اخراج هملاین به دلیل نمایش تصاویر محمد شکایت + به نظر می رسد بیانیه هملاین عقب نشینی می کند


این پرس پایونیر (جاش ورجس) گزارش ها [UPDATE: see also the Complaint]:

استاد کمکی متهم به اسلام هراسی به دلیل نمایش آثار هنری در ک،ی که پیامبر اسلام را به تصویر می‌کشد، روز سه‌شنبه علیه دانشگاه هملاین شکایت کرد، زیرا رئیس هملاین پذیرفت که مدرسه با این جنجال برخورد نادرست کرده است.

پروفسور اریکا لوپز پراتر از مدرسه در دادگاه منطقه رمزی به دلیل افترا، نقض قرارداد و تبعیض مذهبی و سایر ادعاها شکایت کرده است.

دیوید اورت، معاون رئیس‌جمهور تعالی فراگیر، در 7 نوامبر ایمیلی به همه کارمندان و دانش‌آموزان ارسال کرد و گفت که حادثه‌ای در یک ک، آنلاین رخ داده است که «غیرقابل انکار غیرقابل ملاحظه، بی‌احترامی و اسلام‌هراسی» بود.

به گفته وی، پتی کرستن، رئیس دانش‌آموزان، تصمیم لوپز پراتر برای نشان دادن این اثر هنری را “عملی غیر قابل تحمل” خواند. اوراکل، رو،مه دانشجویی که اولین بار به این جنجال پرداخت.

اورت و رئیس جمهور فاینیز می، در ایمیلی در 9 دسامبر به کارکنان گفتند که “احترام به دانش آموزان مسلمان در آن ک، درس باید جایگزین آزادی تحصیلی شود.” …

[The complaint argued that the sc،ol discriminated a،nst Lopez Prater] با تحمیل “تفسیر اسلام بر تمامی کارکنان و دانشجویان هملاین” دانشجوی مسلمان. …

این مقاله همچنین بی،ه‌ای را نقل می‌کند که امروز توسط رئیس Hamline، Fayneese Miller و رئیس هیئت امنای Ellen Watters منتشر شد، که گفت:

هملاین یک جامعه چند فرهنگی و چند مذهبی است که در ایجاد فضایی برای گفت،ای مدنی پیشرو بوده است. مانند همه سازمان ها، گاهی اوقات ما اشتباه می کنیم….

به منظور شنیدن و حمایت از دانشجویان مسلمان، از زب، استفاده شد که احساسات ما را در مورد آزادی تحصیلی منع، نمی کند. بر اساس همه چیزهایی که آموخته ایم، به این نتیجه رسیده ایم که استفاده ما از اصطلاح «اسلام هراسی» ناقص بوده است. ما قویاً از آزادی آکادمیک برای همه اعضای جامعه Hamline حمایت می کنیم.

ما از بسیاری از دانشمندان، رهبران مذهبی و متفکران سراسر جهان در مورد پیچیدگی نمایش تصاویر پیامبر اسلام آموخته ایم. ما به درک کامل تری از نظرات متفاوتی که در این زمینه در جامعه مسلمانان وجود دارد، رسیده ایم. و، ما از این فرصت، همراه با دانش آموزان و جامعه گسترده تر، برای گوش دادن و یادگیری بیشتر استقبال می کنیم. ما، مانند شرکای آموزش عالی خود، می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم تا نشان دهیم که آزادی تحصیلی و حمایت دانشجو هر دو جزء ساختار اصلی ما هستند.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/17/hamline-adjunct-fired-for-s،wing-muhammad-images-sues-hamline-statement-seems-to-backtrack/