امید جانشینی تحت قانون انتقال ملک


فهرست مطالب
تعریف جانشینی امید
Spes Succesionis تحت قانون انتقال اموال
Spes Succesionis بر اساس قو،ن ،یسی
تفاوت بین spes successionis و علاقه احتمالی
نتیجه
سوالات قبلی درباره Spes Successionis

تعریف جانشینی امید

بند 6 قانون نقل و انتقال اموال شامل استثنائاتی از قاعده قابل انتقال است. قانون انتقال دارایی را تحت شرایط خاصی که در بندهای (الف) تا (i) در بخش 6 ذکر شده است، ممنوع می کند.

بند (الف) بند 6 قانون نقل و انتقال اموال صرفاً شانس وارث ظاهری برای جانشینی یک ،ه را از دسته اموال قابل انتقال خارج می کند. Spes successionis به انتظار وارث برای جانشینی اموال شخص متوفی اشاره دارد. این یک مفهوم حقوقی تحت قانون انتقال اموال، 1882 است که به انتقال اموال غیر منقول در هند می پردازد.

Spes Succesionis تحت قانون انتقال اموال

امید جانشینی بر اساس قانون شامل موارد زیر است:

  • احتمال جانشینی ظاهراً وارث در ،ه
  • احتمال به دست آوردن یک رابطه
  • هر امکان دیگری مانند طبیعت

طبق این قانون، spes successionis اموال قابل انتقال تلقی نمی شود، زیرا مشروط به مرگ شخص است. حق جانشینی تنها پس از فوت شخص به وجود می آید و تا آن زمان به صورت یک امید صرف باقی می ماند.

اما اگر شخصی مال خود را به دیگری واگذار کند و در صورت فوت انتقال گیرنده بدون باقی ماندن وارث قانونی، حق تصرف مجدد آن را برای خود محفوظ دارد، چنین انتقالی صحیح است. این به ،وان انتقال با شرایط متعاقب شناخته می شود.

مثلاً اگر الف دارایی خود را با این شرط به ب منتقل کند که اگر ب بمیرد بدون اینکه وارث قانونی باقی بماند، ملک به الف بازگردد، چنین انتقالی صحیح است. در این صورت، الف حق تصرف مجدد ملک را در صورت فوت ب بدون ورثه قانونی برای خود محفوظ می داند و این حق منوط به فوت شخص نیست.

از طرف دیگر، اگر الف مال خود را با این شرط به ب منتقل کند که اگر ب بمیرد، مال به ج برود، چنین انتقالی باطل خواهد بود، زیرا منوط به فوت ب است.

به همین ترتیب، اگر الف مال خود را با این شرط به ب منتقل کند که اگر ب زنده بماند، مالک مال شود، چنین انتقالی نیز باطل خواهد بود، زیرا مشروط به وقوع یک واقعه غیر قطعی است.

Spes Succesionis بر اساس قو،ن ،یسی

طبق قو،ن ،یس، spes successionis به امید یا انتظار صرف برای موفقیت در یک منفعت در ملک در صورت وقوع یک رویداد نامشخص، مانند مرگ یک شخص، اشاره دارد. Spes successionis یک منفعت قانونی در اموال قابل واگذاری یا انتقال نیست، زیرا برای قابل اجرا بودن آن بسیار نامشخص است.

به طور کلی، حقوق ،یس فقط منافعی را در مالکیت به رسمیت می شناسد، ی،ی منافعی که مسلماً مؤثر می شوند و با وقوع هیچ رویداد آینده نمی توان آنها را ش،ت داد. بنابراین Spes successionis به ،وان یک منفعت اختصاصی شناخته نمی شود، زیرا مشمول رویداد نامشخص مرگ یک فرد است.

با این حال، استثناهایی برای این قاعده کلی وجود دارد. قانون فقط منافعی را در اموالی به رسمیت می شناسد که مطمئناً مؤثر می شوند و هیچ رویدادی در آینده نمی تواند آنها را ش،ت دهد.

تفاوت بین spes successionis و علاقه احتمالی

در حالی که هم در موارد منفعت مشروط و هم در موارد spes successionis شانس به دست آوردن ملک وجود دارد، در موارد منفعت احتمالی فقط به وقوع یا عدم وقوع رویداد بستگی دارد، اما در spes-successionis شخص می تواند در صورتی که به ،وان وارث باشد ملک را بدست آورد. ظاهراً از propositus زنده می ماند یا اگر propositus بدون اراده بمیرد. سود مشروط قابل انتقال است اما spes-succesionis قابل انتقال نیست.

نتیجه

در نتیجه، spes successionis به انتظار وارث برای جانشینی اموال شخص متوفی اشاره دارد. به موجب قانون نقل و انتقال اموال قابل انتقال تلقی نمی شود مگر در مواردی که نقل و انتقال با شرط متعاقب انجام شود که مشروط به فوت شخص نباشد.

سوالات قبلی درباره Spes Successionis

  1. توضیح و تمایز بین Spes Successions و Doctrine of feeding grant by Estoppel.
  2. الف، ب و ج، یک فرد صغیر دارای یک ملک در سهام مساوی بود. الف و ب کل دارایی را به D فروختند، گویی که حق دریافت آن را در قبال C. C دارند، زم، که بزرگ شدند از تصدیق انتقال امتناع ،د. متعاقباً C فوت کرد و دارایی به A و B رسید. در مورد حق D نسبت به سهم C تصمیم بگیرید.
  3. انتقال spes successionis باطل است. این اصل را با کمک تصاویر مورد بحث قرار دهید.

نکات مهم قانون انتقال املاک


منبع: https://lawctopus.com/clatalogue/clat-pg/spes-successionis-under-transfer-of-property-act/#new_tab