چک ها و مانده ها در نظام بخش 45 – علامت تجاری


14 جولای 2023

Goldman Sloan Nash & Haber LLP


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Shaoguan Risen Trading Corporation Ltd.، (“متقاضی”) دارای ثبت علامت تجاری برای علامت تجاری DOUBLE SWALLOW BRAND & DESIGN است که موضوع رسیدگی به بخش 45 بود. Shaoguan Risen Trading Corporation Ltd. v. Dong Phuong Group Partner،p 2023 FC 748.

بخش 45 مجموعه مقالات

خوانده باعث شد اداره ثبت علائم تجاری طبق ماده 45 این قانون اخطاریه صادر کند قانون علامت تجاری، درخواست کننده را م،م می کند ظرف سه ماه یک سوگندنامه یا اظهارنامه قانونی ارائه کند که نشان می دهد علامت در رابطه با هر یک از کالاهای ثبت شده در طول دوره سه ساله بلافاصله قبل از تاریخ اعلام استفاده شده است.

متقاضی سوگندنامه ای مبنی بر استفاده از علامت در ارتباط با ورمیشل برنج تسلیم کرد. با این حال، اسناد پشتیبان به “شرکت بازرگ، Shaoguan Ruisheng Ltd.” اشاره داشت که املای آن با نام مالک ثبت شده علامت متفاوت است.

تصمیم افسر رسیدگی

افسر استماع به غلط املایی نام متقاضی و عدم وجود مدرکی برای توضیح تفاوت املایی یا تأیید اینکه دو املا به یک نهاد اشاره دارد اشاره کرد. علاوه بر این، در سوگندنامه، متقاضی به ،وان آغاز کننده “زنجیره توزیع ورمیشل برنج” و همچنین ع، ضمیمه بسته بندی محصول به نام متقاضی اشاره نشده است. از آنجایی که شواهد ثابت نشد در ابتدا استفاده از علامت در رابطه با کالای ثبت شده و هیچ توضیحی برای عدم استفاده وجود نداشت، ضابط رسیدگی دستور داد که ثبت علامت حذف شود.

درخواست تجدید نظر به دادگاه فدرال

در مورد درخواست تجدیدنظر از این نوع، درخواست کننده می تواند مدارک جدیدی را به ،وان حق ارائه کند. اگر شواهد اضافی بر تصمیم افسر استماع تأثیر مادی داشته باشد، دادگاه ممکن است به جای افسر استماع قرار گیرد، شواهد را دوباره ارزیابی کند و استاندارد صحت را اعمال کند.

شواهد جدید توضیح داد که دو ترجمه قانونی از نام متقاضی وجود دارد و هر دو ترجمه به یک نهاد اشاره دارند. علاوه بر این، شواهد جدیدی در رابطه با توزیع کالا از طریق یک توزیع کننده مجاز ارائه شد.

قاضی متقاعد شد که شواهد جدید برای حمایت از ثبت علامت در ارتباط با ورمیشل برنج در کانادا کافی است. شواهد جدید به نگر، اداره ثبت مبنی بر اینکه نهادهای مورد اشاره همان نهاد نیستند، پرداخته و جایگاه متقاضی را در زنجیره توزیع نشان می دهد. دیوان می تواند منطقاً از شواهد جدید استنباط کند که این دو نام به یک نهاد اشاره دارد و خواهان مسئول تولید و بسته بندی ورمیشل برنج در چین و اطمینان از کیفیت و ویژگی آن قبل از ورود آن به کانادا است.

پاسخ دهنده به شواهد جدید حمله کرد. قاضی مشاهده کرد که رسیدگی های بخش 45 ماهیت اجمالی دارد و برای حذف “دودوود” از ثبت طراحی شده است. آنها برای حل و فصل مسائل اختلافی بین منافع تجاری رقیب من، نیستند. آستانه برای ایجاد استفاده از یک علامت تجاری در این زمینه پایین است. یک متقاضی باید “استفاده” را فقط در a در ابتدا اساس درخواست مجاز شد و ثبت نام حفظ شد.

اظهار نظر

در دسترس بودن دادرسی بر اساس بخش 45 بخش مهمی از سیستم علامت تجاری کانادا است و به ثبت کمک می کند تا با چوب خشک شده مسدود نشود. توانایی ارائه مدارک اضافی در صورت تجدیدنظر، ویژگی متعادل کننده مهمی را به ویژه برای مالکان نسبتاً نامتعارف علامت تجاری فراهم می کند.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: مالکیت م،وی از کانادا

بحث بزرگ IP در کانادا

استوارت مک کلوی

تز این مقاله این است که برای پر ، این شکاف و افزایش رقابت کانادایی به همکاری عمیق میان سیاستگذاران نیاز است.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1342274