آریزونا گامی به سوی لغو مجازات اعدام برداشته است | آستین صراط | حکم


گاهی اوقات پیشرفت در مبارزه برای پایان دادن به مجازات اعدام با حرکات جسورانه صورت می گیرد: یک قانونگذار لایحه لغو را تصویب می کند، یا یک فرماندار دستور برچیدن حکم اعدام را صادر می کند. در مواقع دیگر، حتی گام های کوچک می تواند نشان دهنده تغییر واقعی در وضعیت مجازات اعدام در این کشور باشد.

در 20 ژانویه، کیتی هابز، فرماندار تازه منصوب شده آریزونا، زم، که حکمی صادر کرد، چنین اقدامی را انجام داد. فرمان اجرایی دستور دادن به یک کمیسر مستقل برای بررسی برخی از جنبه های روند مجازات اعدام در ایالت خود. او به فرمانداران پیوست آلاباما، اوهایو، و تنسی، که هر کدام در ایالت های خود بازبینی های مشابهی را سفارش داده اند.

کریس مایس، دادستان کل، یکی دیگر از دموکرات های تازه منتخب ایالت، به سرعت اقدام استاندار را پیگیری کرد. ابتدا، او درخواست معلقی را که توسط سلف او برای تعیین تاریخ اعدام در دادگاه عالی ایالتی ارائه شده بود، پس گرفت. مورد آرون گان،.

مایز همچنین اعلام کرد که تا زم، که بررسی مجازات اعدام در حال انجام است، به دنبال صدور حکم اعدام جدید نخواهد بود.

فرمان اجرایی فرماندار هابز کاملاً تنظیم شده است. این یک تحقیق جدی در مورد مسائل نژادپرستی، غیرقابل اعتماد بودن، یا گران بودن مجازات اعدام انجام نداد. و نه هابز و نه مایز چیزی نگفته اند که حاکی از مخالفت اصولی با کشتار ،تی باشد.

در واقع فرماندار به مطبوعات گفت که دیدگاه خود او در مورد مجازات اعدام هیچ ارتباطی با تصمیم او برای شروع تحقیقات ندارد. او فقط می‌خواست اطمینان حاصل کند که “اگر ما اعدام‌ها را انجام می‌دهیم، این اعدام‌ها تا حد امکان انس، و شفاف و مطابق با قانون انجام می‌شوند.”

با این حال، اهمیت آنچه اخیراً در آریزونا برای جنبش پایان دادن به مجازات اعدام رخ داده است را نباید دست کم گرفت.

تحقیقاتی که هابز آغاز کرد مهم است زیرا جنبه‌هایی از پروتکل‌های اجرایی و رویه‌هایی را که پشت درهای بسته اتفاق می‌افتند بررسی می‌کند: مجازات اعدام در مخفی کاری رشد می کند. هنگامی که ظلم و ستم بخشی از عملیات روزمره خود را نشان می دهد، تمایل به پژمرده شدن دارد آشکار می شود.

در مورد تصمیم Mayes برای توقف اجرای اعدام، پس از توقف اجرای آنها، ممکن است راه اندازی مجدد آنها بسیار سخت باشد. مردم به زندگی بدون آنها عادت کنیدو آنها می بینند که مجازات اعدام هیچ کمکی به ایمن تر ، آنها نمی کند.

اظهارات بیان شده در فرمان اجرایی هابز و نحوه واکنش طرفداران لغو لغو حکم به آن نیز به ما چیزهای مهمی را در مورد اینکه در مسیر الغا قرار داریم به ما می گوید.

نخست، فرماندار علناً اذعان کرد که ایالت او «سابقه اعدام‌هایی دارد که منجر به پرسش‌های جدی درباره پروتکل‌های اعدام (آن) و عدم شفافیت شده است.»

بدنام ترین در سال 2014 زم، که آریزونا رخ داد جوزف وود را به قتل رساند اعدام او به یک نمایش وحشتناک تبدیل شد. چوب 15 بار با داروهای میدازولام و هیدرومورفون تزریق شد، بسیار بیشتر از آنچه لازم بود. او به مدت دو ساعت نفس نفس می زد تا اینکه سرانجام مرد.

تصدیق فرماندار از تاریخچه اعدام های نادرست ایالتش، در تضاد با آنچه که مقامات ایالتی معمولاً وقتی اوضاع در اتاق مرگ اشتباه پیش می رود، می گویند.

اظهارات مدیر اصلاحات آریزونا، چار، رایان، معمولی است گفت پس از ش،ت وودز او گفت: «گزارش‌های رسانه‌ها که برخی از آنها قبل از انتشار رسمی هرگونه اطلاعات در روز اعدام منتشر شده بود، به این نتیجه زودهنگام و نادرست می‌رسید که اعدام «نادرست» بوده است.»

رایان ادامه داد: «این حدس محض است، زیرا هیچ مدرک پزشکی یا پزشکی قانونی تا به امروز وجود ندارد که این نتیجه را تأیید کند. در واقع، شواهد جمع‌آوری‌شده تا کنون خلاف آن را تأیید می‌کند.»

فرمان اجرایی هابز روشن می‌کند که بیش از حدس و گمان، اعدام وودز ناموفق بوده است.

