسی تکمیل شد و در آلاباما و اوهایو ادامه دارد.

در سال 2022، آریزونا پس از اینکه از سال 2014 ،ی را اعدام نکرده بود، دوباره وارد تجارت مجازات اعدام شد. پس از اعدام بد جوزف وود رخ داد. به او 15 بار میدازولام و هیدرومورفون تزریق شد و دو ساعت قبل از مرگش نفس نفس زد.

سال گذشته، آریزونا سه اعدام انجام داد. هیچکدام بی دردسر نبود.

در ماه می، مقامات اصلاح بیش از بیست و پنج دقیقه تلاش کرد برای تنظیم یک خط IV در آغوش کلارنس دی،ون. پس از ش،ت در این تلاش‌ها، آنها برای دسترسی به ورید کشاله ران او یک روش «برش» را انجام دادند.

پس از اعدام دی،ون، دیلی میل مصاحبه کرد دبورا دنو، پروفسور حقوق فوردهام، که خاطرنشان کرد که اعدام‌ها «از آغاز فرآیند درج IV تا لحظه اعلام مرگ زند، باید هفت تا ده دقیقه طول بکشد».

دنو گفت، آنچه در هنگام اعدام دی،ون اتفاق افتاد، «نشانه ای از ناامیدی بود [on the part of the execution team]، و . . . نشانه یک جلاد بی‌صلاحیت.»

در ماه ژوئن، آریزونا دوباره هنگام اجرا با مشکل مواجه شد فرانک اتوود. اتوود از یک بیماری جدی و تحلیل برنده ستون فقرات رنج می برد که باعث می شد نتواند تا اتاق اعدام راه برود. مأموران اصلاح و تربیت او را با ویلچر به آنجا آوردند.

همانطور که در اعدام دی،ون، آنها دوباره برای یافتن رگ دچار مشکل شدند. پس از اینکه تیم اعدام یک IV را در یکی از بازوهای اتوود گرفت، جمهوری آریزونا خبرنگار جیمی جنکینز یک فرآیند را توصیف کرد که طی آن «تیم اعدام چندین بار سعی ،د IV را به بازوی راست او ببرند و ناکام ماندند. یکی از اعضای تیم اعدام با ناراحتی سرش را تکان داد.»

اوضاع به حدی بد شد که خود اتوود به آنها پیشنهاد داد که یک IV را در دست راست او نگه دارند. در صحنه‌ای که جنکینز آن را صحنه‌ای «سوررئال» می‌نامید، افسران اصلاح به توصیه‌های شخصی که می‌خواستند بکشند تکیه ،د و در نهایت موفق شدند IV دوم را ایمن کنند.

پروسه 30 دقیقه طول کشید.

در پوشش آ،ین اعدام‌های آریزونا در سال ۲۰۲۲، اعدام موری هوپر در نوامبر، آریزونا ریعمومی گزارش شده است برای سومین بار از زمان از سرگیری مجازات اعدام در سال جاری، دپارتمان اصلاح و تربیت آریزونا برای وارد ، سوزن‌های داخل و، که داروهای کشنده را در حین اعدام می‌فرستد، تلاش کرد. … شاهدان … گزارش دادند که اعضای تیم اعدام تلاش ،د و نتوانستند IV را در هر دو بازوی هوپر وارد کنند، قبل از اینکه در نهایت به وارد ، کاتتر در ورید فمور هوپر در نزدیکی کشاله ران او متوسل شوند.

سه نفر اعدام شدند، سه نفر اعدام شدند.

در حال حاضر، هیچ گونه اعدامی در آریزونا برای سال 2023 برنامه ریزی نشده است. با این حال، دادگاه عالی این ایالت در 31 ژانویه برای تصمیم گیری در مورد تعیین تاریخ اعدام برای آرون گانچز تشکیل جلسه خواهد داد. گانچ به اعدام محکوم شد در سال 2008 برای ربودن و قتل تد پرایس در سال 2002. گانچز به هر دو جنایت اعتراف کرد.

در نوامبر، او از دادگاه عالی ایالتی خواست تا حکم اعدام صادر کند، “تا عدالت به طور قانونی اجرا شود و خانواده قرب، بسته شود.”

