آیا صندلی شما باید روی صندلی خود بنشیند؟ – محاکمه و تجدید نظر و جبران خسارت


27 آوریل 2023

MLT Aikins LLP


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تلاش های یک شهرداری برای جلوگیری از مدیریت جلسات شورا توسط شهردارش توسط دادگاه استیناف م،توبا نادیده گرفته شده است.

دادگاه استیناف م،توبا اخیراً بررسی کرد که آیا شورای شهرداری می تواند وظیفه شهردار را برای ریاست به ،وان رئیس در جلسات شورا حذف کند یا خیر. Sul v شهرداری روستایی سنت اندروز، م،توبا و همکاران., 2023 MBCA 25.

در دسامبر 2019، شورای RM سنت اندروز (“شورا“) به دنبال اظهارات جنجالی شهردار و عدم رعایت نزاکت در جلسات شورا، به حذف وظیفه شهردار برای ریاست جلسات شورا رای داد. شورا متعاقباً دو قط،امه را تصویب کرد که بر اساس آن تعدادی از شوراها به سمتهای رئیس، معاون و سخنگوی از طرف RM منصوب شدند.

شهردار اعتبار اصلاحیه‌های آیین‌نامه و قط،امه‌های مربوطه را که قاضی درخواست آن را در صلاحیت RM تشخیص داد، به چالش کشید. شهردار متعاقباً از تصمیم قاضی درخواست به دادگاه استیناف م،توبا اعتراض کرد

بررسی معقولیت نیاز به تحلیل زمینه ای دارد

دادگاه استیناف وظیفه داشت تعیین کند که آیا قاضی درخواست معیار صحیح بررسی را انتخاب کرده و آن را به درستی در تصمیم خود به کار گرفته است یا خیر.

پس از بررسی تصمیم، دادگاه استیناف تشخیص داد که قاضی درخواست در استفاده از معیار معقول بودن بررسی هنگام تعیین اینکه آیا تفسیر شورا از اختیارات خود در شرایط موجود موجه است یا خیر، اشتباه کرده است. این به این دلیل است که قاضی درخواست محدودیت های قانونی و واقعی مربوط به اصلاح آیین نامه رویه را در نظر نگرفت.

دادگاه تجدیدنظر تشخیص داد که تنها تفسیر معقول از مقررات قانونی مربوط به آیین‌نامه آیین‌نامه، به شورا اجازه نمی‌دهد تا بدون شرایط خاص، یک شورا را برای ریاست جلسات شورا تعیین کند. آیین‌نامه‌ی آیین‌نامه‌ای تنها در صورتی می‌تواند عضو شورا را به ،وان رئیس شورا منصوب کند که (1) رئیس یا قائم مقام قادر به انجام وظیفه نباشند یا (2) دفتر آنها خالی باشد. از آنجایی که این شرایط در این مورد اعمال نمی شود، دادگاه تجدید نظر تشخیص داد که اصلاح آیین نامه رویه ها خارج از اختیارات RM بوده و بنابراین نامعتبر است. مصوبات مربوطه مبنی بر انتصاب برخی از شوراها در سمت‌های ریاست، نایب رئیس و سخنگویی نیز فاقد اعتبار تشخیص داده شد.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: دعاوی حقوقی، میانجیگری و داوری از کانادا


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1308974