آیا OceanGate مسئول انفجار فاجعه بار Submersible بود؟


غوطه ور تایت،ک “تایتان” در هیچ سفر دیگری ادامه نخواهد داشت. تایتان ارتباط خود را با کشتی سطحی خود در 18 ژوئن 2023 قطع کرد. پس از چندین روز جستجوی گسترده برای یافتن این شناور، مقامات آمریکایی اعلام ،د که ،‌ها را پیدا کرده‌اند و به این نتیجه رسیدند که کشتی دچار انفجار شده است که هر پنج سرنشین آن کشته شدند. در میان کشته شدگان، استاکتون راش، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل OceanGate بود.

تایتان قبلاً در سال‌های 2021 و 2022 به تایت،ک سفر کرده بود. با توجه به شرایط آب و هوایی، تایتان فقط یک بار در سال 2023 به تایت،ک سفر کرده بود. تایتان در یک مورد در سال 2022 برای مدت کوتاهی گم شده بود و قبل از برقراری تماس مجدد و در سال 2021 با مشکلی مواجه شد. OceanGate پیشنهاد داد مسافران را به ازای هر مسافر 250000 دلار به کشتی تایت،ک ببرد. ظاهراً مسافران باید الف را امضا می ،د چشم پوشی با تأیید دانش آنها مبنی بر اینکه این کشتی “تجربی” است “که توسط هیچ نهاد نظارتی تایید یا تایید نشده است و می تواند منجر به آسیب جسمی، ناتو،، ضربه روحی یا مرگ شود.”

در سال 2018، کارکنان OceanGate نگر، های ایمنی در مورد Titan را ثبت ،د. OceanGate قبل از هرگونه غواصی آزمایش غیرم،ب روی بدنه کشتی انجام نداده بود. راش، مدیرعامل فقید OceanGate، قو،ن ایمنی را مورد انتقاد قرار داده بود و ظاهراً گفته بود “در مقطعی، ایمنی صرفاً ، است.”

آیا مسافران در صورت فوت می توانند از حق خود برای اقامه دعوی چشم پوشی کنند؟

OceanGate ممکن است به معافیت هایی که مسافران قبل از اینکه اجازه سوار شدن به تایتان را امضا می ،د، برای اجتناب از احتمال بالقوه امضا کنند، تکیه کند. قتل غیر عمدی لباس هایی که ممکن است دنبال شوند با این حال، چنین معافیت هایی با تعدادی از مسائل بالقوه برای موثر بودن OceanGate روبرو هستند. ابتدا این حادثه در آب های بین المللی رخ داد. حوزه های قضایی مختلفی در کشورهای مختلف یا حتی ایالت های مختلف آمریکا وجود دارد که ممکن است این معافیت ها را به رسمیت نشناسند یا ممکن است برای متوفی مطلوب تر از معافیت های کاغذی باشد. دوم، در بسیاری از حوزه های قضایی، معافیت های کتبی نمی توانند مسئولیت را از بین ببرند سهل انگاری فاحش. سهل انگاری عبارت است از کوتاهی شخص در استفاده از مراقبت معقول که منجر به آسیب یا آسیب به دیگری می شود. سهل انگاری فاحش یک رفتار عمدی، عمدی و بی پروا است که فراتر از سهل انگاری معمولی است. یک معافیت کتبی می تواند مسئولیت ورزشگاه را در زم، که کاربر از روی تردمیل سقوط می کند، حذف کند. با این حال، یک باشگاه بدنسازی تردمیل را در کنار تج،ات دیگر قرار می دهد و باعث می شود که کاربر پس از افتادن از تردمیل، سر خود را به تج،ات دیگر بزند، ممکن است مسئول سهل انگاری فاحش باشد.

ش،ت OceanGate در انجام آزمایش‌های خاص بر روی شناور زیردریایی خود، این تردید را ایجاد می‌کند که آیا این شرکت عمداً مسافران را در معرض خطر قرار داده است. در واقع، نظرات خود راش نشان می دهد که این شرکت نگران ایمنی نبوده و آگاهانه مشکلات احتمالی را نادیده گرفته است. اگر دادگاه تشخیص دهد که این مسائل به جای سهل انگاری معمولی به سطح سهل انگاری فاحش افزایش می یابد، معافیت ها ممکن است OceanGate را از دعاوی احتمالی برای این فاجعه نجات ندهد.

آیا به کمک یک وکیل آسیب شخصی نیاز دارم؟

اگر در اثر عمل غیرقانونی دیگری صدمه شخصی دیده اید، باید با یک تماس بگیرید وکیل آسیب های شخصی. یک وکیل ماهر آسیب های شخصی در ایالت شما می تواند حقایق پرونده شما را بررسی کند، حقوق و گزینه های شما را بررسی کند و از شما در دادگاه نمایندگی کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/07/03/was-oceangate-responsible-for-catastrophic-implosion-of-submersible/