اما هفته گذشته او نظرش عوض شد. او با ارائه درخواستی خواستار پس گرفتن درخواست خود برای اعدام شد. از جمله دلایل او، سه اعدام ناموفق در آریزونا در سال 2022 است.

پیشنهاد انصراف گان، می‌گوید که اعدام‌های قبلی «در موردی انجام شده است که به منزله شکنجه است» و او نمی‌خواهد شکنجه شود.

و اینجا جایی است که دادستان کل جدید آریزونا وارد عمل می شود.

ماه گذشته دفتر AG، پس به رهبری مارک برنوویچ، حامی سرسخت مجازات اعدام، درخواست خود را ارائه کرده بود و از دادگاه عالی ایالتی درخواست کرده بود که در پرونده گانچز حکم اعدام صادر کند.

مایز در طول مبارزات انتخاباتی خود چیز زیادی در مورد مجازات اعدام برای گفتن نداشت. در واقع موضوع حتی در وب سایت کمپین او ذکر نشده است.

و هنگامی که در این باره از او پرسیده شد، او ابراز نگر، کرد اما به طور صریح با مجازات اعدام مخالفت نکرد.

در ماه اکتبر، Mayes گفت موارد زیر: «مجازات اعدام قانون آریزونا است. هر دادستان کل سوگند یاد می کند که قانون را صادقانه اجرا کند. متأسفانه، سیاستمداران منتخب ما آنقدر بی‌کفایت بوده‌اند که این موضوع را به هم ریخته‌اند. در سال 2014 اعدام ناموفقی رخ داد، زیرا و، اصلاحات نتوانست دوز صحیح دارو را تشخیص دهد.

مایز ادامه داد: «این باید یک موضوع عدالت باشد، نه سیاست. دادستان کل فعلی ما آن را به یک سیرک سیاسی تبدیل کرده است. او حتی تلاش کرده است تا Zyklon B، گازی که در اتاق‌های مرگ نازی‌ها استفاده می‌شود، در اینجا در آریزونا استفاده کند. ما باید کمی زمان بگذاریم تا نحوه اجرای مجازات اعدام را ارزیابی کنیم و مطمئن شویم که این کار به صورت قانونی و درست انجام شده است.»

در من،ت دیگری در طول مبارزات انتخاباتی، او تکرار کرد اتهام او در مورد سیاسی ، مجازات اعدام توسط فرماندار جمهوری خواه و دادستان کل ایالت.

مایز گفت: «فکر می‌کنم این نمونه دیگری از فاجعه‌ای است که برنوویچ و فرماندار دوسی داشته‌اند. ما هم یک فرماندار و هم دادستان کل داریم که تلاش کرده اند تا مجازات اعدام را سیاسی کنند تا حدی که مایل به تسریع اعدام بوده اند. آنها اعدام ها را ،اب ،د. آنها مایل بودند داروهای تزریقی کشنده یا داروهای کشنده ای که نیمه عمر اشتباه داشتند سفارش دهند.

و مایز قول داد: «اولین کاری که انجام می‌دهم این است که تمام اعدام‌ها را م، کنم و بفهمم چه اتفاقی دارد، هم در داخل و، اصلاحات و هم در داخل دفتر دادست، کل، و سپس به نتیجه‌هایی می‌رسم».

پرونده Gunches آزمونی است برای اینکه آیا مایز به وعده خود عمل خواهد کرد یا خیر.

هفته گذشته، سخنگوی AG جدید گفت که “،ت قصد ندارد با درخواست آقای گانچ برای عقب نشینی مخالفت کند.” سخنگوی میز گفت که مایز «همه گزینه‌ها را می‌سنجید و درباره حرکت رو به جلو تصمیم می‌گیرد».

اگر او تصمیم بگیرد که واقعاً از درخواست گانچ برای پس گرفتن درخواست او برای اعدام حمایت کند و یک بررسی جامع از مجازات اعدام آریزونا را آغاز کند، به تبدیل آریزونا به ایالت میدان نبرد مجازات اعدام کمک خواهد کرد. چنین بررسی ای همچنین آن را به آ،ین ایالتی تبدیل می کند که با مسائل نگران کننده ای که مجازات اعدام در سراسر کشور را تهدید می کند، مواجه می شود.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/01/10/arizona-is-a-new-death-penalty-battleground-state