کاخ سفید موضع دیرینه رئیس جمهور را در مورد معاملات خارجی هانتر بایدن تغییر می دهد – جاناتان تورلی


پرزیدنت جو بایدن از زمان مبارزات انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری و تا این هفته ادامه دارد، یک موضع روشن و ثابت در مورد طرح های نفوذ پسرش حفظ کرده است. بایدن – و کارکنان کاخ سفید – به ،وان یک شعار مجازی، قاطعانه این را حفظ کرده اند او هیچ اطلاعی از معاملات خارجی پسرش نداشت. ثابت شده است که این یک دروغ است، اما بایدن همچنان موضع خود را حفظ کرد. با این حال، در آستانه شهادت یکی از دستیاران کلیدی بایدن، کاخ سفید موضع خود را تغییر داده است. اکنون رئیس جمهور فقط ادعا می کند که “در تجارت نیست” با پسرشبرخی از ما در چهار سال گذشته چندین ستون نوشته‌ایم و استدلال کرده‌ایم که رئیس‌جمهور آشکارا و آگاهانه در انکار دانش و بحث درباره این معاملات دروغ گفته است. حتی زم، که او این بی،ه را بیان کرد، به وضوح نادرست بود، اما بیشتر رسانه ها شانه بالا انداختند و با خوشحالی کنار رفتند.

سپس شواهد شروع به افزایش ،د.

لپ تاپ شامل ع، ها و قرار ملاقات های همکاران تجاری خارجی هانتر با جو بایدن. همچنین ضبطی از جو بایدن در حال بحث درباره گزارش تایمز در 12 دسامبر 2018 وجود دارد که جزئیات معاملات هانتر با Ye Jianming، رئیس شرکت انرژی CEFC چین را شرح می دهد. او پس از اینکه وکلا قبل از انتشار داستان روی نیویورک تایمز کار ،د، به پسرش اطمینان می‌دهد که «فکر می‌کنم شما واضح هستید».

همچنین ضبط شده ای از عمویش جیمز وجود دارد که به هانتر اطمینان می دهد که او و پدرش می خواهند “لنگاه امن” را برای او ترتیب دهند، زیرا دنیایش شروع به فروپاشی کرد.

سپس پیام واتساپ 30 جولای 2017 از هانتر بایدن به یکی از همکاران چینی خود، هنری ژائو، مدیر مدیریت صندوق برداشت و مقام حزب کمونیست وجود دارد. ژائو در حال انتقال پول به شرکت هانتر BHR Partners بود. به نقل از هانتر نوشته شده است:

من اینجا با پدرم نشسته‌ام و می‌خواهیم بفهمیم چرا تعهد انجام نشده است. به کارگردان بگویید که من می خواهم قبل از اینکه از کنترل خارج شود، این موضوع را حل کنم، و حالا ی،ی امشب. و، Z، اگر غیر از تو، ژانگ، یا رئیس، از ،ی که در این امر دخیل است تماس یا پیامی دریافت کنم، مطمئن خواهم شد که بین مردی که کنارم نشسته است و هر ،ی که او می شناسد و توانایی من برای همیشه کینه توزی که از پیروی ن، دستور من پشیمان می شوی. من اینجا نشسته ام و منتظر تماس با پدرم هستم.»

با این وجود، کاخ سفید انکار کامل را حفظ کرده است. . . تا این هفته قبل از شهادت دوون آرچر.

جیلیان ترنر، خبرنگار فا، نیوز، از کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید پرسید:

رئیس جمهور جیمز کومر امروز می گوید که کمیته نظارت شواهدی دارد که نشان می دهد رئیس جمهور در گذشته بارها مستقیماً با همکاران تجاری خارجی پسرش هانتر بایدن ارتباط برقرار کرده است. کنجکاو هستید که آیا کاخ سفید و رئیس‌جمهور همچنان پشت این اظهارنظر او ایستاده‌اند که او هرگز درگیر این موضوع نبوده و حتی با پسرش درباره ،ب‌وکارش صحبت نکرده است؟»

پاسخ ژان پیر شگفت انگیز بود:

“بنابراین، من بوده ام که این سوال را میلیون ها بار از من پرسیده اند. پاسخ قرار نیست تغییر کند. پاسخ همان باقی می ماند. رئیس جمهور هرگز با پسرش معامله نداشت. من فقط چیز دیگری برای اضافه ، ندارم.»

اصرار بر این که “پاسخ همان باقی می ماند” و سپس پاسخی کاملاً جدید ارائه می کند، تحقیر مطلق برای هوش عمومی لازم است. با این حال، این تنها در صورتی است که بیشتر مردم از تناقض مطلع شوند. هنگامی که ژان پیر فوراً به کار خود ادامه داد، هیچ یک از رسانه های مطبوعاتی کاخ سفید سؤالات ترنر را پیگیری ن،د.

اگر این چرخش جدید رئیس جمهور است، تقریباً چهار سال دیر است. رئیس جمهور به طور مکرر و پیوسته به مردم اطمینان داد که هرگز درباره این معاملات صحبت نکرده یا از آنها اطلاعی نداشته است، حتی به ،وان شواهد ضد و نقیض. او این انکار نادرست را بخشی از دوران ریاست جمهوری خود قرار داد تا کارکنانش همان انکارها را برای مطبوعات و مردم منع، کنند. در حالی که اتهامات رشوه خواری و دستفروشی نفوذ در کاخ سفید می چرخد، این الگوی عدم صداقت و انکار می تواند مبنایی برای تحقیقات استیضاح شود، همانطور که در مورد نی،ون بود.

این وسوسه انگیز است که بگوییم رئیس جمهور تا حد زیادی باهوش است، اما این هرگز به ویژه هوشمندانه نبود. بایدن روی رسانه ها حساب می کرد که پشت او را تماشا کنند و امیدوار بودند که بتواند هر دو مجلس کنگره را در اختیار بگیرد. مشکل این است که خاموشی رسانه ها کامل نبود و او مجلس را از دست داد. اکنون این تکذیب ها و اظهارات متناقض این احتمال را تهدید می کند که او می تواند بسیار بیشتر از جایگاه سیاسی خود را از دست بدهد. اگر شواهد همچنان در تضاد با انکار آشکار او باشد، بایدن ممکن است دفتر خود را از دست بدهد.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/07/25/the-white-،use-changes-long-standing-position-of-president-on-،ter-bidens-foreign-dealing/