بیانیه ۴۰ وکیل دادگستری: اکثریت مطلق مردم ایران، دیگر نظام جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند

ایشان استاد تمام دانشکده حقوق دانشگاه تهران، حقوقدان، نویسنده، عضو کانون وکلای کانادا و استاد دانشگاه اتاوا کانادا بوده اند. آثار تعلیفی ایشان شامل حقوق تجارت بین المللی، حقوق تجارت به زبان ساده، طلاق در فرانسه و ایتالیا، حقوق تطبیقی در نظام های حقوقی معاصر و … بوده است. خانم دکتر ارفع نیا در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکزی هستند. چندین تقدیرنامه و لوح سپاس از دانشگاه علامه طباطبایی، شهید بهشتی، مفید، مرکز داوری منطقه ای تهران، انجمن سلامت خانواده ایران و … به دست آورده اند. از سوابق کاری ایشان می توان به مواردی همچون استادیار و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، ریاست دروس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران، نماینده تام الااختیار دانشکده در شورای کتاب شهید بهشتی تهران بوده اند.

  • بهترین وکیل ایران می تواند از دو مرجع کانون وکلا و قوه قضاییه پروانه ی وکالت دریافت کند.
  • در زمان تحصیل در آلمان برای انتخاب وکیل در کشورم با مشکل مواجه شدم که ایران وکیل، وکیل متخصصی را در تهران به من معرفی کرد.
  • حال آن که رفوگران می‌گوید طبق قانون، تضمین دادن برای حصول نتیجه جزو کارهای ممنوعه حرفه وکالت است.
  • در این قسمت می فهرست وکلای بهترین شههای ایران را ملاحظه می نمایید.

دقت داشته باشید که وکالت اصولا با تنظیم سند رسمی و غیر رسمی برای بستن قرارداد عقد وکالت همراه است. اگر قرار است عقد وکالت با سند عادی و غیر رسمی همراه باشد، در اصطلاح میگوییم که وکالت نامه از نوع تنظیمی میباشد . یک وکیل در ایران طبق قوانین مدنی جمهوری اسلامی این اختیار را دارد تا زیر وکالت نامه را تایید کند و از موکل نیز بخواهد آن را امضا کند یا انگشت بزند تا عقد وکالت، رسمیت یابد. بله بهترین وکیل ایران می تواند در جلسات دادگاه به جای موکل خود حضور داشته باشد، مگر در مواقعی که دادگاه متهم را شخصا به دادگاه احضار نماید.

تجمع ایرانیان ساکن فرانکفورت مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی/ جمشید بهرامی، ایران اینترنشنال

متاسفانه برخی از وکلا هیچگونه احساس مسئولیتی در قبال موکل خویش نداشته و تنها به حق الوکاله دریافتی از افراد توجه می کنند. حتی برخی از آنان توجهی به حق به جانب بودن موکل خویش نکرده و در قبال دریافت مبالغ هنگفت، وکالت افراد متقلب را برعهده گرفته و جریان پرونده را به نفع آنها تغییر می دهند. سپاس گزارم که تا این بخش مقاله بهترین وکیل ایران همراه ما بودید.

تعریف عقد وکالت در قانون مدنی :

شایع ترین دعاوی ملکی الزام به تنظیم سند، دعاوی مربوط به قرارداد های مشارکت در ساخت و دعاوی موجر و مستاجرین و… میباشد. این دعاوی با طرح دادخواست در دفتر خدمات قضایی شروع و با ارجاع به دادگاه حقوقی پیگیری میگردد. این دفتر با دانش لازم و سابقه پرونده های متعدد، این امید را می دهد که موکلین در اسرع وقت و با طرح صحیح خواسته به نتیجه مطلوب رسیده و احقاق حق گردد.

انواع وکیل در ایران

وکیل یا نماینده یا جانشین، کسی است که از طرف شخص دیگری – حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند. حقیقتا بدون کمک یک وکیل کارآزموده، افرادی که دارای دغدغه های مالی و غیرمالی بسیار زیادی می باشد و دچار تنگنا در وقت هستند، نمیتوانند وقت و زمان معینی را نیز مختص رسیدگی به پرونده های حقوقی کنند. وکیل در ایران باید به این موضوع دقت داشته باشد که هیچگاه نباید در امور تحقیقات و کسب اطلاعات مداخله کند و وظیفه ی اصلی او برای دفاع از متهم هنگامی آغاز می شود که تحقیقات به طور کامل خاتمه یافته باشد و نیاز باشد تا دفاعیه های خود را به محضر دادگاه ارائه دهد و دیگر مراحل دادرسی پرونده را طی کند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین کاربرد های وکیل در ایران در هنگام طرح دعاوی مدنی میباشد. اصولا در تمامی دعاوی مدنی، طرفین دعوا این اجازه را دارند تا دو وکیل خبره و با مهارت را برای پیگیری پرونده ی خود و طی شدن روند دادرسی آن به محاکم قضایی معرفی کنند.