آیا این “سوء استفاده از جسد” برای داشتن رابطه جنسی روی تشکی است که تا حدی بدن مرده دوست دختر سابق شما را می پوشاند؟


از نظر روز چهارشنبه در ایالت علیه هواردتوسط قاضی رابین آئویاگی:

در مارس 2019، N بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر تصادفی در اتاق خواب آپارتمانش درگذشت. در زمان مرگ او، N با متهم قرار ملاقات داشت و او در آپارتمان زندگی می کرد. زن دیگری به نام S نیز به طور موقت در آنجا اقامت داشت. متهم قبل از مرگ N با S رابطه ، داشت.

یک روز صبح، متهم متوجه شد که N مرده است. جسدش کف اتاق خواب بین تخت و دیوار بود. هیچ بحثی وجود ندارد که متهم نقشی در مرگ N داشته باشد یا جسد او را جابجا کرده باشد.

با این حال، متهم جسد N را پنهان کرد تا کشف مرگ او به تعویق بیفتد. او مقدار زیادی لباس را روی بدن و اطراف آن انباشته کرد و چهار قلاب خالی را به صورت وارونه روی لباس گذاشت. سپس تشک را به اندازه 90 درجه نسبت به فنر جعبه چرخاند، به طوری که یک سر آن بالای ظروف انباری قرار گرفته و تا حدودی بالا آمده است.

هنگامی که خانواده ن به مدت دو روز نتوانستند با او تماس بگیرند، گروهی از بستگان و دوستان به آپارتمان آمدند تا با متهم برای یافتن محل نگهداری ن. این امر منجر به جستجوی پلیس در آپارتمان و یافتن جسد N شد. پلیس مجبور شد برای یافتن جسد N، تشک، وسایل نگهداری و لباس را جابجا کند.

متهم طی مصاحبه پلیسی اعتراف کرد که ن را جسد پیدا کرده و جسد او را مخفی کرده است. او همچنین اعتراف کرد که پس از مرگ N با S روی تخت رابطه ، داشته است. متهم به دو مورد سوء استفاده درجه دوم از جسد، ORS 166.085 متهم شد.

متأسفانه، “متهم به دلیل نقض ORS 166.085(1)(a) در محاکمه ای که در آن همه – طرفین، دادگاه محاکمه و هیئت منصفه – به اشتباه متوجه شدند که ،ت باید چه چیزی را ثابت کند تا متهم متهم شود، محکوم شد.” به همین دلیل، و احتمالاً به دلیل نحوه رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدید نظر، دادگاه تصمیم نمی گیرد که آیا اقدامات متهم واقعاً قانون را نقض کرده است یا خیر. (“این که به درستی تعبیر شود، ORS 166.085(1)(a) واقعاً چنین رفتاری را ممنوع می کند یا نه قابل بحث است، به ،وان مثال، آیا پنهان ، جسد با چنین مواردی نوعی بدرفتاری فیزیکی است که با تعریف قانونی “سوءاستفاده” در ORS 166.075 مطابقت دارد یا خیر. (2).” “ممکن است ORS 166.085(1)(a)، که به درستی تعبیر شده باشد، عملاً رفتار متهم را منع نکرده باشد.”) اگر کنجکاو هستید، در اینجا مقررات قانونی مربوطه وجود دارد که توسط دادگاه نقل شده است:

در مورد سوء استفاده درجه اول از جسد، ORS 166.087 ارائه می دهد:
«(1) شخصی مرتکب جرم سوء استفاده از جسد در درجه اول می شود که شخص:
«الف) درگیر فعالیت ، با جسد یا درگیر شدن با جسد؛ یا
«ب) جسد را تکه تکه می‌کند، مثله می‌کند، می‌برد یا ضربه می‌زند.
“(2) سوء استفاده از جسد در درجه اول جنایت طبقه B است.”

در مورد سوء استفاده درجه دوم از جسد، ORS 166.085 ارائه می دهد:
«1) شخصی مرتکب جرم سوء استفاده از جسد در درجه دوم می‌شود در صورتی که به استثنای مواردی که قانون اجازه داده است، شخص عمداً:
«الف) از جسد سوء استفاده می کند؛ یا
«ب) جسد را جدا می کند، بیرون می آورد یا می برد.
(2) سوء استفاده از جسد در درجه دوم جنایت درجه C است.
“(3) همانطور که در این بخش و ORS 166.087 استفاده می شود، “سوء استفاده از جسد” شامل رفتار با جسد توسط هر شخص به روشی است که توسط استانداردهای عمومی پذیرفته شده جامعه به رسمیت شناخته نشده است یا رفتار یک فرد حرفه ای به روشی که عموماً پذیرفته نشده است. به ،وان تمرین من، توسط سایر اعضای این حرفه، همانطور که ممکن است توسط قو،ن قابل اعمال در این حرفه تعریف شود.” …

[T]فعل “سوء استفاده” در ORS 166.085(1)(a) در واقع در یک قانون جداگانه اما مرتبط، ORS 166.075 تعریف شده است که جرم سوء استفاده از اشیاء مورد احترام را ایجاد می کند. ORS 166.075(2) ارائه می دهد:
همانطور که در این بخش و ORS 166.085 استفاده می‌شود، «سوءاستفاده» به م،ای ت،یب، آسیب رساندن، ناپاک ، یا بدرفتاری فیزیکی به‌گونه‌ای است که ممکن است حساسیت‌های عمومی را خشمگین کند.»


منبع: https://reason.com/volokh/2023/05/05/is-it-abuse-of-corpse-to-have-،-on-mattress-that-partly-covers-your-ex-girlfriends-dead-،y/