همچنین بر ناکامی‌های دپارتمان بازپروری و احیای اصلاحات آریزونا (ADCRR)، که مسئول اجرای اعدام‌ها است، تاکید کرد. او گفت که این بخش به “نظارت، پاسخگویی و شفافیت بهتر” و پیروی از آنچه او “روال های شفاف و قانونی” می خواند، نیاز دارد.

هابز گفت که بازنگری که او راه اندازی می کند «فرایند تهیه مواد شیمیایی داروی تزریقی کشنده و اتاق گاز ADCRR، پروتکل های اجرایی و ملاحظات کارکنان از جمله آموزش و تجربه را بررسی می کند».

او از کمیسر بررسی موظف شد تا در مورد «تهیه داروهای تزریقی کشنده از سوی ،ت، از جمله اما نه محدود به منبع داروها، هزینه برای ،ت، و هرگونه ملاحظاتی درباره داروها مانند ،یب و انقضا» گزارش دهد.

از آنجایی که آریزونا اتاق گاز را به ،وان روشی جایگزین برای اجرا مجاز می‌داند، هابز گفت که این بازنگری باید شامل «تهیه مواد شیمیایی اتاق گاز توسط ایالت، از جمله منبع مواد شیمیایی، هزینه برای ایالت، و ،یب، اما نه محدود به آن باشد. از مواد شیمیایی.»

در نهایت، فرماندار برای مطالعه «رویه‌ها و پروتکل‌های ADCRR برای اجرای یک اعدام توسط اتاق گاز و تزریق کشنده، از جمله تعیین خطوط برای تزریق کشنده، شفافیت و دسترسی به رسانه‌ها، دسترسی به مشاور حقوقی برای زند،، اما نه محدود به آن را برای مطالعه مشخص کرد. و برنامه ریزی اضطراری؛ و ملاحظات کارکنان، از جمله آموزش، برنامه های کارکنان برای اجرای اعدام، و سابقه و تجربه کارکنان برای اجرای یک اعدام، اما نه محدود به آن.

بی،ه فرماندار حتی در میان افرادی که با مجازات اعدام مخالف بودند، نظرات متفاوتی را برانگیخت. برخی از آن به ،وان یک انحراف آشکار از بی‌تفاوتی پیشینیان او نسبت به مشکلات مجازات اعدام استقبال ،د. اما برخی دیگر نگران بودند که اتهامات مربوط به تحقیقات به اندازه کافی پیش نرود.

دیل بایچ که زم، به ،وان رئیس واحد هابیاس پایتخت م،عان فدرال آریزونا خدمت می کرد، به آسوشیتدپرس گفت“این مشکلات به بیش از یک دهه قبل باز می گردد. اداره اصلاحات، استاندار و دادستان کل کشور (در ،ت های گذشته) به این مسائل توجهی ن،د و از بررسی دقیق مشکلات خودداری ،د. باید از فرماندار هابز و دادستان کل مایز به خاطر جدی گرفتن این موضوع قدرد، شود.

لورا کانور، یک طرفدار لغو مجازات اعدام که اکنون دادستان منطقه در دومین شهرستان بزرگ آریزونا است، فرماندار و دادستان کل را نیز تحسین کرد، اما گفت که تحقیقات و بررسی باید جامع تر باشد.

دیلی ایندیپندنت آریزونا نقل قول ها او گفت: “نقایص مجازات اعدام در راه است.”

کانور از این که مطالعه فرماندار فراتر از آن چیزی که باعث اعدام های نادرست شده است، ناامید شد. او استدلال کرد که باید به مسائل دیگر توجه فوری شود، به ویژه به «چگونگی تصمیم‌گیری در مورد پرونده‌هایی که دادستان‌ها به دنبال مجازات اعدام هستند و اینکه آیا سوگیری‌هایی در آن تصمیم و توانایی همه متهمان برای برخورداری از رفتار برابر وجود دارد، از جمله توسط هیئت منصفه ای که تصمیم نهایی زندگی یا مرگ را می گیرند.»

فرماندار هابز به نگر، های کانور پاسخ داد گفتن“این مطمئناً گفتگوی ارزشی است.” او قول داد که در آینده «مطمئناً مایل به انجام اقدامات بیشتر در مورد موضوع گسترده تر کل فرآیند است».

با توجه به مشکلات مستند خودسری و تبعیض در اجرای مجازات اعدام در آریزونا و جاهای دیگر، مطمئناً اقدامات بیشتر ضروری است.

در عین حال، ما باید بد،م که هر گام به سوی شفافیت، حتی یک تحقیق دقیق در مورد آنچه هابز دستور داد، گامی در مسیر لغو است.

آنچه تورگود مارشال، قاضی دیوان عالی بیش از پنجاه سال پیش گفت، امروز هم صادق است. مارشال توضیح داد که هر چه مردم آمریکا در مورد “حقایق … در مورد مجازات اعدام” بیشتر بدانند، احتمال بیشتری دارد که “آن را برای وجدان و احساس عدالت تکان دهنده ببینند.”




منبع: https://verdict.justia.com/2023/01/27/arizona-takes-a-step-toward-aboli،ng-the-death-penalty