شکایت DoorDash به اتهام شارژ بیشتر کاربران آیفون


DoorDash و سایر شرکت های تحویل غذا در عصر رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای محبوب شده اند. مصرف کنندگان عموماً برای جبران خسارت راننده ای که غذای خود را بیرون از درب خانه رها می کند، برای غذای خود هزینه بیشتری پرداخت کرده اند. با این حال، یک شکایت اخیر ادعا می‌کند که DoorDash از مصرف‌کنندگان بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنند و بیشتر از ارزش تحویل‌ها هزینه دریافت می‌کند. DoorDash در یک کت و شلوار ک،یک به دلیلاقدامات فریبنده، گمراه کننده و متقلبانهبا هزینه های «غیرقانونی» از کاربران آیفون دریافت می شود. دعوا ادعای زیر را دارد:

· DoorDash سفارشات روی آیفون‌ها را تا 2 دلار بیشتر از سایر دستگاه‌ها شارژ می‌کند.

· شارژ “هزینه تحویل” آن ظاهرا بر اساس مسافت یا تقاضا است، اما چنین هزینه هایی به راننده تعلق نمی گیرد.

· ارائه گزینه “Express” اما تغییر “Express” به “Priority” در صورتحساب نهایی.

· پرداخت هزینه “تحویل دامنه گسترده” ظاهراً بر اساس مسافت اما واقعاً بر اساس سطح اشتراک و تقاضای رستوران.

· افزودن «هزینه بازاریابی» نامشخصی که توسط مشتری برای تبلیغ آیتم های منو پرداخت می شود

· مبهم ، حداقل مقدار سفارش که به عضویت‌ها و پیشنهادات کوپن «هزینه صفر» پیوست می‌شود.

· دستکاری اشتراک های DashP، برای به نظر رسیدن پس انداز قابل توجه بدون اعمال پس انداز واقعی.

این شکایت شامل اسکرین شات هایی از وکیل آنجلا، یک سازنده محتوای محبوب در TikTok است. آنجلا چندین ،ید در DoorDash با آیفون و دستگاه اندرویدی انجام داد و غذای مشابهی را همزمان از یک مکان سفارش داد. هزینه تحویل آیفون به طور مداوم بین ۱ تا ۲ دلار بیشتر از اندروید بود.

DoorDash این اتهامات را رد می‌کند و ادعا می‌کند که تفاوت قیمت‌ها در ویدیوهای آنجلا احتمالاً ناشی از ویژگی یا تبلیغی است که در زمان سفارش در حال آزمایش بود.

کارمند تحویل غذا با دوچرخهآیا ،ب و کارها می توانند یک مجموعه از مشتریان را بیش از مجموعه دیگری از مشتریان شارژ کنند؟

قیمت‌ها در وب‌سایت‌های تحویل غذای سیار اغلب بیشتر از هزینه‌های رستوران واقعی است. این قیمت‌ها در هزینه تحویل لحاظ نمی‌شوند، بلکه در قیمت هر کالای سفارش‌داده شده قرار می‌گیرند، به‌طوری که به نظر می‌رسد رستوران‌ها مستقیماً از مصرف‌کنندگان هزینه می‌گیرند تا اینکه وب‌سایت سرویس تحویل هزینه بیشتری را دریافت کند. به عبارت دیگر، یک همبرگر از مک‌دونالدز در وب‌سایت DoorDash ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که یک مصرف‌کننده می‌تواند در صورت ورود به مک‌دونالدز ب،د. این قیمت شامل هزینه ای نمی شود که DoorDash برای آوردن غذا از مک دونالد به خانه مشتری دریافت می کند.

تبعیض قیمت به خودی خود غیرقانونی نیست. فروش در نهایت یک قرارداد بین هر فرد بین خود است و اقلام بر اساس آنچه که شخص مایل به پذیرش و دادن است به فروش می رسد. قانون فقط ایجاب می کند که هر دو نفر در معاملات خود صادق باشند.

اگر وب‌سایت‌های تحویل غذای موبایلی قیمت‌های رستوران و خدمات تحویل خود را نادرست معرفی کنند، ممکن است دچار مشکل شوند. فرض کنید مشتریان به این باور رسیده اند که مک دونالد 6 دلار دریافت می کند

برای یک همبرگر و DoorDash فقط 2 دلار هزینه تحویل دریافت می کند، در حالی که در واقع مک دونالد فقط 4 دلار دریافت می کند و DoorDash در واقع 2 دلار از فروش و 2 دلار از تحویل دریافت می کند. در این مثال، DoorDash هم مشتری را گمراه می کند و هم مک دونالدز را بدنام می کند. راه حل این است که وب‌سایت‌های تحویل غذا از طریق تلفن همراه هم با رستوران و هم برای مصرف‌کنندگان از هزینه بیشتری برای غذا و همچنین هزینه خدمات تحویل دریافت می‌کنند.

آیا برای یک ،ب و کار غیرقانونی است که بسته به دستگاه تلفن همراه مورد استفاده، هزینه بیشتری بپردازد؟

،ب و کارها به طور کلی می توانند قیمت های خود را بر اساس معیارهای خود تعیین کنند. در حالی که قو،نی علیه تبعیض وجود دارد، چنین قو،نی بر اساس ویژگی های افراد، مانند نژاد یا ،ت است. هیچ قانونی وجود ندارد که ،ب و کارها را از تبعیض بر اساس محصولاتی که افراد دیگر می ،ند منع کند. در واقع، رستوران ها اغلب افراد را از آوردن غذای بیرون به داخل منع می کنند. هیچ چیز غیرقانونی در شارژ بیشتر کاربران آیفون نسبت به کاربران اندروید وجود ندارد.

با این حال، ،ب و کارها معمولاً مجاز نیستند به مصرف کنندگان دروغ بگویند. شرکت‌ها می‌توانند در تبلیغات خود اغراق کنند، اما نمی‌توانند یک بی،ه نادرست آشکار بیان کنند. ،ب‌وکارها باید درمورد میزان هزینه‌ای که از مصرف‌کنندگان دریافت می‌کنند، آگاه باشند. اگر ادعاها درست باشد، DoorDash باید صادقانه می‌گفت که از کاربران دستگاه‌های خاصی بیشتر از دیگران هزینه می‌گرفت. در عوض، ظاهراً DoorDash هزینه‌های اضافی را به‌،وان بخشی از «هزینه تحویل» اشتباه توصیف کرده است، حتی اگر تحویل به‌جز دستگاهی که سفارش را انجام داده، ی،ان باشد.

آیا به وکیل برای اقدامات تجاری فریبنده نیاز دارم؟

اگر قرب، اقدامات تجاری فریبنده شده اید، باید با یک متخصص تماس بگیرید وکیل تجارت بلافاصله برای کمک به محافظت از حقوق شما و نمایندگی شما در دادگاه. یک وکیل همچنین می تواند از مشاغلی که متهم به اقدامات تجاری فریبنده هستند دفاع کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/06/23/doordash-sued-for-allegedly-charging-ip،ne-users-more/