نوادا پیشنهاد اضافه کردن یک ماده افشاگر به قانون موجود حشیش –



برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

قانون‌گذاران نوادا پیشنهاد کرده‌اند که صفحه‌ای از قانون ادعاهای دروغین برداشته شود و یک ماده افشاگر به قانون فعلی حشیش اضافه شود. بخش 6 از لایحه مجلس 413 (AB 413) هیئت انطباق با شاهدانه نوادا (CCB) را م،م می کند تا مقرراتی را وضع کند که به افرادی که اطلاعات مادی را به CCB ارائه می دهند که منجر به بازیابی مجازات های مدنی توسط دادستان کل می شود، پاداش می دهد. افشاگران 15 تا 30 درصد جریمه مدنی بازیابی شده را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر، مجازات مدنی اعمال شده برای افرادی که در کشت، تولید، توزیع یا فروش بدون مجوز حشیش انجام می‌دهند 50000 دلار است. AB 413 این سقف را به 10 میلیون دلار افزایش می دهد.

مجازات مدنی هم ،، را هدف قرار می دهد که در فعالیت های غیرقانونی حشیش شرکت می کنند و هم ،، که این فعالیت ها را به صورت آنلاین امکان پذیر می کنند. ی،ی افرادی که وب‌سایت‌های اینترنتی یا خدمات آنلاین را اداره می‌کنند و یا آگاهانه اجازه فعالیت بدون مجوز حشیش را به صورت آنلاین می‌دهند، یا برای تبلیغات غیرقانونی حشیش به صورت آنلاین غرامت دریافت می‌کنند، همچنین مشمول جریمه مدنی هستند که بیش از 10 میلیون دلار نباشد.

در سال 2020، انجمن شاهدانه نوادا ،ن زده که بین 70 تا 80 درصد فروش حشیش در ایالت از بازار غیرقانونی ناشی می شود. در صورت تصویب، AB 413 ابزاری قدرتمند و مؤثر برای مبارزه با مشکلی است که بسیاری از ایالت‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند: گسترش مداوم بازار غیرقانونی حشیش که ناشی از قیمت بالاتر حشیش با مالیات بالا و به طور قانونی فروخته می‌شود.

هیأت مقرراتی را اتخاذ خواهد کرد که برنامه ای را برای تأمین پرداخت پاداش به افرادی که اطلاعات مادی را در اختیار هیأت قرار می دهند که منجر به شروع یک دعوای مدنی و بازپرداخت جریمه مدنی توسط دادستان کل به درخواست هیأت می شود، اتخاذ خواهد کرد. بر اساس ماده 3 این قانون.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: شاهدانه و کنف از ایالات متحده


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1311216