هارد کامپیوتر HDD Computer خرید و قیمت HDD&SSD پی سی PC کامپیوتر افق

هارد Western Digital Ultrastar که محصولی از شرکت وسترن دیجیتال است و به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ و کامپیوتر شناخته می‌شود، دارای رابط SATA 6Gps است که با استفاده از آن اطلاعات و داده‌های شما را با سرعت بالا انتقال می‌دهد. این روز‌ها بسیاری از مردم فکر می‌کنند که بهترین هارد دیسک‌ها از تکنولوژی قدیمی پشتیبانی می‌کنند؛ اما شما می‌توانید با دستگاه‌هایی مانند G-Technology G-Drive به این افراد نشان دهید که دیسک‌های چرخان جایگاه خاص خود را در آینده خواهند داشت. بنا‌بر‌این اگر مک بوک پرو یا هر مدل لپ تاپ دیگری دارید، G-Technology G-Drive می‌تواند به عنوان بهترین گزینه در اختیار شما قرار گیرد. در‌واقع تفاوت‌های کمی بین هارد دیسک و SSD وجود دارد؛ اما مهم است که در ابتدا توجه داشته باشید تقریبا کار یکسانی انجام می‌دهند و فقط عملکرد متفاوتی دارند.

  • هاردی که می خرید بهتر است از قابلیت S.M.A.R.T پشتیبانی کند (که معمولاً این قابلیت را دارند) تا اشکال یابی هارد در آینده ساده تر باشد.
  • این مدارات الکترونیکی یک میدان مغناطیسی بر روی سطح دیسک (برای خواندن) و یک میدان مغناطیسی نیز بر روی بیت‌ها که البته با میدان اولی متفاوت است(برای نوشتن)ایجاد می‌ کنند.
  • یکی از مهم‌ترین تفاوت بین هاردهای اکسترنال با اینترنال این مساله است که هارددیسک اکسترنال را می‌توان از سیستم جدا کرد اما هارد اینترنال معمولا درون کامپیوتر قرار می‌گیرد و جداشدنی نیست.
  • در اینجا، انواع مختلف هارد دیسک ها و مزایا و معایب آنها را بررسی خواهیم کرد.
  • کمپانی هایی  چون وسترن دیجیتال، سیگت و توشیبا از سری شرکت هایی هستند که در هنگام خرید هارد اینترنال بیشتر قابل توجه هستند و از محبوبیت ویطه ای برخوردارند.

در عکس بالا تفاوت های کاملی از این دو مدل از حافظه و مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر داده شده است. گیمرها معمولا برای ذخیره بازی‌های مورد علاقه‌شان با کمبود فضا مواجه هستند. به فکر این مشکل گیمرها بوده و هاردهای اکسترنال مناسب برای گیمینگ را به بازار عرضه کرده‌اند. این هاردها قابلیت اتصال به کنسول بازی ایکس باکس و پلی‌استیشن را داشته و به دلیل برخورداری از فضای ذخیره‌سازی کافی، می‌توان بازی با حجم بالا رو در آنها ذخیره کرد. در روش تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال با استفاده از داک، کاربر امکان نصب دو یا چند هارد اینترنال را دارد. بنابراین، از قابلیت حملی که باکس هارد در اختیارتان قرار می‌دهد بی‌بهره خواهید بود.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple ظرفیت 12 ترابایت

از آنجایی که داده‌ها به صورت مغناطیسی ذخیره می شوند، هارد دیسک ها دستگاه های غیرفرار هستند، به این معنی که حتی زمانی که کامپیوتر خاموش است، داده‌ها را حفظ می‌کنند. این شرکت برای دسته بندی هاردهای خود از رنگ های گوناگونی استفاده نموده که کاربران می توانند با توجه به نیاز خود مبنی بر کاربرد مصرف و میزان حجم لازم، یکی از آن ها را انتخاب نمایند. پس از متصل کردن هارد به رابط و کابل اتصال باکس، می‌توانید هارد را درون محفظه قرار دهید و سپس پیچ کاور محافظ را ببندید. بسته به نوع باکس هاردی که خریده‌اید و 2.5 یا 3.5 اینچ بودن هارد اینترنال، ممکن است یک سوکت برق AC نیز بر روی بدنه باکس وجود داشته باشد. قاب‌های محافظ که با عنوان باکسِ هارد نیز شناخته می‌شوند، در واقع محفظه‌های مخصوصی هستند که هارد اینترنال درون آنها قرار می‌گیرد. این قاب‌ها رابط‌های اتصال متنوع شامل USB، USB Type-C، لایتنینگ و غیره را در دسترس کاربر قرار می‌دهند.

چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم؟

اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه دارید، بهترین ساعت هوشمند امیزفیت را کطالعه کنید. همانطور که می‌دانید رندرینگ به توان پردازشی بالایی احتیاج دارد، پس قبل از خرید پردازنده، راهنمای کامل انتخاب بهترین CPU برای رندر را مطالعه کنید. قبل از خرید کامپیوتر برنامه نویسی، بهترین کامپیوتر برای برنامه نویسی را مطالعه کنید. ممکن است اطلاعات شما به حالت اولیه بازیابی شود و  یا ممکن است، مجبور به حذف دیتا و بازسازی منطقه آسیب دیده شویم. هاردهای خارجی را می‌توان با رایانه‌های مختلف می‌توان استفاده کرد و خطر دزدیده شدن داده در آن بیشتر است.

این قطعه به نوعی مغز هارد دیسک است که وظیفه کنترل کردن قسمت های مختلف هارد را بر عهده دارد. در رایانه، این شامل تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، اسناد و برنامه‌های کاربردی شما می‌شود، و فراتر از آن، کد سیستم عامل، چارچوب‌ها و درایورهای رایانه شما نیز در هارد دیسک ذخیره می‌شود. کلمه ی SSD مخفف عبارت Solid State Drive می باشد و به معنی (دیسک حالت جامد) است. این حافظه نیز برای ذخیره داده هاست اما تفاوت هایی با هارد دیسک سخت دارد که آن نداشتن بازوی الکتروکی می باشد .

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار