فرماندار ویسکانسین به دلیل تغییر یکجانبه قانون به مدت 400 سال تحسین شد – جاناتان تورلی


یکی از بزرگ‌ترین تضادها در سیاست امروز ،، هستند که خود را «طرفدار دموکراسی» اعلام می‌کنند، در حالی که به دنبال کنترل حوزه‌های انتخاباتی، حمایت از سرکوب سخنر، FBI، حمله به خبرنگاران و افشاگران، و دفاع از سانسور هستند. یکی از پر سر و صداترین افراد در ابراز غرور خود در “طرفدار دموکراسی بودنتونی اورز، فرماندار ویسکانسین است که از حق وتوی جزئی برای نفی اختیارات قانونگذاری در ایالت خود استفاده کرد.

لایحه ای به Evers داده شد که بودجه سال تحصیلی 2024-25 را افزایش داد. اورز با استفاده از حق وتوی نسبی خود، «20» و خط فاصله را خط زد. با انجام این کار، او قانون را تغییر داد و به مدارس K-12 اجازه داد تا درآمد هر دانش آموز خود را تا سال 2425 به میزان 325 دلار در سال افزایش دهند. مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان هرگز در نظر گرفته نشده بود و در نظر گرفته نشده بود.

هیچ ، به طور جدی استدلال نمی کند که این استفاده مورد نظر از حق وتو جزئی بوده است. در واقع، پس از اینکه فرمانداران قبلی از حق وتوی جزئی برای ایجاد کلمات جدید در قو،ن استفاده ،د، در سال 2008 ممنوع شد. با این حال، Evers اکنون با حذف ارقام و علائم نگارشی برای ایجاد اعداد جدید، همین کار را انجام می‌دهد.

ایورز در چنین دستکاری در قو،ن، 51 وتو جزئی صادر کرد، از جمله سه مورد که توسط دادگاه عالی ایالتی لغو شد.

با این حال، مسلماً این توهین آمیزترین مورد برای هر ،ی است که برای فرآیند دموکراتیک ارزش قائل است. ایورز زبان و نیت قانونگذار را کاملاً نادیده می گیرد و ،ت را برای صدها سال متعهد به افزایش بودجه می کند. این قدرت تعیین کننده کیف پول اعمال شده توسط قانونگذاران ایالتی و فدرال را تقویت می کند.

ایورز مدت‌هاست که به ،وان سیاستمداری که مدام خود را به ،وان «م،ع دموکراسی» معرفی می‌کند و در عین حال به طور معمول در فعالیت‌های اجرایی زیاده‌روی می‌کند، هیاهو را به ریاکاری تبدیل کرده است. شعار مورد علاقه او این است که “من در مورد دفاع از دموکراسی خود عقب نشینی نمی کنم.”

ایورز به وضوح به نجات دموکراسی نزدیک می شود، همانطور که ژنرال ها به نجات دهکده ها در ویتنام نزدیک شدند، زم، که اصرار داشتند که باید «دهکده را ویران کنند تا آن را نجات دهند».

به عقیده اورس، دفاع از دموکراسی به م،ای لغو قو،ن مصوب دموکراتیک و تحمیل یکجانبه دستور کار خود است.

قابل توجه، ناظم مدرسه ،تی، جیل آندرلی گزارش شده است از زرنگی دست ابراز قدرد، کرد اما بلافاصله پول بیشتری خواست.

این از نظر قانونی نباید یک سؤال دشوار باشد. هیچ تفسیر معقولی از حق وتوی جزئی، توانایی تغییر اعداد را به جز تغییر کلمات شامل نمی شود. با این حال، دادگاه عالی ویسکانسین مدتهاست که یک میدان جنگ سیاسی در این ایالت به شدت ت،یم شده است. نتیجه، قضات منتخب هستند که مرتباً به برنامه های حزبی متهم می شوند.

این پرونده می تواند آزمونی برای درستی دادگاه ثابت کند. حمایت از اورس به م،ای چشم پوشی از هرگونه تظاهر به فرآیند دموکراتیک است.

البته، اورز می‌تواند اصرار داشته باشد که اگر قانونگذار بتواند دو سوم آرا را در مجلس ت،یم شده به دست آورد، همیشه می‌تواند وتوی جزئی او را نادیده بگیرد. با این حال، این نکته را از دست می دهد. صرف نظر از هرگونه نادیده گرفتن، اقدامات استاندار همچنان ضد دموکراتیک در تغییر م،ای یک قانون به این شکل است.

ایورز اولین ،ی نیست که از آنچه وتوی Vanna White نامیده می شود برای ورق زدن کلمات یا اعداد استفاده می کند. فرمانداران جمهوری خواه مانند اسکات واکر و تامی تام، نیز از چنین آزادی هایی استفاده ،د. آنها به همان اندازه در اشتباه بودند.

با این حال، هیچ صدایی از جانب ،، که در صورت صلاحدید خود را به اه، دموکراتیک پوشانده اند، شنیده نمی شود. در عوض جشن هایی برگزار شد. فرماندار دموکرات سابق جیم دویل گفت “همه فریاد خواهند زد و فریاد خواهند زد اما او آنها را دارد.”

او همچنین دموکراسی را «به دست آورد».

درست است که ویسکانسین گسترده ترین – و مضحک ترین – قدرت وتو را در این کشور دارد. با این حال، برای جلوگیری از این نوع دستکاری در م،ای قو،ن، کاهش یافت. علاوه بر این، این تغییر در محدوده قانون نیست. این قانون برای تخصیص بودجه برای یک دوره یک ساله طراحی شده بود و اورز آن را به تخصیص چهار قرن تبدیل کرد.

همانطور که واشنگتن پست اعلام می کند که «دموکراسی در تاریکی می میرد»، می تواند در نور روز نیز بمیرد. آزمون اصل این است که به آن وفادار بم،م، زم، که به نفع شخص نیست. همیشه همیشه در آن آزمون ش،ت خورده است. با این حال، با قضاوت از جشن های شاد، او تنها نیست.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/07/11/destroying-democ،-to-save-it-wisconsin-governor-applauded-for-use-veto-to-unilaterally-change-law-for-400-years/